eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › "Turystyczna" reklama wideo online. Czy to się ogląda?

"Turystyczna" reklama wideo online. Czy to się ogląda?

2017-08-03 12:50

"Turystyczna" reklama wideo online. Czy to się ogląda?

Branża turystyczna reklamuje się z wideo online ©  georgejmclittle - Fotolia

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Internetowa reklama wideo zdobywa wśród reklamodawców coraz większą popularność. Chętnie z tego rodzaju promocji korzysta m.in. branża turystyczna. Z analizy firmy Gemius wynika, że 55 mln emisji spotów z tego sektora obejrzało 9,8 mln osób, a więc przeszło jedna trzecia polskich internautów. Miejscem, gdzie najczęściej oglądano filmy reklamowe z turystyką w roli głównej był Youtube, a najczęściej oglądanym nadawcą - biuro podróży Rainbow.

Przeczytaj także: Reklama wideo z piwem w roli głównej

W czerwcu br. "turystyczna" reklama wideo online zdołała dotrzeć do 9,8 mln polskich użytkowników sieci, a to oznacza, że obejrzała ją przeszło 1/3 wszystkich internautów korzystających z laptopów i komputerów stacjonarnych. W tym czasie emisji doczekało się niemal 55 mln spotów, które promowały szeroko podjęte usługi turystyczne, w tym m.in. przewoźników, linie lotnicze, touroperatorów, hotele czy też atrakcyjne podróżniczo regiony (źródło: gemiusAdReal).

Wzmożona aktywność operatorów i pośredników


Tuż przed wakacjami najbardziej aktywnym reklamodawcą okazało się biuro podróży Rainbow, a tuż za nim uplasowały się Trivago oraz serwis Wakacje.pl. Na wideo promujące wycieczki z "tęczowym" touroperatorem natrafił co 7 internauta, a spoty tej marki wyświetliły się aż 12,8 mln razy. Reklama wideo marki Trivago trafiła do 14 proc. surfujących po sieci, a spoty tej marki miały w analizowanym miesiącu 10,1 mln emisji. Wakacje.pl z dotarciem do 10,5 proc. internautów znalazły się na trzecim miejscu rankingu. Kampanie wideo online promujące ofertę tego serwisu odnotowały 16,7 mln emisji.

YouTube na czele stawki


Najwięcej internautów miało do czynienia z reklamami branży turystycznej podczas korzystania z Youtube.com. W serwisie tym wygenerowano blisko 18,3 mln emisji spotów, które oglądała jedna piąta użytkowników sieci. W serwisach należących do Grupy Wirtualnej Polski reklamy wideo podmiotów turystycznych odtwarzano 16,9 mln razy, a dotarły one do co dziesiątego internauty. Trójkę największych wydawców tej branży zamyka Grupa Interia.pl z dotarciem do 6 proc. użytkowników i 5,4 mln odtworzeń.

fot. mat. prasowe

Branża turystyczna w reklamie wideo online

Reklamy wideo online firm z branży turystycznej dotarły w czerwcu br. do przeszło 1/3 respondentów


Zachodni sąsiedzi wybierają podobnie


Youtube.com jest także liderem w zestawieniu najpopularniejszych wydawców dla niemieckiego rynku reklamy wideo online branży turystycznej. W serwisie należącym do Google’a kreacje analizowanej branży dotarły do 11 proc. użytkowników sieci, przy liczbie 17,7 mln emisji. Ogółem branża turystyczna w Niemczech wyemitowała 71,2 mln spotów, które dotarły do 29 proc. internautów. Top3 marki z branży turystycznej, które najmocniej reklamowały się w wideo online u naszych zachodnich sąsiadów to Booking.com, Trivago i Lufthansa.

Informacje o badaniu
Firma Gemius poddała analizie dane z czerwca 2017 roku zebrane wśród polskich internautów w wieku 7-75 lat korzystających z komputerów stacjonarnych i laptopów.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: