eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › 3 gorące trendy w e-commerce

3 gorące trendy w e-commerce

2017-07-04 10:06

3 gorące trendy w e-commerce

Zakupy © fot. mat. prasowe

Pnące się w górę wymagania klientów, coraz niższa lojalność, spadające marże, a do tego masa produktów i niezwykle silna konkurencja. To warunki, w których działają przedstawiciele współczesnej branży e-commerce. W takich realiach kwestią niemal pierwszoplanową staje się zagwarantowanie kupującym jak najlepszych doświadczeń. Jednocześnie trzeba sobie zdawać sprawę, że postęp technologiczny oraz coraz szerszy wachlarz urządzeń, z których korzystają konsumenci, niczego nie ułatwiają.
Raport opracowany przez firmę Gartner dla Criteo skupia się w głównej mierze na najnowszych technologiach cyfrowych i powiązanych z nimi trendach, w które w najbliższych latach mają szanse na dobre zagościć w branżowym mainstreamie. Opracowanie ma nieść pomoc menedżerom zarządzającym e-sklepami oraz twórcom aplikacji w znalezieniu najlepszych sposobów na dobrą jakość obsługi klienta i to bez konieczności ponoszenia gigantycznych kosztów. Oto 3 najgorętsze trendy w e-commerce.

Trend nr 1: Personalizacja


Firmom jest coraz trudniej konkurować samą ceną czy produktem. W takich realiach kluczem do sukcesu staje się spersonalizowana obsługa klienta.

Stworzenie pola do zindywidualizowanej interakcji opartej na zainteresowaniach i celach zakupowych klientów pozwala firmom na zapewnienie najlepszego doświadczeni klienta. Co więcej, kiedy „szyty na miarę” system personalizacji działa dobrze, to technologia wpływa na pozytywne doświadczenie klienta. W efekcie przekłada się to na wzrost poziomu satysfakcji i zaangażowania, a po stronie firmy na zwiększenie obrotów, dochodów i zwrotu nakładów.

Na ogół cyfrowe algorytmy, odpowiadające za personalizację, mogą wpłynąć na wzrost zaangażowania klientów, przejawiające się poprzez: zwiększenie liczby wejść na stronę oraz liczby kliknięć na stronie, a także obniżenie liczby porzuconych koszyków, i wzrost zainteresowania opcjami self-service. Zwiększone zaangażowanie jest z kolei czynnikiem wpływającym na zwiększone dochody, dzięki: wyższej wartości składanych zamówień, bardzo dobrym współczynnikom konwersji; większej liczbie pozyskanych klientów; większym marżom; mniejszej liczbie zwracanych produktów i niższym kosztom obsługi. Dodatkowo, kiedy algorytmy personalizacji zaczynają być wykorzystywane w innych kanałach, zauważa się w nich podobne rezultaty (jak w kanale pierwotnym).

Trend nr 2: Analiza ścieżki zakupowej klienta


Na ścieżce zakupowej klienci często korzystają z wielu kanałów, narzędzi subskrypcji i rejestracji. Mając na uwadze niezwykle dużą wartość, jaką ma dla branży e-commerce doświadczenie klienta, przekładające się na budowanie zaufania i lojalności wobec firmy, jej produktów i usług, dostawcy aplikacji muszą nie tylko zrozumieć, w jaki sposób klienci korzystają z każdego kanału, ale także mieć pomysł na to, jak zoptymalizować każdy z nich tak, by był on dopasowany do potrzeb konkretnego klienta. Efektywna analiza ścieżki zakupowej może zredukować problemy, z jakimi klienci spotykają się w poszczególnych kanałach, wpłynąć na lepszą ciągłość pomiędzy kanałami, a także lepszą segmentację klientów – także pod względem dochodów – oraz personalizację. Wszystko to w efekcie wpłynie na zwiększenie dochodów dla firmy i wzmocnienie satysfakcji klienta.

Trend nr 3: Augmented Commerce


Augmented commerce to narzędzie dające wiele możliwości zwiększenia sprzedaży on-line, które pozwala na wizualizację produktów w 2D/3D, a także umożliwiające klientom powiększanie, obracanie, przesuwanie i zmienianie konfiguracji zdjęcia produktu, który chcą kupić. Co więcej, obraz może wpasowywać się w wirtualną przestrzeń, w jakiej w danej chwili znajduje się kupujący. W efekcie pozwala to na niemal rzeczywiste doświadczenie produktu. Dodatkowo augmented commerce pomaga poradzić sobie z dotychczasowym problemem, występującym w branży e-commerce, a mianowicie sytuacją, w której treści na temat produktu sprzedawanego w sklepie on line są wstępnie edytowane, a klient musi polegać na informacjach ze strony producenta, komentarzach użytkowników, czy obsłudze klienta aby stwierdzić, czy produkt, który zamierza kupić jest dla niego odpowiedni.

fot. mat. prasowe

Zakupy

Doświadczenie klienta to obecnie najważniejsze „pole bitwy” w branży e-commerce


Z analiz Gartnera wynika, że technologia AR (augmented reality) wykorzystywana jest przez aplikacje mobilne do zwiększenia satysfakcji klienta oraz kanały social media do promocji nowych produktów. Znajduje również swoje zastosowanie w sklepach fizycznych, gdzie pomaga w dopasowaniu luster, systemów digital signage i aplikacji klienta, aby poprawić doświadczenie klienta w sklepie.

oprac. : eGospodarka.pl

Oceń

1 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: