eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościMedia › Najczęściej cytowane media V 2017

Najczęściej cytowane media V 2017

2017-06-29 15:05

Najczęściej cytowane media V 2017

Radio © zhu difeng - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (10)

Z analizy przeprowadzonej przez Instytut Monitorowania Mediów w maju 2017 roku wynika, że w rankingu najczęściej cytowanych mediów nastąpiła zmiana na miejscu drugim, na które awansowało z trzeciego radio RMF FM, spychając "Rzeczpospolitą" na pozycję trzecią. Na pierwszym miejscu bez zmian Radio ZET. Na czwartym i piątym miejscu znalazły się TVN24 i i dziennik "Fakt".
Najczęściej poruszane były tematy przeprowadzenia referendum w sprawie zmiany konstytucji zaproponowanego przez Prezydenta RP oraz przyjęcia przez Polskę uchodźców. W maju kontynuowano także temat ekshumacji ciał ofiar katastrofy smoleńskiej.

Prasa


W maju 2017 roku najczęściej cytowanym tytułem prasowym był podobnie jak w kwietniu dziennik „Rzeczpospolita”. Na drugą pozycję awansował z miejsca trzeciego "Fakt". "Gazeta Wyborcza" wróciła na pozycję trzecią. "Rzeczpospolita" zawdzięcza wygraną informacjom na temat ujawnienia raportu Komisji Rewizyjnej KOD ze sprawą faktur Mateusza Kijowskiego.

Wśród najczęściej cytowanych tygodników maja zmiany na podium. Liderem został co prawda podobnie jak w kwietniu tygodnik "W sieci", za sprawą wypowiedzi Andrzeja Dudy dotyczącej referendum konstytucyjnego. Na miejscu drugim znalazł się natomiast "Wprost", spychając "Newsweek" na miejsce czwarte. Na trzeciej pozycji pojawiła się „Polityka”.

Wśród najczęściej cytowanych miesięczników nastąpiły w maju zmiany w czołówce. Kwietniowy lider - "Twój Styl" - spadł na miejsce trzecie. Liderem został „Forbes”, za sprawą informacji o zarobkach Anny Lewandowskiej. Na drugim miejscu znalazły się „Perspektywy”, w związku z publikacją Rankingu Studiów Inżynierskich.

fot. mat. prasowe

Najbardziej opiniotwórcze media

Na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych mediów w Polsce znajduje się Radio Zet.


fot. mat. prasowe

Prasa

Na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych tytułów prasowych znalazł się dziennik „Rzeczpospolita”.


fot. mat. prasowe

Tygodniki

Najczęściej cytowanym tygodnikiem maja był „wSieci”.


fot. mat. prasowe

Miesięczniki

Informacje o zarobkach Anny Lewandowskiej sprawiły, że „Forbes” został najczęściej cytowanym miesięcznikiem.


Telewizja


Wśród stacji telewizyjnych w maju, podobnie jak w kwietniu dominowała TVN24. Na drugim miejscu także bez zmian stacja TVN. Na miejscu trzecim TVPinfo. TVN24 zawdzięcza pierwszą pozycję ujawnieniu materiału z kamery w komisariacie, który dotyczył śmierci Igora Stachowiaka.

fot. mat. prasowe

Telewizja

Wśród stacji telewizyjnych w maju dominowała TVN24.


Radio


Wśród stacji radiowych identycznie jak w kwietniu najczęściej cytowano Radio ZET. Na drugim miejscu znalazła się stacja RMF FM, a na trzecim PR1. Radio Zet swoją pozycję zawdzięcza wypowiedzi Stanisława Karczewskiego o decyzji prezydenta w sprawie referendum konstytucyjnego.

fot. mat. prasowe

Radio

Liderem wśród stacji radiowych zostało Radio ZET.


Portale internetowe


W maju na pierwszym miejscu najpopularniejszych portali internetowych znalazł się ponownie portal wPolityce.pl za sprawą publikacji na temat kontrowersyjnej wypowiedzi Lecha Morawskiego. Drugie miejsce przypadło Onet.pl, a trzecie miejsce portalowi Wp.pl.

fot. mat. prasowe

Portale internetowe

Najczęściej cytowanym portalem został wPolityce.pl.


Media ekonomiczne


Wśród mediów ekonomicznych liderem maja, podobnie jak w kwietniu, został "Dziennik Gazeta Prawna". Na kolejnych miejscach uplasowały się "Puls Biznesu" oraz "Forbes".

fot. mat. prasowe

Media ekonomiczne

„Dziennik Gazeta Prawna” znalazł się na pierwszym miejscu najczęściej cytowanych mediów ekonomicznych.


Media regionalne


Wśród mediów regionalnych na pierwszym miejscu w maju uplasował się „Głos Wielkopolski”. Na drugim miejscu znalazło się Radio Szczecin. Trójkę zestawienia zamyka „Dziennik Łódzki”.

fot. mat. prasowe

Media regionalne

Wśród mediów regionalnych na pierwszym miejscu uplasował się „Głos Wielkopolski”.


Badanie przeprowadzono na podstawie 6 205 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu od 1 do 31 maja 2017 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 6 227 razy (2 995 razy w prasie, 2 305 w telewizji i 927 w radio).

oprac. : eGospodarka.pl

Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

REKLAMA

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo:

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.