eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieProgramy › e:kms w Fundacji Bertelsmanna

e:kms w Fundacji Bertelsmanna

2003-03-27 09:15

Eksperci empolis Polska przeprowadzili implementację systemu informatycznego do zarządzania wiedzą w Fundacji Bertelsmanna. Rozwiązanie bazujące na empolis knowledge management suite, dzięki systemowi inteligentnego wyszukiwania, pozwala na szybki dostęp do aktualnych informacji i wiedzy o prowadzonych projektach. Dodatkowo, system wyposażony jest w portal korporacyjny i oferuje narzędzia wspierające pracę grupową i działania zdalne na obszarze całego świata.

Przeczytaj także: Inteligencja organizacji - klucz do przewagi przedsiębiorstwa

Fundacja Bertelsmanna jest typową instytucją opartą o wiedzę. Realizuje szereg światowych projektów charytatywnych o charakterze edukacyjnym, socjalnym, społecznym czy w zakresie ochrony zdrowia. W Polsce finansuje budowę bibliotek we Wrocławiu i Bielsku-Białej za łączną sumę 1,8 mln. zł. Instytucja zatrudnia około 250 pracowników i rocznie inwestuje 3 mln. dolarów.

Specyfika fundacji polega na tym, iż jej pracownicy działają w terenie, poza główną siedzibą. Prowadzą szereg różnorodnych projektów w każdym zakątku globu i kontaktują się z fundacją w trybie on-line, wykorzystując urządzenia przenośne.

Korzyści polegały przede wszystkim na szybkim dostępie do informacji o projektach podobnych i powiązanych. Eksperci empolis Polska stworzyli mapę wiedzy na temat projektów, ich odbiorców, osób w nich uczestniczących i odpowiednich kontaktów. Następnie skategoryzowano dokumenty projektowe, w celu ich błyskawicznego i inteligentnego wyszukiwania. Wprowadzono również możliwość publikowania w portalu intranetowym. Pracownicy Fundacji są w stanie osobiście aktualizować informacje na temat swoich projektów oraz zarządzać strukturą przechowywanych dokumentów. Dodatkowo, system oferuje narzędzia wspierające pracę grupową takie jak: wspólny kalendarz, możliwość planowania czy rezerwowania spotkań.

Właśnie zakończona, trwająca ponad pół roku, I faza wdrożenia objęła stworzenie portalu korporacyjnego wraz z narzędziami do redagowania informacji oraz możliwościami nawigacji po mapie wiedzy. Obok widoku portalowego, rozwiązanie oferuje pełny interfejs do zarządzania zasobami, ich strukturą oraz semantycznymi powiązaniami między zasobami. Następnie kompletny system zarządzania wiedzą obejmie także narzędzia do zdalnej pracy grupowej oferowane przez e:kms.

Ze strony empolis Polska, w zależności od fazy trwania projektu, w przedsięwzięciu brało udział od 2 do 3 projektantów-programistów oraz menedżer projektu. Polski zespół wykonywał kluczowy element wdrożenia, analizujący wymagania i przygotowując model wiedzy, a następnie dostosowując produkt e:kms do potrzeb klienta. Po stronie zespołu Niemieckiego pozostało zebranie wymagań, opracowanie szaty graficznej oraz interfejs użytkownika.

oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: