eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Insurtech oczami millenialsów

Insurtech oczami millenialsów

2017-06-08 10:39

Insurtech oczami millenialsów

Insurtech © wutzkoh - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Czy technologiczne i innowacyjne aspekty kontaktu z ubezpieczycielami mają dla klientów znaczenie? Dla niektórych bez wątpienia tak. Z badania przeprowadzonego na grupie przedstawicieli pokolenia Millenium wynika jednak, że tego rodzaju kwestiami zdecydowanie bardziej zainteresowani są mężczyźni. Dotyczy to zarówno wyboru polisy i pozyskiwania informacji o firmie, jak również obsługi klienta. Mężczyźni deklarują również większą otwartość na skorzystanie z niestandardowej ochrony jak np. ubezpieczenie sprzętu sportowego czy polisa chroniąca przez cyberzagrożeniami.

Przeczytaj także: Jak insurtech wpływa na rozwój firm ubezpieczeniowych?

Przed nami wyniki badania „Insurtech oczami millenialsów”. Projekt zlecony IMAS International przez TU Europa wyraźnie dowodzi różnic, jakie dostrzegalne są w damskim i męskim podejściu do kwestii ubezpieczeniowych. I tak np. dla 3/4 ankietowanych najważniejszym kryterium przy wyborze polisy jest jej zakres oraz wysokość składki. Jednakże okazuje się, że te właśnie czynniki najistotniejsze okazują się dla młodych kobiet. 82 proc. z nich zwraca uwagę przede wszystkim na cenę, a 83 proc. kieruje się zakresem ubezpieczenia. Pozostałe aspekty, takie jak zasięganie opinii w Internecie czy też zakup polisy online lub z poziomu smartfona, zdają się cieszyć większym zainteresowaniem panów.

Różnice między płciami widoczne są również w przypadku oczekiwań formułowanych wobec ubezpieczycieli. Wprawdzie badani wymagają przede wszystkim sprawnej i bezproblemowej wypłaty odszkodowania (84 proc.), to jednak czynnik ten najważniejszy jest dla 93 proc. kobiet ze starszej grupy pokolenia Y. W przypadku millenialsów płci męskiej odsetek ten sięga już tylko 79 proc. Łatwy i szybki kontakt jest natomiast bardziej istotny dla panów, a mniej ważny dla pań (niezależnie od wieku).
- Innowacje i nowoczesne technologie stanowią dla ubezpieczycieli duże wyzwanie. Ważne jednak, aby nie wdrażać kolejnych nowinek tylko po to, aby wykazać się nowoczesnym podejściem do biznesu. Nieodzowne jest uważne słuchanie konsumentów i wprowadzanie usług, które naprawdę odpowiadają ich oczekiwaniom. Naturalne kierunki rozwoju to m.in. ubezpieczenia zapewniające ochronę sprzętów elektronicznych, które stały się częścią naszego życia, a także wykorzystanie niestandardowych kanałów dystrybucji - ocenia Marat Nevretdinov, wiceprezes TU Europa.

Co mówi internet i rodzina?


Badanie „Insurtech oczami millenialsów” dowodzi również, że informacje o samych towarzystwach ubezpieczeniowych ankietowani czerpią przede wszystkim ze stron internetowych danej firmy (54 proc.), z opinii w sieci (53 proc.) oraz z rozmów z rodziną i znajomymi (51 proc.). Co ciekawe, ten ostatni czynnik dominuje wśród kobiet, a jest znacznie mniej istotny dla mężczyzn. Panowie rzadziej wskazują, że korzystają z porównywarek internetowych i social media. Natomiast wiadomości o ofercie produktowej ubezpieczycieli 74 proc. respondentów z pokolenia millenialsów pozyskuje z ich stron internetowych – w tym gronie dominują mężczyźni. Co ciekawe, kobiety chętniej zdobywają informacje o ofercie ubezpieczyciela w kanałach social media, a mężczyźni - przez aplikację mobilną.

Nowe polisy - mężczyźni są na tak


W badaniu „Insurtech oczami millenialsów” ankietowani wskazali również na dwie najwygodniejsze formy obsługi przez ubezpieczyciela – stronę www (51 proc.) oraz wizytę w multiagencji (47 proc.). O ile w przypadku witryny internetowej nie widać różnic między poszczególnymi grupami, to już wizytę w placówce chętniej wskazują kobiety z młodszej grupy. Po drugiej stronie barykady są panowie z grupy starszej – oni odwiedzinami w multiagencji są mniej zainteresowani na rzecz obsługi przez aplikację mobilną.

Głównym celem odwiedzin na stronach internetowych towarzystw ubezpieczeniowych jest sprawdzenie nowości oraz wyszukanie podstawowych informacji o firmie – stwierdziło tak odpowiednio 70 i 56 proc. ankietowanych millenialsów, zgodnie w każdej grupie. Interesujące treści (ciekawostki, konkursy, infografiki) są szczególnie istotne dla młodszych kobiet.

fot. mat. prasowe

Insurtech oczami millenialsów

Szybka i jednocześnie bezproblemowa wypłata odszkodowania (84 proc.). Tego oczekujemy od ubezpieczycieli.


Spośród niestandardowych typów ubezpieczeń, najwięcej przedstawicieli pokolenia Y byłoby zainteresowanych ubezpieczeniem obejmującym sprzęt elektroniczny – wskazał je co drugi respondent badania „Insurtech oczami millenialsów”. 33 proc. ankietowanych mogłoby zakupić polisę od cyberprzestępczości, a 23 proc. ubezpieczenie sportowe. Z wszystkich tych trzech rodzajów dodatkowej ochrony zdecydowanie chętniej skorzystaliby panowie niż panie. Kobiety deklarują, że nie są zainteresowane polisami nowego typu.

Informacje o badaniu
Badanie „Insurtech oczami millenialsów” zostało zrealizowane w maju 2017 r. na zlecenie TU Europa przez IMAS International z wykorzystaniem ankiety internetowej CAWI na próbie 500 respondentów z pokolenia millenialsów (osób urodzonych pomiędzy 1980 a 1990 rokiem), podejmujących decyzje w zakresie ubezpieczeń.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: ubezpieczenia, nowe technologie, insurtech

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: