eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Insurtech oczami millenialsów

Insurtech oczami millenialsów

2017-06-08 10:39

Insurtech oczami millenialsów

Insurtech © wutzkoh - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Czy technologiczne i innowacyjne aspekty kontaktu z ubezpieczycielami mają dla klientów znaczenie? Dla niektórych bez wątpienia tak. Z badania przeprowadzonego na grupie przedstawicieli pokolenia Millenium wynika jednak, że tego rodzaju kwestiami zdecydowanie bardziej zainteresowani są mężczyźni. Dotyczy to zarówno wyboru polisy i pozyskiwania informacji o firmie, jak również obsługi klienta. Mężczyźni deklarują również większą otwartość na skorzystanie z niestandardowej ochrony jak np. ubezpieczenie sprzętu sportowego czy polisa chroniąca przez cyberzagrożeniami.
Przed nami wyniki badania „Insurtech oczami millenialsów”. Projekt zlecony IMAS International przez TU Europa wyraźnie dowodzi różnic, jakie dostrzegalne są w damskim i męskim podejściu do kwestii ubezpieczeniowych. I tak np. dla 3/4 ankietowanych najważniejszym kryterium przy wyborze polisy jest jej zakres oraz wysokość składki. Jednakże okazuje się, że te właśnie czynniki najistotniejsze okazują się dla młodych kobiet. 82 proc. z nich zwraca uwagę przede wszystkim na cenę, a 83 proc. kieruje się zakresem ubezpieczenia. Pozostałe aspekty, takie jak zasięganie opinii w Internecie czy też zakup polisy online lub z poziomu smartfona, zdają się cieszyć większym zainteresowaniem panów.

Różnice między płciami widoczne są również w przypadku oczekiwań formułowanych wobec ubezpieczycieli. Wprawdzie badani wymagają przede wszystkim sprawnej i bezproblemowej wypłaty odszkodowania (84 proc.), to jednak czynnik ten najważniejszy jest dla 93 proc. kobiet ze starszej grupy pokolenia Y. W przypadku millenialsów płci męskiej odsetek ten sięga już tylko 79 proc. Łatwy i szybki kontakt jest natomiast bardziej istotny dla panów, a mniej ważny dla pań (niezależnie od wieku).
- Innowacje i nowoczesne technologie stanowią dla ubezpieczycieli duże wyzwanie. Ważne jednak, aby nie wdrażać kolejnych nowinek tylko po to, aby wykazać się nowoczesnym podejściem do biznesu. Nieodzowne jest uważne słuchanie konsumentów i wprowadzanie usług, które naprawdę odpowiadają ich oczekiwaniom. Naturalne kierunki rozwoju to m.in. ubezpieczenia zapewniające ochronę sprzętów elektronicznych, które stały się częścią naszego życia, a także wykorzystanie niestandardowych kanałów dystrybucji - ocenia Marat Nevretdinov, wiceprezes TU Europa.

Co mówi internet i rodzina?


Badanie „Insurtech oczami millenialsów” dowodzi również, że informacje o samych towarzystwach ubezpieczeniowych ankietowani czerpią przede wszystkim ze stron internetowych danej firmy (54 proc.), z opinii w sieci (53 proc.) oraz z rozmów z rodziną i znajomymi (51 proc.). Co ciekawe, ten ostatni czynnik dominuje wśród kobiet, a jest znacznie mniej istotny dla mężczyzn. Panowie rzadziej wskazują, że korzystają z porównywarek internetowych i social media. Natomiast wiadomości o ofercie produktowej ubezpieczycieli 74 proc. respondentów z pokolenia millenialsów pozyskuje z ich stron internetowych – w tym gronie dominują mężczyźni. Co ciekawe, kobiety chętniej zdobywają informacje o ofercie ubezpieczyciela w kanałach social media, a mężczyźni - przez aplikację mobilną.

Nowe polisy - mężczyźni są na tak


W badaniu „Insurtech oczami millenialsów” ankietowani wskazali również na dwie najwygodniejsze formy obsługi przez ubezpieczyciela – stronę www (51 proc.) oraz wizytę w multiagencji (47 proc.). O ile w przypadku witryny internetowej nie widać różnic między poszczególnymi grupami, to już wizytę w placówce chętniej wskazują kobiety z młodszej grupy. Po drugiej stronie barykady są panowie z grupy starszej – oni odwiedzinami w multiagencji są mniej zainteresowani na rzecz obsługi przez aplikację mobilną.

Głównym celem odwiedzin na stronach internetowych towarzystw ubezpieczeniowych jest sprawdzenie nowości oraz wyszukanie podstawowych informacji o firmie – stwierdziło tak odpowiednio 70 i 56 proc. ankietowanych millenialsów, zgodnie w każdej grupie. Interesujące treści (ciekawostki, konkursy, infografiki) są szczególnie istotne dla młodszych kobiet.

fot. mat. prasowe

Insurtech oczami millenialsów

Szybka i jednocześnie bezproblemowa wypłata odszkodowania (84 proc.). Tego oczekujemy od ubezpieczycieli.


Spośród niestandardowych typów ubezpieczeń, najwięcej przedstawicieli pokolenia Y byłoby zainteresowanych ubezpieczeniem obejmującym sprzęt elektroniczny – wskazał je co drugi respondent badania „Insurtech oczami millenialsów”. 33 proc. ankietowanych mogłoby zakupić polisę od cyberprzestępczości, a 23 proc. ubezpieczenie sportowe. Z wszystkich tych trzech rodzajów dodatkowej ochrony zdecydowanie chętniej skorzystaliby panowie niż panie. Kobiety deklarują, że nie są zainteresowane polisami nowego typu.

Informacje o badaniu
Badanie „Insurtech oczami millenialsów” zostało zrealizowane w maju 2017 r. na zlecenie TU Europa przez IMAS International z wykorzystaniem ankiety internetowej CAWI na próbie 500 respondentów z pokolenia millenialsów (osób urodzonych pomiędzy 1980 a 1990 rokiem), podejmujących decyzje w zakresie ubezpieczeń.

oprac. : eGospodarka.pl

Zobacz także


Więcej na ten temat: ubezpieczenia, nowe technologie, insurtech

Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo:

Ok, rozumiem Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych, marketingowych i społecznościowych. Szczegóły znajdują się w Polityce Prywatności. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane w pamięci Twojego urządzenia, możesz to zmienić za pomocą ustawień przeglądarki.