eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Czy brak zaufania do szefa jest normą?

Czy brak zaufania do szefa jest normą?

2017-06-06 11:15

Czy brak zaufania do szefa jest normą?

Czy Polacy ufają swoim pracodawcom? © Nomad_Soul - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Przeszło połowa polskich pracowników darzy swojego szefa zaufaniem - wynika z opublikowanego przez Procontent Communication raportu pt. "Czy Polak ufa swojemu pracodawcy?". Na brak zaufania wskazuje jedynie 17% badanych, a jego powodem jest najczęściej brak dostępu do informacji (48% badanych), manipulowanie informacjami lub niemówienie całej prawdy (41% respondentów).

Przeczytaj także: Rynek pracownika, czyli o świadomym kandydacie

Wprawdzie brak zaufania do szefa jest obecnie zjawiskiem rzadszym niż w poprzednich latach, to jednak nie sposób pominąć milczeniem tego, że dla aż 21% respondentów powodem utraty ufności było nieuczciwe potraktowanie przez pracodawcę. W przypadku 15% ankietowanych o utracie zaufania przesądziła natomiast nieuczciwość firmy wobec klientów.

Wyniki badania dowodzą również, że to, na ile pokładamy wiarę w pracodawcy, uzależnione jest od naszego wykształcenia - im jest ono wyższe, tym ufność jest większa. I tak, wśród ankietowanych legitymujących się wykształceniem zawodowym szefowi ufa zaledwie 38% ankietowanych, ale już w grupie z dyplomem wyższej uczelni odsetek ten rośnie do 60%. Widać również, że brak zaufania do pracodawcy wzrasta wraz z wiekiem - szefowi ufa 6 na 10 pracowników pomiędzy 25 a 34 rokiem życia i tylko połowa osób po 50-tce.

fot. mat. prasowe

Czy ufa Pan/Pani swojemu pracodawcy?

Ponad połowa respondentów deklaruje zaufanie do pracodawcy.


„Jak pokazują ostatnie badania, starania employer branding’owe i w zakresie komunikacji wewnętrznej firm powoli przynoszą pewien efekt. Około 10% więcej Polaków ufa swoim pracodawcom w porównaniu do 2013 roku. Niestety nadal często firmy z biegiem lat tracą zaufanie swoich pracowników. Nasze najnowsze badania pokazują, że firmy cieszą się dużym zaufaniem wśród młodych, a w wieku powyżej 35 lat to zaufanie do pracodawców gwałtowanie spada. Takie wyniki mogą wskazywać, że firmy dopasowując się do wyzwań pokolenia millenialsów i kolejnych pokoleń wchodzących na rynek, trochę zapominają komunikować do starszej kadry i pracowników z dłuższym stażem. To właśnie ci pracownicy przestają ufać swoim zarządom” – podkreśla Iwona Kubicz, Prezes Procontent Communication.

fot. mat. prasowe

Główne powody braku zaufania do pracodawcy

Dla 15% ankietowanych powodem braku zaufania jest złe traktowanie klientów.


Bardziej podejrzliwe w stosunku do swoich pracodawców są kobiety. Tylko 49% badanych Polek i aż 55% mężczyzn ufa swoim przełożonym.
„Jeśli kierować się wynikami przeprowadzonych na reprezentatywnej grupie Polaków badań to ważne jest, aby w programach komunikacji wewnętrznej bardziej angażować Panie, gdyż to one mogą być kluczem do zbudowania wizerunku pracodawcy godnego zaufania” – podkreśla Iwona Kubicz z Procontent.

fot. mat. prasowe

Kobiety vs mężczyźni

Kobiety okazują się bardziej nieufne wobec pracodawców.


oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: