eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaPolska › Polska: wydarzenia tygodnia 22/2017

Polska: wydarzenia tygodnia 22/2017

2017-06-03 20:44

Przeczytaj także: Polska: wydarzenia tygodnia 21/2017

  • Polska Gospodarka. W tym roku zapowiadają się dobre wyniki gospodarcze. Stopa bezrobocia na najniższym poziomie w historii, PKB na poziomie ok.4 proc. Wysoki poziom ściągalności podatków. Wg rządu jest nawet szansa, że deficyt budżetowy będzie w tym roku niższy nawet o 30 mld zł.
  • Inflacja. Według GUS majowa inflacja liczona r/r wyniosła 1,9 proc. rok do roku,
  • Rodzina 500+. Pieniądze z tego programu Rodzina 500 plus trafiają do 57 proc. wszystkich dzieci poniżej 18. roku życia (jest to 3,91 mln dzieci ). Oznacza to, że wg rządu nastąpi zmniejszenie skrajnego ubóstwa wśród najmłodszych o 94 proc.
  • Koniec OFE. Od początku 2018 r. będą działać zreformowane OFE. 75 proc. aktywów trafi na konta emerytalne ubezpieczonych w III filarze. Reszta zostanie przeniesiona do Funduszu Rezerwy Demograficznej.
  • Co dalej z NFZ? Od początku 2018 r. Narodowy Fundusz Zdrowia będzie postawiony w stan likwidacji, chociaż będzie dalej kontynuował swoją działalność. Docelowo przejmie ją administracja państwowa.
  • Euro w Polsce? Polski rząd nie planuje organizacji referendum ws. wstąpienia do strefy euro
  • Kolejny optymizm w energetyce. Minister energii Krzysztof Tchórzewski poinformował, ze w perspektywie lat 2050–2060 w Polsce może powstać "do trzech elektrowni jądrowych". To już kolejny termin! Resort energetyki poinformował, że bloki energetyczne w Jaworznie i Ostrołęce nie będą ostatnimi w Polsce na węgiel kamienny. Wiemy też, że do września będzie gotowy dokument z założeniami do polityki energetycznej Polski do 2050 r.
  • Szczyt klimatyczny ONZ w 2018 roku. Odbędzie się w Polsce. W Katowicach. Konferencja klimatyczna w Polsce odbędzie się już po raz trzeci.
  • Długie terminy płatności. Według Europejskiego Raportu Płatności 2017 ponad 50% polskich firm musi akceptować dłuższe terminów płatności. To poważna słabość polskiej gospodarki i polskich firm.
  • Turyści w Polsce. W 2016 r. Polskę odwiedziło 17,5 mln zagranicznych turystów.
  • Płatności zobowiązań. Według Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych (KPR) i Instytutu Rozwoju Gospodarczego SGH (IRG SGH) w II kw. 2017 r. wzrósł wskaźnik gospodarstw, które skutecznie regulują swoje zobowiązania wzrósł z 76,4% do 77,8%
  • Dług szpitali. Suma zobowiązań 50 najbardziej zadłużonych szpitali samorządowych w Polsce na koniec 2016 roku wynosiła 3,81 mld zł, przy czym najbardziej zadłużona placówka służby zdrowia ma zobowiązania w wysokości 420 mln zł.
  • Polska Platforma Przemysłu 4.0. Na mocy ustawy od 2018 r. zacznie działać fundacja, wspomagająca transformację polskiego przemysłu (przede wszystkim jego cyfryzację i robotyzację).

Komentarz do wydarzeń gospodarczych

KFC ZMIENIA MODEL DZIAŁANIA RESTAURACJI. INWESTUJE W USŁUGI MOBILNE I TECHNOLOGIE, KTÓRE USPRAWNIĄ I PRZYSPIESZĄ OBSŁUGĘ GOŚCI.

Branża gastronomiczna coraz bardziej się digitalizuje. Mobilne technologie ułatwiają i przyspieszają obsługę gości, a także zwiększają ich satysfakcję. Sieć restauracji KFC, która już od pewnego czasu wykorzystuje mobilne kanały, pracuje nad wprowadzeniem w Polsce rewolucyjnego rozwiązania w swojej aplikacji. „Zamów i odbierz” (Skip The Line) to funkcja, która umożliwi gościom pominięcie kolejki w restauracji, zamówienie jedzenia na konkretną godzinę, płatność mobilną i stworzenie własnego kubełka. Takich możliwości nie mają jeszcze klienci sieci w żadnym z innych państw w Europie czy Stanach Zjednoczonych.
 
– Rozwój usług mobilnych i nowoczesne technologie coraz silniej wpływają na rynek restauracyjny. Szukamy rozwiązań i usług, które są w stanie szybko, ale z zachowaniem wysokiej jakości, zaspokoić nasze potrzeby. Ważnym trendem jest także personalizacja – lubimy dostawać coś, co sami możemy wykreować. Jako marka stawiamy sobie wysoko poprzeczkę i w zgodzie z potrzebami naszych gości tworzymy rozwiązania, które je spełnią – powiedział agencji informacyjnej Newseria Biznes Maciej Jędrychowski, digital manager marki KFC.

Według przeprowadzonych w 2015 roku badań National Restaurant Association konsumenci cenią sobie wykorzystywanie rozwiązań mobilnych w branży restauracyjnej. Ośmiu na dziesięciu badanych przyznaje, że technologia zwiększa ich wygodę, a 45 proc. uważa, że dzięki niej wizyta w restauracji jest przyjemniejsza. Zdaniem 70 proc. konsumentów mobilne technologie przyspieszają obsługę, a jedna trzecia przyznaje, że dzięki nim częściej zamawia jedzenie na wynos. Sieć restauracji KFC, która według „Raportu gastronomicznego 2016” instytutu GfK należy do czołówki najpopularniejszych w Polsce, wyznacza trendy i rozwija mobilne usługi.
 
– Zaczęliśmy od aplikacji mobilnej z możliwością realizowania kuponów w restauracji. Potem wprowadziliśmy usługę zamówień przez aplikację z dostawą do domu. Trzecim etapem – wcale nie ostatnim – jest funkcja aplikacji „Zamów i odbierz”, która umożliwi złożenie zamówienia i płatność za pomocą telefonu komórkowego oraz odbiór w restauracji bez konieczności oczekiwania w kolejce do kasy – wyjaśnia Maciej Jędrychowski.

Dzięki nowej funkcji aplikacji, czas obsługi gości skróci się do minimum. Nowe rozwiązanie jest obecnie testowane w kilkunastu restauracjach w Polsce. Po fazie pilotażu, latem tego roku zostanie udostępnione w Google Play oraz AppStore, a skorzystać będą mogli z niego goście blisko 170 lokali KFC w całym kraju. Zasięg usługi ma być stopniowo rozszerzany i docelowo obejmie ponad 200 polskich restauracji marki.

Digital manager sieci KFC podkreśla, że taka funkcjonalność jest pionierska w branży restauracyjnej w Polsce. Usługa „Zamów i odbierz” umożliwi nie tylko złożenie zamówienia bez czekania w kolejce do kasy. Za jej pośrednictwem goście będą mogli zapłacić mobilnie z poziomu aplikacji, tworzyć spersonalizowane menu (np. skomponować własny kubełek), a nawet zamówić jedzenie na konkretną godzinę i odebrać gorące danie w lokalu.
 
– W restauracjach KFC w Europie czy Stanach Zjednoczonych nie ma na razie takiej usługi. Polscy goście skorzystają z niej jako pierwsi. Możliwość personalizacji posiłku i wybór godziny odbioru, wygodna płatność mobilna czy w pierwszym etapie także kartą przy odbiorze, to absolutna nowość w naszych restauracjach – zaznacza Maciej Jędrychowski.

W Skip the Line będą się pojawiały też przygotowane specjalnie dla konkretnego użytkownika promocje. Aplikacja pozwoli także na działania z zakresu real time marketingu.
 
– Możemy personalizować oferty specjalne, bazując na lokalizacji, pogodzie czy bieżących wydarzeniach, niekoniecznie związanych z branżą restauracyjną. Będziemy mogli reagować szybko i w nawet ciągu godziny zaproponować ofertę specjalną dostępną np. w wybranych lokalach – mówi Maciej Jędrychowski.

Po uruchomieniu aplikacji KFC i wybraniu funkcji „Zamów i odbierz” w menu pojawi się adres najbliższej restauracji (z możliwością zmiany na inną lokalizację), w której możemy skorzystać z usługi. Kolejny krok to wybór ulubionych pozycji z menu, określenie godziny odbiory i płatność – mobilna, z poziomu aplikacji lub oznaczenie płatności kartą przy odbiorze. Następnie użytkownik otrzyma numer zamówienia, a system pokaże szacowany czas jego przygotowania lub potwierdzi wybraną godzinę odbioru. Komunikaty o postępach realizacji będą wyświetlane na bieżąco w aplikacji i na ekranie w restauracji, a informacja o gotowym posiłku zostanie dodatkowo potwierdzona SMS-em.

M. Jędrychowski, digital manager KFC

oprac. : Magdalena Kolka / Global Economy Global Economy

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: