eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Kiedy marketing mobilny jest efektywny?

Kiedy marketing mobilny jest efektywny?

2006-03-31 10:40

Przeczytaj także: Marketing mobilny: jak dogonić klienta?


Z nagrodami połączony jest kolejny element efektywnej kampanii marketingu mobilnego. Ważne staje się zdefiniowanie modelu wyłaniania zwycięzców. Ich wybór może odbywać się z wykorzystaniem interwałów czasowych, ilościowych bądź też w drodze tradycyjnego losowania. Zgodnie z modelem interwałów czasowych, nagrody są przyznawane tym uczestnikom, których SMS dotrze jako pierwszy o ustalonej godzinie lub godzinach na serwer organizatora.

Innym rozwiązaniem jest wyłanianie zwycięzców za pomocą tzw. pętli czasowej – nagrodę wygrywa ta osoba, która odpowiedziała na pytanie w najkrótszym czasie. W przypadku drugiego z modeli, czyli interwału ilościowego, nagrodzonych zostaje przykładowo 100 pierwszych nadawców SMS-ów bądź co setny, licząc do pierwszego odebranego SMS-a. Przeprowadzenie losowania związane jest z uzyskaniem pozwolenia Ministerstwa Finansów zgodnie z ustawą o grach losowych, zakładach wzajemnych i grach na automatach.

Wyraźna komunikacja

Czynnikiem zwiększającym efektywność kampanii marketingu mobilnego jest prawidłowa komunikacja. Im lepiej zostaną dobrane kanały przekazu informacji, tym oddźwięk na nią jest większy. Dlatego tak ważne staje się połączenie działań ATL i BTL z prowadzonymi kampaniami.

Przy planowaniu kampanii marketingu mobilnego nie możemy, więc zapomnieć nawet o najdrobniejszym jej elemencie, bo tylko wtedy mamy pewność, że podjęte działania przyniosą rezultaty. Odpowiednio dobrane czy też połączone ze sobą narzędzia pozwolą na wzrost sprzedaży produktów, zwiększenie rozpoznawalności marki i tym samym osiągnięcie zamierzonych efektów.

Ważnym elementem efektywności, a w konsekwencji opłacalności kampanii, jest fakt całościowego lub częściowego samofinansowania się takich działań. Dzięki temu marketing mobilny może zaistnieć jako pozycja przychodowa w budżecie marketingowym. Na podkreślenie zasługuje także fakt, że kampanie marketingu mobilnego można przeprowadzić w każdym segmencie rynku. Nie jest ważne, czy produkt kierowany jest do milionów użytkowników, czy tylko do kilku tysięcy. Jeśli odpowiednio dobierzemy narzędzia, biorąc pod uwagę wszystkie uwarunkowania naszego produktu i grupy docelowej, to kampania marketingu mobilnego z pewnością przyniesie zakładane efekty.

Niezależnie, czy prowadzimy działania marketingowe dla marek luksusowych, czy też tych z segmentu FMCG, to powierzmy planowanie i przeprowadzenie kampanii mobile wyspecjalizowanej agencji.


Justyna Kępska jest Account Managerem w firmie EL2. kontakt: jkepska@el2.pl


Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce
Przeczytaj także: Czas na marketing mobilny Czas na marketing mobilny

poprzednia  

1 2 3

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: