eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Kiedy marketing mobilny jest efektywny?

Kiedy marketing mobilny jest efektywny?

2006-03-31 10:40

Planowanie kampanii reklamowej zawsze związane jest z pytaniami nurtującymi marketingowców. Czy przyjęte przez nich założenia i wybrane kanały komunikacji są odpowiednie? Czy przekaz dotrze do wybranej grupy docelowej? I wreszcie - czy podjęte działania przyniosą spodziewane rezultaty i korzyści?
Efektywność działań marketingowych, a w szczególności ich dochodowość, z pewnością spędzają sen z powiek każdego szefa marketingu. Kiedy zapada decyzja o prowadzeniu kampanii dla danej marki, osoby odpowiedzialne za jej przebieg zastanawiają się, czy decyzje, jakie podejmą, przyniosą oczekiwane rezultaty. Czy nakłady finansowe, jakie zostaną przeznaczone na kampanię reklamową, a przez to narzędzia marketingu wykorzystywane przy jej realizacji, dostarczą nowych klientów, zwiększą sprzedaż, a w konsekwencji zyski firmy? I choć wszyscy zdają sobie sprawę, że odpowiedź na te pytania znana będzie dopiero po zakończeniu działań reklamowych, to jednak stanowią one podstawę do kolejnych kroków, podejmowanych przez planujących kampanię.

Sukces kampanii reklamowej uzależniony jest od właściwego doboru narzędzi marketingowych, które zostaną wykorzystane w prowadzonej akcji. Podobnie dzieje się w przypadku kampanii marketingu mobilnego. Prawidłowe zaplanowanie takich działań z pewnością przyczynia się do szerokiego odzewu wśród grupy docelowej. I tak samo, jak w przypadku kampanii reklamowych, gdzie na sukces składają się odpowiednio określone cele oraz narzędzia, i w przypadku akcji realizowanych za pomocą narzędzi mobilnych bardzo ważne jest prawidłowe zaplanowanie kampanii, oparte na wnikliwej analizie nie tylko celów, ale także postaw potencjalnych odbiorców akcji.

Bezbłędna mechanika promocji

Kanał komunikacji z konsumentem przy wykorzystaniu telefonu komórkowego pozwala na zastosowanie dwóch narzędzi marketingowych, tj. reklamy (push) oraz promocji (pull).

Akcje typu push oparte są zwykle na komunikacji w postaci reklamy, jaką organizator kampanii kieruje do odbiorcy. Informacja przesłana jest do ściśle określonej i wyselekcjonowanej grupy konsumentów zgodnie z wymogami ustawy o ochronie danych osobowych.

W przypadku kampanii typu pull komunikacja przebiega dwutorowo. Kontakt zostaje zainicjowany przez konsumenta jako odpowiedź na przekaz reklamowy otrzymywany SMS-em zwrotnym od organizatora promocji.

Takie rozwiązania stosowane są najczęściej w akcjach promocyjnych dla marek z segmentu FMCG. Istotnym elementem przy opracowywaniu kampanii marketingu mobilnego staje się dokładne zaplanowanie mechaniki promocji, w zależności od zakładanych celów i budżetu przeznaczonego na promocję. W przypadku akcji prosprzedażowych istotnym elementem jest przesłanie SMS-em dowodu zakupu produktu przez konsumenta. W tym przypadku najlepiej sprawdzają się unikalne kody umieszczane wewnątrz opakowania produktu. W chwili, kiedy taki kod zostanie przesłany przez konsumenta pod wskazany numer telefonu, to z jednej strony stanowi on dowód zakupu produktu, ale także świadczy o przystąpieniu tej osoby do akcji promocyjnej.

 

1 2 3

następna

Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: