eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Jak social media spędziły majówkę?

Jak social media spędziły majówkę?

2017-05-09 00:29

Jak social media spędziły majówkę?

Jak wyglądała tegoroczna Majówka w social media? © kmiragaya - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Jak wyglądała tegoroczna majówka w internecie? Jak "bawiły się" social media? Okazuje się, że młodzi użytkownicy, w tym zwłaszcza influencerzy, postanowili się nie wylogowywać. Nie próżnowały też marki G2A, Orange, McDondal’s i Avon. Na Youtube dominowały grupa Abstra i Składanki Disco Polo.

Przeczytaj także: San Escobar istnieje... w mediach

Tegoroczna majówka trwała tylko 3 dni, w czwartek liczba dyskusji zdecydowanie zmalała. Najwięcej o majówce pisali internauci z Warszawy, Trójmiasta, Wrocławia i Krakowa. Ale to Wrocław i Śląsk były najczęściej wspominanymi miejscami. Na ścianie zachodniej – w Lubuskim i Dolnośląskim - social media najczęściej służyły poszukiwaniu informacji o tym, co robić w majówkę. We Wrocławiu odbył się też festiwal 3-majówka – licznie i pozytywnie komentowany.

To młodzi internauci – uczniowie – byli najbardziej aktywną grupą internautów. Które social media zdominowali. Przede wszystkim Twittera i Instagrama, gdzie narzekali na pogodę, samotność i zapowiadających sprawdziany nauczycieli. Na pogodę narzekali zresztą wszyscy. Młodzi influencerzy na Youtube’ie opisywali problemy związane z alergią (Sylwia Lipka, która zwraca m.in. uwagę na rolę chusteczek) i szczegóły planowania wypraw majówkowych (Hejłobuzy).

Zdecydowanie widoczny był profil Fit Lovers, którego autorzy niemal przez cały czas relacjonowali na Facebooku i Youtube swoją wyprawę na słoneczne Korfu.

Co oglądano w internecie? Na Youtube zdecydowanie nie próżnowała grupa Abstra – 25 odcinek Nieprzygotowanych – miał aż 1,2 mln obejrzeń. Warto pamiętać, że to kanał Składanki Disco Polo dostarczył większość najczęściej oglądanych filmów (m.in. MAJÓWKA! 2017!!! MEGA IMPREZOWE!!! – 100 tyś. obejrzeń).

fot. mat. prasowe

Najczęściej podejmowane tematy w codziennych dyskusjach o majówce

Jednym z najczęściej dyskutowanych tematów była oczywiście pogoda.


Chociaż młodzi influencerzy pisali o alergii, to internauci chwalili się też uprawianiem sportów – przede wszystkim – jazdą na rowerze, spacerami i treningami.

Jakie marki nie próżnowały w trakcie Majówki? Na tle markowych działań zdecydowanie wybijała się akcja G2A, firma rozdawała doładowania do gier (giftcardy – 13 tyś. wyświetleń i 3 tyś komentarzy). Ta marka jako jedyna zaburzyła dynamikę dyskusji w głównych kanałach. Ponadto na działania w social media zdecydował się McDonald’s, który umieścił na Facebooku angażującego GIFa o jedzeniu w trakcie podróży (2,4 tyś. like’ów), Orange rozdawał 5GB do nowych kart, a Avon wprowadził do komunikacji Małgorzatę Kożuchowską.

fot. mat. prasowe

Aktywność marek

W czasie majówki na akcję promocyjną zdecydował się m.in. McDonald's.


Albert Hupa

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: