eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Najczęściej cytowane media III 2017

Najczęściej cytowane media III 2017

2017-04-28 09:26

Najczęściej cytowane media III 2017

Jakie były najpopularniejsze portale internetowe? © makistock - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (10)

Z analizy przeprowadzonej przez Instytut Monitorowania Mediów w marcu 2017 roku wynika, że w rankingu najczęściej cytowanych mediów na pierwszym miejscu znalazł się dziennik "Rzeczpospolita", na drugim Radio Zet, a na trzecim RMF FM. Tuż poza podium znalazła się Gazeta Wyborcza. Na miejscu piątym uplasował się TVN24, a na szóstym Dziennik Gazeta Prawna.

Przeczytaj także: Monitoring mediów: cytowania II 2017

Uwagę mediów zwróciła wypowiedź Le Pen na temat sojuszu z PiS. Poruszano także temat związany z wyborem szefa Rady Europejskiej i kwestię wypadku premier Beaty Szydło.

Prasa


W marcu2017 roku najczęściej cytowanym tytułem prasowym był dziennik „Rzeczpospolita”. Na drugiej pozycji znalazła się "Gazeta Wyborcza", a na miejscu trzecim "Dziennik Gazeta Prawna".

Wśród najczęściej cytowanych tygodników marca liderem została "Gazeta Polska”. Stało się tak za sprawą wypowiedzi szefa MON, która dotyczyła nielegalnej umowy pomiędzy Donaldem Tuskiem a Władimirem tak jak przed miesiącem uplasował się tygodnik "W sieci", a na trzecim - "Newsweek".

Najczęściej cytowanym miesięcznikiem był „Forbes”. Na drugim miejscu w marcu uplasował się "Twój Styl", a na trzecim "Zwierciadło".

fot. mat. prasowe

Najbardziej opiniotwórcze media

Najczęściej cytowanym medium został dziennik „Rzeczpospolita”.


fot. mat. prasowe

Prasa

Na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych tytułów prasowych znalazł się dziennik „Rzeczpospolita”.


fot. mat. prasowe

Tygodniki

Wśród tygodników najwięcej cytowań zgromadziła „Gazeta Polska”.


fot. mat. prasowe

Miesięczniki

Najczęściej cytowanym miesięcznikiem w marcu został „Forbes”.


Telewizja


Wśród stacji telewizyjnych w marcu dominowała TVN24. Na miejscu drugim stacja Polsat News. Na miejscu trzecim TVN. TVN24 zawdzięcza pierwszą pozycję informacjom na temat kontrowersji w sprawie wyboru Donalda Tuska na szefa Rady Europejskiej.

fot. mat. prasowe

Telewizja

Wśród stacji telewizyjnych najczęściej cytowana była TVN24.


Radio


Wśród stacji radiowych najczęściej cytowano Radio ZET. Na drugim miejscu znalazła się stacja RMF FM, a na trzecim PR1. Radio Zet swoją pozycję zawdzięcza komentarzowi Konrada Szymańskiego na temat wypowiedzi szefa MSZ w TVN24 o fałszerstwie podczas wyboru Donalda Tuska na przewodniczącego RE.

fot. mat. prasowe

Radio

Wśród najczęściej cytowanych stacji radiowych na pozycji lidera znalazło się ponownie Radio ZET.


Portale internetowe


W marcu na pierwszym miejscu najpopularniejszych portali internetowych został portal wPolityce.pl za sprawą publikacji wypowiedzi Andrzeja Przyłębskiego o swojej lustracji przez IPN. Drugie miejsce przypadło Onet.pl, a trzecie miejsce portalowi Wp.pl.

fot. mat. prasowe

Portale internetowe

Najczęściej cytowanym przez inne media serwisem internetowym w marcu został portal wPolityce.pl.


Media ekonomiczne


Wśród mediów ekonomicznych liderem marca został "Dziennik Gazeta Prawna". Na kolejnych miejscach uplasowały się "Puls Biznesu" oraz "Forbes".

fot. mat. prasowe

Media ekonomiczne

„Dziennik Gazeta Prawna” był najczęściej cytowanym medium ekonomicznym.


Media regionalne


Wśród mediów regionalnych na pierwszym miejscu w marcu uplasowało się Radio Szczecin, dzięki rozmowie z posłem PiS Krzysztofem Zarembą. Na drugim miejscu ex aequo znalazły się „Dziennik Zachodni” oraz Radio Gdańsk. Trójkę zestawienia zamykają ex aequo Radio Kraków i „Dziennik Polski”.

fot. mat. prasowe

Media regionalne

Wśród mediów regionalnych na pierwszym miejscu uplasowało się Radio Szczecin.


Badanie przeprowadzono na podstawie 7 286 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu od 1 do 31 marca 2017 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 7 342 razy (3 381 razy w prasie, 2 959 w telewizji i 1 002 w radio).

Analiza obejmuje ponad 1000 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne (TVP1, TVP2, TVP3, TVP Kraków, TVP Sport, TVPinfo, TVN, TVN24, TVN Biznes i Świat, TVN TURBO, TVN Meteo, POLSAT, Polsat News, Polsat Sport, TV4, Canal+, TV Trwam, TV Puls) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie / RDC, Radio Maryja, Muzo.fm, Radio RMF FM, Radio Zet, Radio TOK FM, Radio Gdańsk, Radio Katowice, Radio Kielce, Radio Merkury, Radio Szczecin, Radio Wrocław, Radio Lublin).

Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radio i telewizji, w których pojawiały się nazwy mediów:
  • prasowych,
  • portali internetowych,
  • stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.

UWAGA: Badanie nie obejmuje cytowań, opublikowanych w internecie. Natomiast pod uwagę brane są cytowania mediów internetowych, jeśli pojawiły się one w prasie, radio bądź w telewizji.


oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: