eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › Firmowa strona internetowa. Czego chcą klienci?

Firmowa strona internetowa. Czego chcą klienci?

2017-03-24 10:49

Firmowa strona internetowa. Czego chcą klienci?

Strona www powinna być responsywna © georgejmclittle - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Nie ma cię w internecie, nie istniejesz. Chociaż w tym zwrocie jest bez wątpienia nieco przesady, ale jest również i spore ziarno prawdy. Szczególnie jeśli chodzi o biznes. Dziś sprawnie działająca, funkcjonalna i atrakcyjna dla oka firmowa strona internetowa jest właściwie koniecznością. Przeprowadzone przez Oferteo.pl badanie potwierdza, że przedsiębiorcy przywiązują do niej niezwykle dużą wagę. Chcą, aby stała się rodzajem interaktywnego narzędzia komunikacji z klientami, których potrzeby coraz lepiej identyfikują.

Przeczytaj także: Twoja strona internetowa jest już przestarzała? Pora ją przeprojektować!

Firmowa strona internetowa, czyli budujemy od podstaw


Analiza zapytań złożonych na łamach serwisu Oferteo.pl, internetowego pośrednika pomiędzy dostawcami usług a usługobiorcami, wynika, że firmy chcą najczęściej, aby ich strona internetowa została stworzona od podstaw. Takiej odpowiedzi udzieliło przeszło 3/4 respondentów (78%). Przebudowę już istniejącej witryny planuje 11% badanych, a 3% zainteresowanych jest wyłącznie projektem graficznym. Co 50 użytkownik poszukuje usługodawcy, który zakoduje mu stronę www, a 6% zgłasza się ze zleceniami innego rodzaju.

W 53% przypadków przedmiotem zlecenia jest ogólna strona internetowa firmy. Ponadto usługobiorcy poszukują również chętnych na stworzenie sklepu internetowego (9% wskazań) czy serwisu tematycznego (7%). Zaledwie 3% ankietowanych odwiedza Oferteo.pl w celu znalezienia kogoś, kto stworzy firmowego bloga. Jest to o tyle dziwne, że blog ekspercki czy firmowy uważany jest za jedno z podstawowych narzędzi kreowania wizerunku w sieci i ma istotne znaczenie z punktu widzenia SEO.

Firmowa strona internetowa jako narzędzie komunikacji… mobilnej?


Firmy badane przez Oferteo wskazywały również, jakie funkcjonalności chcą wdrożyć na swoich stronach. Najczęściej oczekiwana była możliwość edytowania strony przez firmę (23%).

fot. mat. prasowe

Jakiej usługi potrzebujesz?

Zdecydowanie najczęściej firmy chcą budować stronę internetową od podstaw.


W dalszej kolejności firmy wskazywały, że chciałyby, aby na stronie działał formularz kontaktowy (20% wskazań), 10% odpowiedzi dotyczyło możliwości rejestrowania się użytkowników, 8% – umożliwienia im dodawania komentarzy, a 4% – zbudowania forum.
– To pozytywne zjawisko, które pokazuje, że firmom zależy na dwustronnej komunikacji z klientem – zauważa Karol Grygiel, członek zarządu Oferteo.pl.

Warto również zauważyć, że 17% wskazań padło na przygotowanie wersji strony na urządzenia mobilne, a 6% – na responsywność, czyli automatyczne dopasowanie strony do rozmiaru okna urządzenia. Jest to o tyle ważne, że internauci coraz częściej przeglądają strony www, korzystając z tabletów i smartfonów, a według danych przedstawionych przez firmę StatCounter w październiku 2016 roku ich odsetek wyniósł ponad 51%. Tym samym po raz pierwszy liczba użytkowników korzystających z mobile przewyższyła liczbę tych, którzy korzystają z internetu na komputerze. W dodatku w Polsce liczba odsłon stron na tabletach i smartfonach wyniosła w tym samym okresie ponad 60%.

fot. mat. prasowe

Jaki ma być zakres prac?

Najczęściej oczekiwana była możliwość edytowania strony przez firmę (23%).


Strona internetowa potrzebna od zaraz


Firmy chcą, aby realizacja ich zlecenia na wykonanie strony www rozpoczęła się jak najszybciej – najczęściej w ciągu miesiąca, co zadeklarowało 87% firm. Tylko co dziesiąta firma wskazała, że firmowa strona internetowa może powstać w ciągu trzech miesięcy, 2% – dała usługodawcy 3 miesiące lub więcej a 1% jeszcze nie zadecydował o terminie.
– To nic dziwnego, że firmom zależy na czasie; w końcu strona www to podstawa do komunikacji z klientem – mówi Karol Grygiel. – Warto poza tym pamiętać, że taką komunikację możemy prowadzić także za pomocą profesjonalnych serwisów, które ułatwiają zdobywanie nowych klientów. Im szersza jest nasza dostępność online, tym większa szansa na to, że dotrzemy do potencjalnych klientów.

fot. mat. prasowe

Kiedy chcesz rozpocząć prace?

Firmy przeważnie chcą, aby realizacja ich zlecenia na wykonanie strony www rozpoczęła się jak najszybciej.


oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: