Firmowa strona internetowa. Czego chcą klienci?
2017-03-24 10:49
Strona www powinna być responsywna © georgejmclittle - Fotolia.com
Przeczytaj także: Twoja strona internetowa jest już przestarzała? Pora ją przeprojektować!
Firmowa strona internetowa, czyli budujemy od podstaw
Analiza zapytań złożonych na łamach serwisu Oferteo.pl, internetowego pośrednika pomiędzy dostawcami usług a usługobiorcami, wynika, że firmy chcą najczęściej, aby ich strona internetowa została stworzona od podstaw. Takiej odpowiedzi udzieliło przeszło 3/4 respondentów (78%). Przebudowę już istniejącej witryny planuje 11% badanych, a 3% zainteresowanych jest wyłącznie projektem graficznym. Co 50 użytkownik poszukuje usługodawcy, który zakoduje mu stronę www, a 6% zgłasza się ze zleceniami innego rodzaju.
W 53% przypadków przedmiotem zlecenia jest ogólna strona internetowa firmy. Ponadto usługobiorcy poszukują również chętnych na stworzenie sklepu internetowego (9% wskazań) czy serwisu tematycznego (7%). Zaledwie 3% ankietowanych odwiedza Oferteo.pl w celu znalezienia kogoś, kto stworzy firmowego bloga. Jest to o tyle dziwne, że blog ekspercki czy firmowy uważany jest za jedno z podstawowych narzędzi kreowania wizerunku w sieci i ma istotne znaczenie z punktu widzenia SEO.
Firmowa strona internetowa jako narzędzie komunikacji… mobilnej?
Firmy badane przez Oferteo wskazywały również, jakie funkcjonalności chcą wdrożyć na swoich stronach. Najczęściej oczekiwana była możliwość edytowania strony przez firmę (23%).
fot. mat. prasowe
Jakiej usługi potrzebujesz?
W dalszej kolejności firmy wskazywały, że chciałyby, aby na stronie działał formularz kontaktowy (20% wskazań), 10% odpowiedzi dotyczyło możliwości rejestrowania się użytkowników, 8% – umożliwienia im dodawania komentarzy, a 4% – zbudowania forum.
– To pozytywne zjawisko, które pokazuje, że firmom zależy na dwustronnej komunikacji z klientem – zauważa Karol Grygiel, członek zarządu Oferteo.pl.
Warto również zauważyć, że 17% wskazań padło na przygotowanie wersji strony na urządzenia mobilne, a 6% – na responsywność, czyli automatyczne dopasowanie strony do rozmiaru okna urządzenia. Jest to o tyle ważne, że internauci coraz częściej przeglądają strony www, korzystając z tabletów i smartfonów, a według danych przedstawionych przez firmę StatCounter w październiku 2016 roku ich odsetek wyniósł ponad 51%. Tym samym po raz pierwszy liczba użytkowników korzystających z mobile przewyższyła liczbę tych, którzy korzystają z internetu na komputerze. W dodatku w Polsce liczba odsłon stron na tabletach i smartfonach wyniosła w tym samym okresie ponad 60%.
fot. mat. prasowe
Jaki ma być zakres prac?
Strona internetowa potrzebna od zaraz
Firmy chcą, aby realizacja ich zlecenia na wykonanie strony www rozpoczęła się jak najszybciej – najczęściej w ciągu miesiąca, co zadeklarowało 87% firm. Tylko co dziesiąta firma wskazała, że firmowa strona internetowa może powstać w ciągu trzech miesięcy, 2% – dała usługodawcy 3 miesiące lub więcej a 1% jeszcze nie zadecydował o terminie.
– To nic dziwnego, że firmom zależy na czasie; w końcu strona www to podstawa do komunikacji z klientem – mówi Karol Grygiel. – Warto poza tym pamiętać, że taką komunikację możemy prowadzić także za pomocą profesjonalnych serwisów, które ułatwiają zdobywanie nowych klientów. Im szersza jest nasza dostępność online, tym większa szansa na to, że dotrzemy do potencjalnych klientów.
fot. mat. prasowe
Kiedy chcesz rozpocząć prace?
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Czego oczekują klienci od twórcy strony www?
-
Firmowa strona internetowa do przebudowy
-
Firmowa strona www. Czego oczekują klienci?
-
Firmowa strona internetowa: co przyciągnie potencjalnych klientów?
-
Dlaczego szybkość ładowania strony ma znaczenie i jak ją poprawić?
-
Największe błędy stron www
-
Jeśli domena internetowa, to .pl
-
Sklep internetowy: dobra strona www to podstawa
-
16 porad dla start-upów jak zdobyć nowych klientów
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)