eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Raport bankowość w roku 2015

Raport bankowość w roku 2015

2006-03-27 09:18

Rynek, zdominowany przez globalne megabanki i wyspecjalizowanych dostawców usług finansowych, będzie rynkiem klienta. Sektor bankowy zacznie transformację, której wyróżnikiem będzie innowacja - to wnioski płynące z najnowszego raportu "Bankowość w roku 2015" przygotowanego przez IBM Institute for Busniess Value.

Przeczytaj także: Fintech zmienia sektor bankowy

Raport ten wskazuje na rodzące się innowacje biznesowe i technologiczne oraz główne trendy społeczne, które nadadzą kształt przekształceniom branży. Jak przewiduje IBM, do 2015 r. w skali ogólnoświatowej całkowite przychody z usług finansowych urosną do 5,6 miliarda USD rocznie.

Z wyników badań IBM wynika, że o sukcesie rynkowym w 2015 r. decydować będzie pięć najważniejszych trendów:

Klienci przejmują kontrolę.
Klienci będą korzystać z usług finansowych w coraz bardziej przemyślany sposób, bazując na dokładnych informacjach. Będą zainteresowani tylko takimi dostawcami usług, którzy będą w stanie spełnić ich indywidualne, niekiedy bardzo specyficzne, oczekiwania. Zachowania klientów będą coraz mniej standardowe, za to w coraz większym stopniu kształtowane przez prywatne opinie i chęć wyróżnienia się. Klienci będą żądać niższych cen za podstawowe usługi i produkty finansowe, przy czym będą skłonni zapłacić więcej za ofertę, która spełni ich indywidualne potrzeby. Dlatego możliwość zaoferowania większego wyboru bardziej spersonalizowanych produktów będzie dla instytucji bankowych kluczowym wyzwaniem. Konieczne będzie także właściwe i szybkie wykorzystanie informacji o klientach w celu szybkiego dostosowania oferty produktów do zmieniających się oczekiwań i stylu życia.

Wyspecjalizowana konkurencja niszowa.
W wyniku postępującej konsolidacji duże banki w dalszym ciągu będą wzmacniać swoją pozycję, będą jednak musiały sprostać konkurencji ze strony licznych instytucji finansowych działających elastycznie i energicznie: banków społecznych, specjalistów branżowych, a także innych instytucji finansowych, które specjalizować się będą w świadczeniu określonych usług. Ich niewątpliwym atutem będzie możliwość agresywnego konkurowania niższą ceną, powszechnie znana wysoka jakość obsługi, a także dobrze zorganizowany kanał sprzedaży.

Kapitał ludzki.
Konieczność podnoszenia produktywności i wydajności pracowników będzie nowym wyzwaniem dla instytucji konkurujących na rynku usług finansowych. W związku ze zmianami w strukturze demograficznej społeczeństw zachodnich i zmniejszającą się liczbą osób aktywnych zawodowo, wzrośnie konkurencja w zakresie przyciągania i utrzymania najbardziej utalentowanych pracowników. Obecnie prawie 50 procent kadry menedżerskiej wymienia źle skonstruowane programy motywacyjne, jako główną przyczynę gorszych efektów pracy personelu, zaś 36 procent menedżerów uważa systemy motywacyjne za zbyt skomplikowane żeby mogły być akceptowane przez pracowników.

 

1 2 ... 4

następna

oprac. : Joanna Kujawa / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: