eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTelekomunikacja › Pokolenie Z żyje wirtualnie

Pokolenie Z żyje wirtualnie

2017-01-30 11:09

Pokolenie Z żyje wirtualnie

Pokolenie Z żyje wirtualnie © santypan - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Różnice pokoleniowe to zjawisko, które istnieje od zarania dziejów. W obecnych czasach wydaje się jednak być znacznie bardziej wyraźne niż dekadę czy dwie temu. Decyduje o tym pojawienie się osób reprezentujących pokolenie Z, czyli generację, która nie zna świata bez internetu i nowych technologii. Zdaniem ekspertów Spicy Mobile, jej przedstawiciele nastawieni są przede wszystkim na komunikację tekstową, treści wideo oraz życie w wirtualnych społecznościach.

Przeczytaj także: W domu czy na zewnątrz? Gdzie korzystamy ze smartfonów?

Dzisiejsza przepaść pomiędzy kolejnymi generacjami to w zdecydowanej mierze kwestia dostępności nowych technologii oraz codziennego ich wykorzystania. Agencja Spicy Mobile postanowiła przyjrzeć się, w jaki sposób z urządzeń mobilnych korzysta pokolenie Z, a więc dzisiejsi nastolatkowie i dwudziestolatkowie, a jak robią to ludzie nieco starsi. Pod lupę wzięto m.in. ilość wysyłanych wiadomości MMS i SMS oraz popularność, jaką cieszą się poszczególne aplikacje.

Badanie dowodzi, że w każdej z przebadanych grup najpopularniejszą aplikacją jest YouTube. Korzysta z niego 8 na 10 użytkowników smartfonów i tabletów z systemem Android w wieku 15-24 lata. Starsi są nieco bardziej powściągliwi - w grupie wiekowej powyżej 45 lat i plus zasięg YT sięga zaledwie 44 proc.

Pokolenie Z chętnie używa również aplikacji społecznościowych i komunikacyjnych. 3/4 jego reprezentantów, korzystających z urządzeń pracujących na Androidzie, jest za pan brat z Messengerem. Wśród osób starszych (45 lat i więcej) zasięg tej aplikacji to tylko 28 proc. Warto także podkreślić, że pokolenie Z dużo częściej korzysta z aplikacji służącej do komunikowania się niż z samego Facebooka – różnica w zasięgu jest dość znaczna i wynosi 11 punktów procentowych.

Jeszcze większy dystans pokoleniowy jest widoczny w przypadku aplikacji Instagram oraz Snapchat. Wśród generacji Z obie należą do dość popularnych. Korzysta z nich blisko co trzecia osoba w wieku 15-24 lata (odpowiednio 32 proc. i 29 proc.). Z kolei wśród starszych użytkowników smartfonów i tabletów z systemem Android obie aplikacje cieszą się marginalnym zainteresowaniem. Zasięg Snapchat’a w grupie wiekowej 45 lat i więcej wynosi jedynie 5 proc.

fot. mat. prasowe

Zasięg wybranych aplikacji mobilnych wg wieku

Z aplikacji YouTube korzysta 8 na 10 użytkowników smartfonów i tabletów z systemem Android w wieku 15-24 lata.


Co ciekawe, powszechne korzystanie z aplikacji społecznościowych i komunikacyjnych wśród młodych osób nie wpływa na mniejszą liczbę wysyłanych przez tę grupę SMS-ów. Jest wręcz odwrotnie! Pokolenie Z to grupa nastawiona na komunikację tekstową. Badania Spicy Mobile pokazują wyraźnie, że młodzi użytkownicy wysyłają o wiele więcej wiadomości SMS i MMS niż osoby starsze. Dla porównania, w listopadzie 2016 r. osoby w wieku 15-24 lata wysłały średnio 238 wiadomości SMS/MMS, starsi użytkownicy (45 lat i więcej) – jedynie 16. W przypadku połączeń telefonicznych nie odnotowano aż tak głębokich różnic.

fot. mat. prasowe

Liczba wysłanych i otrzymanych wiadomości mms/sms

Badania Spicy Mobile pokazują wyraźnie, że młodzi użytkownicy wysyłają o wiele więcej wiadomości SMS i MMS.


Opublikowane dane pochodzą z badania Mobience (pasywny pomiar korzystania z aplikacji mobilnych oraz oglądalności stron poprzez urządzenia mobilne) i są dostępne dla wydawców i reklamodawców w ramach platformy Mobigate.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: