Co czeka polski rynek e-commerce?
2017-01-14 00:50
Co czeka polski rynek e-commerce? © Andrey Popov - Fotolia.com
Przeczytaj także: 10 najważniejszych trendów w e-commerce. Co przyniesie rok 2017?
Wejście Amazona na rynek polski nie pozostanie bez odzewu
Jednym z ważniejszych wydarzeń dla branży e-commerce jest powstanie polskiej wersji językowej sklepu Amazon. Gigant rynku e-commerce coraz bardziej otwiera się na polskich konsumentów i sprzedawców internetowych. Od października ubiegłego roku klienci i e-sprzedawcy mogą korzystać z możliwości wyboru języka polskiego na niemieckiej platformie Amazon. Ułatwieniem dla kupujących online jest także polskojęzyczny dział obsługi klienta, z którym można się skontaktować drogą telefoniczną lub mailową. Dodatkowo, w przypadku zamówień produktów dostępnych w polskich centrach logistycznych firmy, można oczekiwać dostawy już następnego dnia. Nikogo nie trzeba przekonywać o znaczącej roli Amazona na światowym rynku e-commerce. Polska wersja serwisu jest dużym wydarzeniem i przyszły rok pozwoli ocenić, jak duży wpływ miała ona na e-handel w kraju.
Content marketing zyskuje na znaczeniu
Jednym z trendów, który odegrał istotną rolę w mijającym roku jest content marketing. Obecnie nie wystarczy już tradycyjne wysyłanie e-maili marketingowych z ofertą sklepu. Tego rodzaju newsletterów jest już zdecydowanie zbyt dużo i konsumenci niechętnie zapoznają się z ich treścią. Zamiast tego, trzeba udowodnić użytkownikom wartość swojej marki, historię, jaka za nią stoi oraz wartości, którymi się kierują, a także zaprezentować nowe trendy lub zainspirować konsumentów. Tylko w ten sposób mogą przekonać kupujących online do zakupów w swoim sklepie.
fot. Andrey Popov - Fotolia.com
Co czeka polski rynek e-commerce?
Niestety, wciąż zbyt mało jest sklepów internetowych, które przykładają wagę do newsletterów wysyłanych do klientów. Najczęściej są one wysyłane masowo, bez właściwej personalizacji i żadnych wyróżników. Większość spośród wysłanych e-maili nigdy nie zostanie otwarta i gubi się w przepełnionych skrzynkach odbiorczych konsumentów. E-sprzedawcy zapominają także, jak ważna jest personalizacja i wysyłka właściwej oferty we właściwym czasie.
Czytaj także:
- M-commerce rośnie w siłę. Kto i jak kupuje przez telefon?
- Jak zwiększyć lojalność klienta w 2017 roku?
Media społecznościowe pomagają w sprzedaży
Już od dłuższego czasu zarówno w Polsce, jak i na świecie możemy zaobserwować wzrost znaczenia mediów społecznościowych dla branży e-commerce. Coraz więcej sklepów internetowych ma swoje profile w serwisach społecznościowych takich jak Facebook czy Pinterest. Media społecznościowe dodają także funkcjonalności mające pozytywny wpływ na sprzedaż. Facebook już jakiś czas temu wprowadził przycisk „Kup teraz”. W 2016 roku ukłon w stronę e-sprzedawców uczynił serwis społecznościowy Pinterest. W USA dostępne są już tak zwane pinezki zakupowe. Na razie nie wiadomo, kiedy dokładnie funkcja będzie dostępna w innych krajach, ale na pewno w bliższej lub dalszej perspektywie pojawi się ona także na rynku polskim.
Logistyka na wagę złota
Najnowsze badania, które przeprowadziliśmy w kwietniu bieżącego roku wraz z TNS Polska wskazują, że najczęstszym problemem, z jakim zetknęli się kupujący online są zbyt wysokie koszty przesyłki. Taką odpowiedź wskazało 21% ankietowanych. Drugą najczęściej wskazywaną odpowiedzią było niedotrzymanie terminów dostawy przez sklep internetowy. 16% respondentów stwierdziło, że przesyłka dotarła do nich po uzgodnionym terminie. W 2017 roku coraz więcej e-sklepów będzie przykładać większą wagę do logistyki. Oczekiwania kupujących online i aktywnie działająca konkurencja sprawiają, że przedsiębiorcy będą pracować nad usprawnieniem procesu dostawy i wdrażaniem nowych rozwiązań. Z pewnością coraz więcej e-sklepów zdecyduje się na realizację dostawy tego samego dnia.
Anna Rak, Country Manager w Polsce
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Dyrektywa Omnibus wciąż sporym problemem dla e-commerce
-
Jak AI zmieni e-commerce? Trendy 2024
-
Trendy w e-commerce 2024
-
Moda w e-commerce: zwroty wyzwaniem dla logistyki
-
Prawo a cross-border w e-commerce. Czy stosowanie przepisów z kraju pochodzenia wystarczy?
-
4 warunki, aby cross-border był zgodny z prawem
-
E-commerce na szczycie. Zakupy online robią już wszyscy Polacy
-
Dyrektywa Omnibus w praktyce, czyli co budzi największe wątpliwości
-
Dyrektywa OMNIBUS - ważne zmiany dla firm nie tylko z branży e-commerce
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)