eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › E-zakupy: co najchętniej kupujemy przed świętami?

E-zakupy: co najchętniej kupujemy przed świętami?

2017-01-03 10:02

E-zakupy: co najchętniej kupujemy przed świętami?

Zakupy przez telefon © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Jak wyglądały świąteczne e-zakupy Polaków? Okazuje się, że pod koniec minionego roku na największe zainteresowanie internautów mogły liczyć te sklepy internetowe, które oferowały elektronikę i odzież. W grudniu odwiedziło je 7 na 10 e-kupujących. Przed pięcioma laty odsetek ten sięgał 63%. Kto jeszcze może odcinać kupony od grudniowej sprzedaży? Zobacz najnowszą analizę Gemius.

Przeczytaj także: Jak przygotować sklep internetowy na Boże Narodzenie?

Firma Gemius sprawdziła, w których sklepach internetowych panował największy ruch. Analiza objęła grudniowe odwiedziny witryn internetowych na przestrzeni lat 2011-2015.
─ E-zakupy cieszą się rosnącą popularnością i z całą pewnością można założyć, że jest to trend, który będzie przybierał na sile. Jest to nie tylko efekt wzrastającego zaufania do płatności online, ale również zmiany przyzwyczajeń konsumentów, dla których e-zakupy stały się czymś zupełnie naturalnym ─ mówi Marek Molicki, menedżer regionalny w Gemiusie. – Strony WWW e-sklepów odwiedzają coraz młodsze osoby, które często mają już dostęp do narzędzi płatniczych, na przykład kart kredytowych. Na e-zakupy otwierają się też coraz starsi internauci. Coraz popularniejszy staje się m-commerce oraz multichanneling, czyli rozpoczynanie zakupów na jednym urządzeniu, a finalizowanie na innym ─ dodaje Molicki.

Elektronika najpopularniejsza w sieci


W grudniu ostatnich pięciu lat największym wzięciem wśród internautów cieszyły się sklepy internetowe oferujące AGD, RTV, elektronikę, fotografię i komputery. Analiza dowodzi, że zaglądał do nich średnio co trzeci użytkownik. Popularność nie ominęła również sklepów odzieżowych (29 proc.) oraz wielobranżowych (28,8 proc.). Z kolei na drugim biegunie znalazły się sklepy erotyczne (1,2 proc.) oraz e-kwiaciarnie (0,5 proc.).

E-perfumerie w górę


Analizując grudniowe e-zakupy Polaków, dostrzegamy, że największy wzrost zainteresowania internautów dotyczył sklepów internetowych oferujących perfumy i kosmetyki. W grudniu 2011 na drogeryjne e-zakupy zdecydowało się nieco ponad 4 proc. internautów, w 2015 roku odwiedzających internetowe perfumerie było już ponad 3 razy więcej (13,8 proc.).

Książki, muzyka i filmy w dół


Podczas grudniowych zakupów w sieci w 2011 roku e-sklepy z książkami, muzyką i filmami odwiedził co czwarty internauta (26,1 proc.), rok temu był to co piąty użytkownik sieci (22,6 proc.). W 2015 roku Polacy nie tak chętnie jak przed pięciu laty zaglądali na strony internetowe sklepów oferujących broń i militaria ─ spadek z 3,2 proc. w grudniu 2011 roku do 2 proc. w grudniu 2015 roku.
─ Ogromną rolę w zmianie zakupów muzyki czy filmów odgrywa ich dostępność w modelu streamingu. Firmy z rynku muzycznego i filmowego, zamiast sprzedawać pudełkowe DVD czy płyty CD w opakowaniach, raczej udostępniają nam kody lub sprzedają subskrypcje na dostęp do tych materiałów. Zmieniają się również preferencje najmłodszej grupy obdarowywanych ─ obecnie dzieci nie postrzegają fizyczności prezentu jako czegoś koniecznego. Dostęp do gry w internecie lub możliwość dokupienia gadżetów do wirtualnego bohatera są traktowane na równi z otrzymaniem prezentu tradycyjnego, a często nawet jako coś bardziej atrakcyjnego ─ wyjaśnia prof. Grzegorz Mazurek, kierownik studiów podyplomowych marketing w internecie w Akademii Leona Koźmińskiego.

fot. mat. prasowe

Grudniowe e-zakupy Polaków

W ciągu ostatnich pięciu lat w grudniu największym powodzeniem cieszyły się e-sklepy oferujące AGD, RTV, elektronikę, fotografię i komputery.


Grudniowe zakupy rok temu


Jak pokazują dane Gemiusa, w ostatnim miesiącu 2015 roku niemal trzy czwarte użytkowników sieci odwiedziło strony internetowe e-sklepów. Największym powodzeniem cieszyły się elektronika (38,9 proc.) i odzież (36,9 proc.), najmniejszym kwiaty (0,5 proc.) oraz militaria (2 proc.).

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: