eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Najczęściej cytowane media XI 2016

Najczęściej cytowane media XI 2016

2016-12-20 12:57

Najczęściej cytowane media XI 2016

Media © Pio Si - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (10)

Z analizy przeprowadzonej przez Instytut Monitorowania Mediów w listopadzie 2016 roku wynika, że podobnie jak w październiku najczęściej cytowanym medium była "Gazeta Wyborcza". Nie zmieniły się też pozostałe media na podium. Na drugim i trzecim miejscu tak jak przed miesiącem uplasowały się stacje radiowe Radio ZET i RMF FM. Na czwartym i piątym miejscu także bez zmian - "Rzeczpospolita" oraz telewizja TVN24.

Przeczytaj także: Monitoring mediów: cytowania XI 2016

Jeśli chodzi o najczęściej komentowane treści, to uwagę dziennikarzy przykuła sprawa przeszłości Mariusza Muszyńskiego, sędziego Trybunału Konstytucyjnego oraz planowane zmiany w systemie podatkowym. Komentowano również temat ekshumacji ciał ofiar katastrofy smoleńskiej, wybory prezydenckie w USA oraz wygraną Donalda Trumpa.

Prasa


W listopadzie na pierwszym miejscu w rankingu najczęściej cytowanych tytułów prasowych po raz kolejny znalazła się „Gazeta Wyborcza”, która wyprzedziła „Rzeczpospolitą” oraz „Newsweek”.

Wśród najczęściej cytowanych tygodników listopada liderem został „Newsweek”. Na drugim miejscu ponownie znalazł się „wSieci”, a trzecie miejsce przypadło tym razem „Tygodnikowi Solidarność”, ze względu na publikacje wywiadu z premier Beatą Szydło na temat zmian w kwestii finansowania organizacji społecznych oraz NGO-sów.

Najczęściej cytowanym miesięcznikiem w listopadzie był „Forbes”, za sprawą publikacji rankingu „100 największych Polskich firm prywatnych”. Drugie i trzecie miejsce przypadło miesięcznikom „Playboy” oraz „Grazia”.

Telewizja


Wśród stacji telewizyjnych w listopadzie znów najlepsza okazała się TVN24, przed TVPinfo oraz TVP1. TVN24 zawdzięcza pierwszą pozycję wypowiedzi rzecznika rządu na temat incydentu z udziałem kolumny samochodów premier Beaty Szydło podczas wizyty w Izraelu.

Radio


Wśród stacji radiowych, podobnie jak w poprzednim miesiącu, najczęściej cytowano Radio ZET. Na drugim miejscu znalazła się stacja RMF FM, a na trzecim PR3. Tym razem - za sprawą doniesień o rozpoczęciu ekshumacji prezydenta Lecha Kaczyńskiego i jego żony Marii.

fot. mat. prasowe

Najbardziej opiniotwórcze media

Pierwsze miejsce zajęła „Gazeta Wyborcza”.


fot. mat. prasowe

Prasa

Na pierwszej pozycji znalazła się „Gazeta Wyborcza”.


fot. mat. prasowe

Tygodniki

Najczęściej cytowanym tygodnikiem listopada był „Newsweek”.


fot. mat. prasowe

Miesięczniki

Najczęściej cytowanym miesięcznikiem w listopadzie był „Forbes”.


fot. mat. prasowe

Telewizja

Wśród stacji telewizyjnych kolejny miesiąc prowadzi TVN24.


fot. mat. prasowe

Radio

Liderem cytowalności wśród stacji radiowych ponownie zostało Radio ZET.


Portale internetowe


Najpopularniejszym portalem internetowym w listopadzie został Wp.pl, za sprawą publikacji na temat ekshumacji ciał katastrofy smoleńskiej. Kolejne pozycje zajmują wPolityce.pl oraz Onet.pl.

fot. mat. prasowe

Portale internetowe

Najpopularniejszym portalem internetowym w listopadzie został Wp.pl.


Media ekonomiczne


„Dziennik Gazeta Prawna” po raz kolejny uplasował się na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych mediów ekonomicznych w Polsce. Wyprzedził m.in. „Puls Biznes” oraz „Forbes”.

fot. mat. prasowe

Media ekonomiczne

„Dziennik Gazeta Prawna” po raz kolejny uplasował się na pierwszym miejscu.


Media regionalne


Wśród mediów regionalnych na pierwszym miejscu znalazło się Radio Gdańsk, w związku z wypowiedzią posła PiS Kazimierza Smolińskiego na temat planu budowy drogi S6. Kolejne miejsca zajęło Radio Kraków oraz Radio Szczecin.

fot. mat. prasowe

Media regionalne

Wśród mediów regionalnych na pierwszym miejscu uplasowało się Radio Gdańsk.


Informacje o badaniu

Badanie przeprowadzono na podstawie 4 772 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu od 1 do 30 listopada 2016 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 4 819 razy (2 596 razy w prasie, 1 477 w telewizji i 746 w radio).

Analiza obejmuje ponad 1000 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne (TVP1, TVP2, TVP3, TVP Kraków, TVP Sport, TVPinfo, TVN, TVN24, TVN Biznes i Świat, TVN TURBO, TVN Meteo, POLSAT, Polsat News, Polsat Sport, TV4, Canal+, TV Trwam, TV Puls) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie / RDC, Radio Maryja, Muzo.fm, Radio RMF FM, Radio Zet, Radio TOK FM, Radio Gdańsk, Radio Katowice, Radio Kielce, Radio Merkury, Radio Szczecin, Radio Wrocław, Radio Lublin).

Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radio i telewizji, w których pojawiały się nazwy mediów:
  • prasowych,
  • portali internetowych,
  • stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.

UWAGA: Badanie nie obejmuje cytowań, opublikowanych w internecie. Natomiast pod uwagę brane są cytowania mediów internetowych, jeśli pojawiły się one w prasie, radio bądź w telewizji.


oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: