eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieProgramy › CRM dla MSP

CRM dla MSP

2003-03-23 00:01

Krakowska firma ICsolutions zakończyła niedawno wdrożenie systemu klasy CRM - ITCube Standard Edition w firmie PPHU AKOM sp. z o.o., specjalizującej się w technicznej ochronie mienia. System ITCube to nowy produkt firmy ICsolutions przeznaczony dla małych i średnich przedsiębiorstw.

Przeczytaj także: CRM również w wierzytelnościach

System ITCube to aplikacja integrująca następujące podsystemy:
  • CRM (historia współpracy z kontrahentem, ewidencja dokumentów, baza produktów/usług oraz zamówień, poczta przychodząca/wychodząca, prowadzenie kampanii mailingowych)
  • ProjectBuilder (zarządzanie długoterminowymi projektami oraz ich grupowa realizacja, podsumowania opłacalności poszczególnych etapów)
  • Intranet (komunikator tekstowy, generowane koszty, nieobecności pracowników, rezerwacja zasobów współdzielonych, delegowanie zadań, podręczny kalendarz zadań)
  • Extranet (komunikator tekstowy, prezentacja oferty firmy, sklep B2B, udostępnianie dokumentów, informacji czy też historii złożonych zamówień)
  • Zarządzanie wiedzą (baza kompetencji pracowników/osób kontaktowych oraz mechanizmy wyszukiwania osób o danych kompetencjach, budowanie historii współpracy z pracownikiem, pomoc wewnętrzna)
  • OLAP - graficzne analizy zysku firmy generowanego przez daną grupę kontrahentów, analizy dowolnego typu interakcji z klientem. Rankingi firm.

Oprócz wyżej wspomnianej integracji wielu usług warto także podkreślić następujące cechy:
  • Dostęp do systemu z dowolnego miejsca (biuro, mieszkanie pracownika, hotel z podpięciem do internetu, kafejka internetowa)
  • Obsługa rozproszonej bazy danych. Jest to rozwiązanie dla firm geograficznie rozproszonych (kilka serwerów w różnych oddziałach, które synchronizują się wzajemnie. Natomiast każdy z użytkowników łączy się z lokalnym serwerem) a także firm z "mobilnymi handlowcami" (każdy z nich posiada lokalny system na notebooku. Co pewien czas synchronizuje go z serwerem centralnym)
  • Ponadplatformowość - współpraca z wszystkimi znaczącymi systemami (Linux, Unix, Windows) oraz możliwość zmiany systemu operacyjnego w dowolnym momencie bez dodatkowych kosztów.
  • Współpraca z dwoma różnymi środowiskami bazodanowymi (mySQL oraz Sybase). Dzięki temu możliwe jest, w ramach cięcia kosztów początkowych, rozpoczęcie korzystania z systemu z bazą darmową i późniejsza zmiana na środowisko w pełni komercyjne.

Cele wdrożenia systemu
Głównym celem wdrożenia systemu było posiadanie aplikacji umożliwiającej przetwarzanie i dostęp do danych klientów, produktów/usług, bazy dokumentów oraz zarządzania rozległymi projektami poprzez Internet z dowolnej lokalizacji. Oprócz pracowników firmy, dostęp do aktualnej oferty mają mieć wszyscy partnerzy handlowi. Po podpisaniu odpowiednich umów partner będzie miał możliwość składania zamówień oraz dostęp do informacji dotyczących już zakończonych transakcji jak i aktualnie realizowanych zleceń. Kolejnym celem wdrożenia systemu jest usprawnienie komunikacji wewnętrznej firmy jak i komunikacji zewnętrznej z kontrahentami. Ważne także by system mógł być modyfikowany szybko nie powodując przestojów technologicznych. Rozwój systemu zaplanowano w kierunku stworzenia portalu korporacyjnego.

Rozwiązanie
Aby zrealizować jak najlepiej wymogi postawione docelowej aplikacji firma ICsolutions zaproponowała zastosowanie następujących czterech modułów wchodzących w skład systemu ITCube: CRMBuilder, ProjectBuilder, IntranetBuilder oraz ExtranetBuilder.

Wdrożenie
Czas wdrożenia, uwzględniając instalację, parametryzcję systemu oraz szkolenia dla użytkowników/administratorów wyniósł około 4 tygodni.

Korzyści
Interfejs systemu ITCube oparty jest na przeglądarce internetowej co gwarantuje łatwy dostęp do informacji z dowolnego komputera podłączonego do sieci Internet. Dzięki temu możliwe jest korzystanie z systemu z dowolnej lokalizacji. Intuicyjny, graficzny interface użytkownika umożliwia pracownikom łatwe wyszukiwanie informacji dotyczących kontrahentów oraz osób kontaktowych. Ponadto pełna historia kontaktów z klientami, uzupełniona o szczegółowe opisy dotychczas przeprowadzonych projektów, gwarantuje przygotowanie indywidualnej oferty dla każdego z nich. Dzięki systemowi ITCube uporządkowano zarządzanie dokumentami firmy. System przyczynił się także do ujednolicenie standardów obsługi klienta oraz obiegu informacji w przedsiębiorstwie. Dzięki modułowi ExtranetBuilder kontrahenci mogą w wygodny sposób przeglądać aktualną ofertę, składać zamówienia, sprawdzać stan aktualnie realizowanych zamówień a także komunikować się z pracownikami firmy przy użyciu komunikatora. Usprawniono także kanał komunikacji z partnerami poprzez możliwość wysyłania informacji do poszczególnych grup partnerów oraz udostępnianie plików (zdjęć, opisów technicznych, dokumentacji itd.).

oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: crm, itcube, icsolutions, pphu akom
Bezpieczna wiedza

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: