eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Polskie atrakcje turystyczne na Facebooku. Gdzie meldujemy się najczęściej?

Polskie atrakcje turystyczne na Facebooku. Gdzie meldujemy się najczęściej?

2016-11-07 11:00

Polskie atrakcje turystyczne na Facebooku. Gdzie meldujemy się najczęściej?

Polska © fot. mat. prasowe

Gubałówka. Gdyby o tym, czy dane atrakcje turystyczne w naszym kraju są popularne, decydowałaby wyłącznie ilość zameldowań na Facebooku, to ten szczyt zdecydowanie zyskałby miano najchętniej odwiedzanego miejsca w Polsce. Gdyby również w ten sposób rozstrzygać odwieczny spór "góry czy morze", to okazałoby się, że Tatry nie mają sobie równych. Zobaczcie, co jeszcze wynika z analizy AccorHotels.

Przeczytaj także: Branża turystyczna a Facebook

Polskie atrakcje turystyczne? Na Facebooku rządzą Tatry


Według danych z Facebooka, zwyciężczyni zestawienia odnotowała 189 561 wizyt. Na drugich w kolejności Krupówkach zameldowało się 157 913 użytkowników portalu Marka Zuckerberga. Trzeciemu w rankingu Kasprowemu Wierchowi udało się zyskać 153 601 odwiedzin, w tym zaledwie 3 422 stało się udziałem jadącej na ten szczyt kolejki.

Tuż poza podium znalazło się sopockie molo, chociaż i ono nie może narzekać na małe zainteresowanie (141 721 użytkowników Facebooka). Niezły wynik (110 343 osoby) odnotowała również piąta w rankingu zapora wodna na Solinie w Bieszczadach.

Warto podkreślić, że pomiędzy pierwszą piątką najchętniej oznaczanych miejsc, a resztą zestawienia istnieje dość duża przepaść. Wprawdzie szóste w kolejności Morskie Oko potwierdza dominację Tatr, ale może poszczycić się już tylko 82 299 oznaczeniami. Zajmujące siódme miejsce Łazienki Królewskie odnotowują natomiast 55 448 zameldowań.

O czym świadczy ten społecznościowy portret polskiej turystyki? Ewa Filipowicz Digital Media Manager AccorHotels zauważa, że internauci lubią się pochwalić publicznie tym, że właśnie są na wakacjach, a wzrost zainteresowania Polską jako miejscem urlopu przekłada się również na większą liczbę zameldowań w polskich atrakcjach turystycznych.
– To, że wypoczywamy w Zakopanem czy w Sopocie jest równie atrakcyjne dla naszych znajomych, jak wypoczynek w zagranicznych kurortach. Moda na Polskę nabiera rozpędu – dodaje Ewa Filipowicz z AccorHotels.

Atrakcje turystyczne w Polsce, w których zameldowało się najwięcej osób na Facebooku:
  1. Gubałówka: 189 561 wizyt
  2. Krupówki: 157 913 wizyt
  3. Kasprowy Wierch: 153 601 wizyt
  4. Molo w Sopocie: 141 721 wizyt
  5. Solina Zapora / Solina Bieszczady: 110 343 wizyty
  6. Morskie Oko: 82 299 wizyt
  7. Łazienki Królewskie w Warszawie: 55 448 wizyt
  8. Molo w Kołobrzegu: 50 789 wizyt
  9. Śnieżka: 46 905 wizyt
  10. Dolina Chochołowska: 38 312 wizyt

fot. mat. prasowe

Polska

Użytkownicy Facebooka najczęściej meldują się na Gubałówce.


oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: