Ilu Polaków kupuje słodycze? Będziesz zaskoczony
2016-10-24 10:04
Czekolada © picsfive - Fotolia.com
Przeczytaj także: Kiedy i dlaczego sięgamy po słodycze i słodkie przekąski?
Niemal połowa ankietowanych (49%) przyznaje, że sięga po słodycze, ponieważ po prostu je lubi. Kobiety częściej przekąszają coś słodkiego, aby poprawić sobie nastrój, z kolei mężczyźni robią to, żeby dodać sobie energii. Jednocześnie okazuje się, że słodycze nie są już popularnymi upominkami. Na prezent lub nagrodę zakupuje je zaledwie 7% Polaków.Kupując słodycze dla siebie najchętniej sięgamy po czekoladę. Częściej od batoników typu „Snickers”, „Mars” (30%), wybieramy wafelki np. „Prince Polo”, czy „Grześki” (36%). Najmniej osób (6%) kupuje cukierki bez czekolady i lizaki (3%).
„Czekolada to słodka przekąska, po którą sięgamy najchętniej, niezależnie od tego, czy kupujemy coś słodkiego dla siebie czy dla dzieci. Jej popularność z pewnością ma związek z tym, że jest ona traktowana częściowo jako służąca zdrowiu, gdyż zawiera magnez, poprawia nastrój. Ponadto, czekolada jest obecna w naszym życiu od wielu pokoleń i pojawiła się wcześniej niż wszelkiego rodzaju batony czy inne słodycze” – komentuje Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.
22% badanych przyznaje, że w ogóle nie kupuje słodyczy dzieciom. Skłonność do kupowania słodyczy dzieciom rośnie z wiekiem. Procent osób nie kupujących dzieciom słodyczy zmniejsza się odpowiednio przy grupach wiekowych: 15-24 (28%), 25-34 (26%), 35-44 (18%) i 45-55 (16%).
„Owa tendencja może być spowodowana tym, że osoby z niższej grupy wiekowej (zarówno 15-24, jak i 25-34) nie posiadają w ogóle lub posiadają małe lub bardzo małe dzieci, których dietę znacznie łatwiej jest kontrolować. Na tym etapie maluchy mają mały kontakt z rówieśnikami i nie podlegają tak silnie wpływom reklamy. Sytuacja wygląda nieco inaczej w przypadku starszych dzieci, które stykają się z rozmaitymi akcjami promocyjnymi producentów słodyczy, a także są pod większym wpływem grupy rówieśniczej. Wówczas rodzicom nie jest łatwo odmówić swoim pociechom słodyczy. Poza tym nadal słodkości są częstym upominkiem wręczanym dzieciom” – komentuje Paweł Jurowczyk z ARC Rynek i Opinia.fot. mat. prasowe
Z jakiego powodu najczęściej kupujesz słodycze?
Najważniejszym czynnikiem przy wyborze słodyczy okazuje się być wariant smakowy (31%). Polacy zwracają również bardzo dużą uwagę na cenę produktu (25%).
fot. mat. prasowe
Ulubione słodycze Polakow
Jeśli chodzi o nasze skłonności do zakupu nowych produktów, to co czwarty Polak ma zaufanie do słodyczy ulubionej marki. Taki sam odsetek badanych kieruje się rekomendacją najbliższych przy zakupie nieznanych dotąd, słodkich produktów.
fot. mat. prasowe
Główne czynniki wyboru słodyczy
Informacja o badaniu
Badanie zostało przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI (ankiety online na epanel.pl) w dniach 5-9.09.2016, na reprezentatywnej (płeć, wiek, wielkość miejscowości zamieszkania i region) próbie Polaków, N=937.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Polacy i zdrowe odżywianie: dlaczego nie zawsze się udaje?
-
Dieta: roślinne zamienniki mięsa podbijają podniebienia Polaków?
-
Streaming i VOD. Kto walczy o popularność z Netflixem?
-
SAS przedstawia 4 obszary rozwoju biznesu w 2021 roku
-
Czy pandemia to dobry czas na zdrowe odżywianie?
-
Plusy pandemii i izolacji: zdrowe nawyki żywieniowe
-
Trener personalny i dietetyk rozchwytywani na początku roku
-
Ipsos Food Trends: zdrowe odżywianie coraz bardziej w modzie
-
Po co Polacy idą do dietetyka?
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)