eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Urządzenia mobilne w modzie, czyli jak kupuje fashionista

Urządzenia mobilne w modzie, czyli jak kupuje fashionista

2016-10-04 12:36

Urządzenia mobilne w modzie, czyli jak kupuje fashionista

Nowa generacja e-klientów branży fashion wybiera smartfony © Stanisic Vladimir - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Japonia, Korea Południowa i Wielka Brytania to kraje, w których ponad połowa wszystkich modowych e-zakupów dokonywana jest za pośrednictwem urządzeń mobilnych. To jeden z wniosków, jakie niesie za sobą Fashion Flash Report 2016 firmy Criteo - opracowanie poświęcone zachowaniom klientów branży modowej. W raporcie nie zabrakło również danych z Polski, które pokazały m.in., że w naszym kraju niemal 1/5 e-klientów kupuje ubrania przez smartfon lub tablet.

Przeczytaj także: Mobilne aplikacje zakupowe: jakie wady i zalety?

Trend mobile dominuje w branży modowej


Badanie Criteo nie pozostawia wątpliwości - znaczenie urządzeń mobilnych w zakupach modowych ciągle rośnie. W Japonii, Korei Południowej i Wielkiej Brytanii już przeszło połowa ogółu e-zakupów w sklepach fashion dokonywana jest poziomu urządzenia mobilnego. W Polsce odsetek mobilnych kupujących sięga 18%. Ci Polacy, który decydują się na mobilną ścieżkę zakupową najczęściej korzystają ze smartfona (65% wskazań), rzadziej z tabletu (35%). Badanie pokazuje również, że na małych ekranach telefonów, skłonni jesteśmy raczej kupować produkty o niskim ryzyku, jak T-shirty czy koszule, oraz takie, które nie wymagają przymierzania (akcesoria).

Nowe pokolenie klientów branży fashion


Według danych zebranych przez Criteo, w branży fashion prawie 2/3 kupujących poniżej 35 roku życia dokonuje zakupów z poziomu smartfona. To konsumenci, nazwijmy ich Smartfonistami, którzy stanowią bardzo ważną grupę docelową dla sprzedających i posiadają kilka cech charakterystycznych:
  • Smartfoniści są o 32% bardziej skłonni niż kupujący za pomocą desktopa do zamówienia kilku sztuk produktu i zwrócenia tych egzemplarzy, które im nie odpowiadają.
  • Około 30% więcej kupujących z poziomu smartfona niż desktopa uważa, że szybki zwrot produktu jest jednym z kluczowych aspektów zakupu.
  • Większość Smartfonistów nie tylko kupuje nowe ubrania, oni je kochają. Smartfon jest dla nich pierwszym urządzeniem, wykorzystywanym do przeglądania nowej oferty e-sklepów odzieżowych.
  • 58% Smartfonistów przyznało, że cena produktu ma dla nich znaczenie. Podobnie deklarują kupujący za pomocą desktopa (58%) oraz tabletu (57%).
  • W porównaniu do klientów desktopowych, dla kupujących z poziomu smartfona dużą rolę odgrywają sieci społecznościowe, gdzie zamieszczają zdjęcia zakupionych towarów (takie zachowanie zadeklarowało 37% użytkowników urządzeń mobilnych vs. 20% klientów, którzy dokonują transakcji za pomocą urządzeń desktopowych).
  • W grupie wiekowej 25-44 lata większość Smartfonistów chętnie kupuje w aplikacjach. Użytkownicy powyżej 45-tego roku aplikacje wybierają niechętnie.

Device-Hopping to nowy sposób fashionisty na udane zakupy


W Stanach Zjednoczonych ponad 79% kupujących z poziomu smartfona oraz 87% użytkowników finalizujących zakupy na tablecie korzystało także z innych urządzeń na ścieżce zakupowej.

Zgodnie z raportem Criteo, w zakupach o świcie prym wiodą urządzenia mobilne. W ciągu dnia chętniej przeglądamy oferty sklepowe na desktopach, by wieczorem znów kupować na tabletach i smartfonach. Analiza zachowań zakupowych użytkowników na wszystkich urządzeniach, z których korzystają, jest kluczem do zaplanowania odpowiedniej kampanii reklamowej. Przy użyciu właściwej technologii marketerzy mogą umiejętnie dotrzeć do użytkownika, niezależnie od etapu ścieżki zakupowej, na jakim się znajduje i urządzenia, z którego korzysta.

fot. mat. prasowe

Smartfony vs. tablety w e-zakupach w branży fashion

Spośród wszystkich transakcji mobilnych w Polsce 65% jest dokonywana za pomocą smartfona, a tylko 35% z poziomu tabletu.


"Zmienni klienci" targetem dla marketerów


Pozyskiwanie nowych klientów zawsze było i pozostanie kluczowe dla sprzedawców w branży fashion. Atrakcyjną grupą docelową do pozyskania przez marketerów są tzw. ‘zmienni klienci’ - fashioniści, którzy co najmniej raz do roku kupują u nowego sprzedawcy. ‘Zmienni klienci’ zazwyczaj mają poniżej 45 lat, korzystają z różnych urządzeń, znają się na modzie i kupują więcej niż przeciętny klient. Według raportu Criteo głównymi czynnikami, zachęcającymi nowych klientów do zakupów są: niskie ceny i specjalne oferty, bogaty asortyment, reputacja i sposób, w jaki prezentowane są produkty na stronie e-sklepu. Towary, które są kupowane na specjalne okazje lub rzadko, jak na przykład stroje kąpielowe, znajdują się wśród produktów, które ‘zmienni klienci’ kupują w nadwyżce. Są więc dobrymi produktami do zwrócenia ich uwagi. Ale aby ich zatrzymać (co jest najważniejsze, bo potrzeba wielu transakcji, aby zakupy klienta stały się dochodowe) potrzeba efektywnych działań, jak: szybka dostawa, świetna oferta, doskonała obsługa klienta i łatwa do nawigacji strona internetowa czy aplikacja.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: