Hanna Gronkiewicz-Waltz na językach
2016-09-13 12:40
Warszawa © FilipWarulik - Fotolia.com
Przeczytaj także: Biura podróży w social media
W 2016 roku wzmożone zainteresowanie pracami Hanny Gronkiewicz-Waltz można było zaobserwować już w kwietniu. Chodziło wtedy m.in. o kontrolę Centralnego Biura Antykorupcyjnego w stołecznym ratuszu. Przełom sierpnia i września przyniósł kolejny skok. Miało to związek ze sprawą reprywatyzacji nieruchomości położonych na terenie Warszawy.Między krytyką a agresją
W sieci dyskusja o prezydent Warszawy toczyła się głównie na Facebooku (54% wzmianek) i na Twitterze (25%), natomiast w mediach klasycznych najwięcej materiałów wygenerowała telewizja i radio. Najwięcej czasu antenowego Hannie Gronkiewicz-Waltz na przełomie sierpnia i września poświęciły stacje: TVN24 – 37 godzin (czyli 6 razy więcej niż w lipcu), TVPInfo – 35 godzin (7 razy więcej) i Polsat News – 23 godziny (aż 15 razy więcej), a także Radio TOK FM, Superstacja oraz Radio ZET.
Prezydent Warszawy pojawiała się w programach telewizyjnych i radiowych zarówno jako gość, jak i jej nazwisko było przywoływane w ramach omawianego tematu afery reprywatyzacyjnej.
fot. mat. prasowe
Ogólna liczba publikacji na przestrzeni czasu
Natomiast w mediach społecznościowych liczba nieprzychylnych opinii na temat prezydent Warszawy wzrosła trzykrotnie wobec poprzednich miesięcy roku.
fot. mat. prasowe
Wydźwięk publikacji na przestrzeni czasu
Wśród komentarzy zawierających ocenę i słowa i zwroty o pozytywnym bądź negatywnym ładunku emocjonalnym, wpisy krytyczne stanowiły 60%. W komentarzach internauci często nie przebierali w słowach: w dyskusjach nie brakowało wulgaryzmów i agresji.
Afera? Podaj dalej!
W badanym przez IMM okresie interakcje z treściami na temat prezydent Warszawy wzrosły aż siedmiokrotnie w stosunku do poprzednich miesięcy roku.
fot. mat. prasowe
Interakcje na osi czasu
Obrazuje to skalę zaangażowania użytkowników mediów społecznościowych w dyskusję na ten temat: to przede wszystkim liczne udostępnienia (stanowiące aż 60% interakcji) artykułów o aferze reprywatyzacyjnej odpowiadają za wzrost publikacji na temat szefowej stołecznego ratusza w mediach społecznościowych.
fot. mat. prasowe
Interakcje w social media
O badaniu:
Badanie oparto o dane z prasy, rtv, internetu i social mediów. Monitoring przeprowadzono w okresie 1.01.2016 do 7.09.2016. Monitorowano wpisy, których pojawiało się nazwisko Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy. Analizę wykonano w Module Analitycznym IMM. Raport został przeprowadzony na zlecenie Radia Zet.
Łukasz Jadaś i Konrad Wróbel
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Energetyka jądrowa w mediach. Wzrost publikacji po wybuchu wojny w Ukrainie
-
Biedronka, Lidl, Żabka - o nich Polacy rozmawiają w internecie
-
Ceneo najpopularniejszą platformą e-commerce wg internautów
-
TikTok rośnie w siłę. TOP5 polskich kont
-
Oscary 2022 w polskich mediach. Will Smith zgarnął wszystko?
-
Pomoc dla Ukrainy. 900 tys. postów w mediach społecznościowych w 6 dni
-
XVIII Konkurs Chopinowski w mediach
-
COVID-19 nasilił medialną dyskusję o fake newsach
-
Pokojowy Marsz Równości w Białymstoku w mediach
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)