eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Hanna Gronkiewicz-Waltz na językach

Hanna Gronkiewicz-Waltz na językach

2016-09-13 12:40

Hanna Gronkiewicz-Waltz na językach

Warszawa © FilipWarulik - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (5)

Afera reprywatyzacyjna w Warszawie powodem wzrostu medialnego zainteresowania pracami Hanny Gronkiewicz-Waltz. Na przełomie sierpnia i września nazwisko szefowej stołecznego ratusza pojawiało się w serwisach społecznościowych, prasie, radiu i telewizji trzy razy częściej niż zwykle. Jak wynika z analiz w IMM, przeważały publikacje o wydźwięku negatywnym.

Przeczytaj także: Biura podróży w social media

W 2016 roku wzmożone zainteresowanie pracami Hanny Gronkiewicz-Waltz można było zaobserwować już w kwietniu. Chodziło wtedy m.in. o kontrolę Centralnego Biura Antykorupcyjnego w stołecznym ratuszu. Przełom sierpnia i września przyniósł kolejny skok. Miało to związek ze sprawą reprywatyzacji nieruchomości położonych na terenie Warszawy.

Między krytyką a agresją


W sieci dyskusja o prezydent Warszawy toczyła się głównie na Facebooku (54% wzmianek) i na Twitterze (25%), natomiast w mediach klasycznych najwięcej materiałów wygenerowała telewizja i radio. Najwięcej czasu antenowego Hannie Gronkiewicz-Waltz na przełomie sierpnia i września poświęciły stacje: TVN24 – 37 godzin (czyli 6 razy więcej niż w lipcu), TVPInfo – 35 godzin (7 razy więcej) i Polsat News – 23 godziny (aż 15 razy więcej), a także Radio TOK FM, Superstacja oraz Radio ZET.

Prezydent Warszawy pojawiała się w programach telewizyjnych i radiowych zarówno jako gość, jak i jej nazwisko było przywoływane w ramach omawianego tematu afery reprywatyzacyjnej.

fot. mat. prasowe

Ogólna liczba publikacji na przestrzeni czasu

Wyraźny skok liczby publikacji miał miejsce 8 września.


Natomiast w mediach społecznościowych liczba nieprzychylnych opinii na temat prezydent Warszawy wzrosła trzykrotnie wobec poprzednich miesięcy roku.

fot. mat. prasowe

Wydźwięk publikacji na przestrzeni czasu

W dyskusji przeważały komentarze nacechowane negatywnie.


Wśród komentarzy zawierających ocenę i słowa i zwroty o pozytywnym bądź negatywnym ładunku emocjonalnym, wpisy krytyczne stanowiły 60%. W komentarzach internauci często nie przebierali w słowach: w dyskusjach nie brakowało wulgaryzmów i agresji.

Afera? Podaj dalej!


W badanym przez IMM okresie interakcje z treściami na temat prezydent Warszawy wzrosły aż siedmiokrotnie w stosunku do poprzednich miesięcy roku.

fot. mat. prasowe

Interakcje na osi czasu

Interakcje z treściami na temat Hanny Gronkiewicz-Waltz wzrosły aż siedmiokrotnie w stosunku do poprzednich miesięcy roku


Obrazuje to skalę zaangażowania użytkowników mediów społecznościowych w dyskusję na ten temat: to przede wszystkim liczne udostępnienia (stanowiące aż 60% interakcji) artykułów o aferze reprywatyzacyjnej odpowiadają za wzrost publikacji na temat szefowej stołecznego ratusza w mediach społecznościowych.

fot. mat. prasowe

Interakcje w social media

W mediach społecznościowych niemal 60% interakcji stanowiły udostępnienia.


O badaniu:
Badanie oparto o dane z prasy, rtv, internetu i social mediów. Monitoring przeprowadzono w okresie 1.01.2016 do 7.09.2016. Monitorowano wpisy, których pojawiało się nazwisko Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy. Analizę wykonano w Module Analitycznym IMM. Raport został przeprowadzony na zlecenie Radia Zet.

Łukasz Jadaś i Konrad Wróbel

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: