eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTelekomunikacja › Szybki internet i co jeszcze? Czego chcemy od operatorów komórkowych?

Szybki internet i co jeszcze? Czego chcemy od operatorów komórkowych?

2016-09-12 14:34

Szybki internet i co jeszcze? Czego chcemy od operatorów komórkowych?

Smartfon © javiindy - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Co sprawia, że polski użytkownik sieci komórkowej lojalnie korzysta z usług jednego operatora? Czynnikiem kluczowym okazuje się jakość mobilnego internetu. Co jeszcze jest istotne? Oto wyniki badania Ericsson ConsumerLab.

Przeczytaj także: 2015: 60% populacji będzie mieć dostęp do Internetu

Połowa Polaków nie zamierza zmieniać operatora komórkowego


Z badania, które Ericsson zrealizował w 14 krajach wynika, że co drugi polski użytkownik smartfona chce w dalszym ciągu korzystać z oferty swojego dotychczasowego operatora komórkowego. Jeszcze większą lojalnością wobec swojej obecnej sieci charakteryzują się Niemcy oraz Anglicy (odpowiednio 52 i 58 procent).

Dla 1/5 użytkowników telefonów w Polsce tym, co ma kluczowe znaczenie dla lojalności wobec operatora komórkowego jest jakość oferowanego przez niego internetu mobilnego. Nie jesteśmy tu wyjątkiem - w skali całego globu kryterium to zyskało 29 procent wskazań i okazało się najważniejszym dla wszystkich respondentów biorących udział w badaniu. Znaczenie jakości przepływu danych w Polsce będzie rosło dorównując trendom światowym.

W Polsce lojalność polskich użytkowników determinuje w głównej mierze obsługa klienta i tzw. „pierwsze wrażenie” (najważniejsze kryteria dla 23 procent ankietowanych Polaków). Porównując do poprzedniej edycji raportu, znaczenie obsługi klienta maleje na rzecz jakości mobilnego internetu.

Pomimo znaczących inwestycji operatorów w istniejącą infrastrukturę, liczba użytkowników smartfonów doświadczających codziennych problemów ze swoim urządzeniem nie uległa zmianie. Ponad połowa korzystających ze smartfonów w Polsce doświadcza codziennie przynajmniej jednego problemu związanego z siecią.

Jakość wideo najważniejszym kryterium dla użytkowników smartfonów


Harmonijny przepływ wideo odpowiedzialny za główne obciążenie w sieciach mobilnych staje się coraz większym wyzwaniem dla operatorów. Co czwarty użytkownik smartfona w Polsce ogląda transmisje publikowane na żywo przez aktorów, sportowców i celebrytów w serwisie Facebook. Trzydzieści sześć procent użytkowników dzieli się swoimi materiałami wideo publikując je na Snapchacie i Instagramie. Jednocześnie według ostatniego raportu Ericsson ConsumerLab dla 41 procent użytkowników w Polsce problemy z płynnym oglądaniem wideo są najbardziej frustrujące.

fot. mat. prasowe

Czynniki definiujące lojalność wobec operatora komórkowego w Polsce

Pierwsze wrażenie i profesjonalna obsługa klienta to czynniki, które wspierają lojalność wobec operatora telefonii komórkowej.


„Operatorzy zwracają szczególną uwagę na posiadanie sieci, która zapewni ich klientom bezproblemowe oglądanie materiałów wideo. Ericsson Mobility Report przewiduje, że do 2021 roku ruch danych w sieciach mobilnych wzrośnie trzynastokrotnie. Materiały wideo będą wtedy odpowiadać za 70 procent tego ruchu. Udoskonalanie jakości sieci komórkowych dla swobodnego przepływu danych jest jednym z ważnych tematów jakie podejmujemy w naszych rozmowach z operatorami” powiedział Martin Mellor - szef firmy Ericsson w Polsce.

Informacje o raporcie
Raport powstał na podstawie badań ilościowych i jakościowych oraz pomiarów przeprowadzonych na urządzeniach. 30 użytkowników smartfonów z Korei Południowej, Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii wzięło również udział w badaniach pogłębionych. W lutym 2016 roku, przeprowadzono internetową ankietę, w której udział wzięło po 1000 użytkowników smartfonów z 14 krajów (2000 użytkowników w Indiach). Łącznie w ankiecie przebadano 15 tysięcy użytkowników w przedziale wiekowym 18-69 lat korzystających ze smartfonów z systemem Android i iOS, mieszkających w Brazylii, Chinach, Indiach, Indonezji, Irlandii, Korei Południowej, Niemczech, Omanie, Polsce, Rosji, Stanach Zjednoczonych, Szwecji, na Ukrainie i w Wielkiej Brytanii. Wszyscy ankietowani przynajmniej raz w tygodniu korzystali z aplikacji łączących się z siecią za pośrednictwem danych komórkowych.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • DominikKowalski / 2018-05-28 13:36:58

    Jakoś LTE mnie niezbyt przekonuje. Wolę stacjonarny dostęp do internetu, bo jest on przynajmniej niezawody. Osobiście korzystam z oferty firmy Elbonet i wszystko działa bardzo szybko. odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: