eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTelekomunikacja › Czy mobilna TV odniesie sukces?

Czy mobilna TV odniesie sukces?

2006-03-01 13:51

To konsumenci, a nie przemysł telekomunikacyjny, zdecydują o sukcesie mobilnej TV. Bardzo długo postrzegana jako wielka nadzieja zarówno TV jak i operatorów komórkowych, mobilna TV wreszcie wychodzi na swoje. Jeśli wierzyć operatorom komórkowym, technologia, która zdaniem wielu położy kres patrzeniu przez okno podczas jazdy autobusem, już wkrótce zostanie bez zastrzeżeń przyjęta przez konsumenta.

Przeczytaj także: Nokia 5330 Mobile TV Edition

Ważność tej technologii dla przemysłu jest podkreślana przez sposób, w jaki rywalizujący ze sobą operatorzy komórkowi łączą swoje siły i wspólnie rozwijają platformy i usługi, ale także przeprowadzają badania konsumentów i badają opinię publiczną na temat tych usług.

Tylko w kilku pierwszych tygodniach 2006 roku zostały ogłoszone wyniki dwóch różnych badań. BT i Virgin Mobile przeprowadzały sześciomiesięczne testy swoich nowych transmisji bezprzewodowych. Badania pokazały, że spośród tysiąca osób uczestniczących w teście 59 proc. oceniło telewizję mobilną jako atrakcyjną albo bardzo atrakcyjną. Użytkownicy oglądali na swoich telefonach przeciętnie 66 minut programów telewizyjnych tygodniowo.

Podobne badanie przeprowadzone w Oxford przez O2 pokazało, że 75 proc. respondentów będzie oglądać telewizję mobilną tak długo, jak długo jej cena będzie do przyjęcia. Co więcej, technologiczna firma konsultacyjna Strategy Analytics przewidywała, że do 2009 roku będzie około 50 milionów użytkowników telewizji mobilnej, co przyniesie około 3,5 miliarda funtów przychodów.

Ale chociaż pozornie prognozy dla mobilnej TV wyglądają dobrze, istnieje wiele czynników, które mogą utrudniać masową penetrację rynku. Problemy podobne do tych, które dręczyły producentów i wprowadzających na rynek telefony 3G, takie jak: nieporęczne, drogie aparaty telefoniczne, krótka żywotność baterii, wysoka cena pakietu uaktualniającego, mogą wywołać negatywny skutek.

A co z konsumentem? W czasie, gdy badanie BT/Virgin ujawniło stopień zainteresowania telewizją mobilną, o wiele więcej, bo 65 proc. osób, odpowiedziało, że chciałoby na swoich telefonach korzystać z cyfrowego radia. Słuchali oni radia przeciętnie przez 95 minut tygodniowo.

 

1 2

następna

oprac. : Marta Kamińska / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: