eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › E-commerce w Polsce: w Lublinie kupuje się sukienki, w Bydgoszczy garnitury

E-commerce w Polsce: w Lublinie kupuje się sukienki, w Bydgoszczy garnitury

2016-07-29 13:10

E-commerce w Polsce: w Lublinie kupuje się sukienki, w Bydgoszczy garnitury

E-commerce w Polsce © Natalia Merzlyakova - Fotolia.com

Rynek e-commerce w Polsce systematycznie rośnie – według raportu Gemius „E-commerce w Polsce 2016” blisko połowa internautów robi zakupy w sieci. Wśród najchętniej kupowanych w ten sposób produktów królują ubrania i akcesoria. Popularny sklep internetowy Zalando.pl przyjrzał się, jakie są wybory e-konsumentów w poszczególnych miastach.

Przeczytaj także: E-commerce w Polsce 2022. Są najnowsze dane

Zgodnie z prognozami rynek e-commerce ma wzrosnąć w tym roku o blisko 9 mld złotych (Sociomatic Labs, „Barometr e-commerce 2016”).
Polska to najszybciej rozwijający się rynek e-commerce w Europie. Po czterech latach istnienia platformy modowej Zalando widzimy, że dla Polaków zakupy online są czymś zupełnie naturalnym i nie budzą już takich obaw jak kilka lat wcześniej – mówi Tomasz Ebbig, Senior Brand Manager w Zalando. – Coraz więcej osób próbuje e-zakupów, a kanały mobilne odgrywają coraz większe znaczenie wśród konsumentów. Liczba wizyt na naszej stronie przez urządzenia mobilne wynosi obecnie 62%, a od końca 2014 roku do wiosny 2016 wykorzystanie kanałów mobilnych wzrosło o prawie 50%.

W Katowicach oficjalnie, w Lublinie w sukienkach


Aż 72% e-konsumentów (Raport „E-commerce w Polsce 2016.” Gemius dla e-Commerce Polska) wskazuje odzież, akcesoria i dodatki jako te, które najczęściej kupują przez Internet. Jak wynika z analizy Zalando, poszczególne kategorie produktów są najpopularniejsze w wybranych miastach Polski.
  • Szczecin to stolica dzieci. Tu, w porównani z innymi polskimi miastami, Zalando sprzedaje najwięcej ubrań dla najmłodszych.
  • Bydgoszcz reprezentuje klasyczną elegancję. To miejsce z największą ilością czarnych ubrań dla mężczyzn oraz wysokich obcasów. Tutaj te kategorie produktów kupowane są najczęściej.
  • Warszawa jest liderem w kupowaniu odzieży sportowej oraz marek premium.
  • Wrocław na tle innych polskich miast wyróżnia się kolorowym oraz odważnym stylem i takie ubrania kupuje się tu najczęściej.
  • W Katowicach dominuje odzież typu „office-wear”. Tu konsumenci najczęściej wybierają formalne stroje.
  • Lublin, w porównaniu z innymi miastami, to stolica kobiecego stylu. Sukienki to element garderoby, który sprzedaje się tutaj najlepiej.

fot. Natalia Merzlyakova - Fotolia.com

E-commerce w Polsce

Preferencje konsumentów różnią się w zależności od miasta


Polacy uwielbiają marki premium oraz popularne międzynarodowe brandy. Imponują nam Włosi, którzy są prawdziwymi ekspertami modowymi. Co ciekawe, dostosowujemy się do mody i podążamy za nowymi trendami chętniej niż Niemcy, jednak wciąż jesteśmy trochę bardziej konserwatywni niż Brytyjczycy – komentuje Katarzyna Łuczak, Trend Forecasting & Concept Design Specialist w Zalando.

Przeczytaj także: E-commerce powoli hamuje E-commerce powoli hamuje

oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: