eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Polski eHandel B2C - mniej, ale za to lepiej

Polski eHandel B2C - mniej, ale za to lepiej

2003-03-20 23:47

Polski eHandel B2C - mniej, ale za to lepiej

© fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (9)

Obroty polskiego eHandlu rosą, ale nadal zmniejsza się liczba sklepów internetowych. 87 proc. badanych sklepów twierdzi, że przynosi zyski. I-Metria w ramach cyklicznego badania rynku elektronicznego handlu detalicznego w Polsce przeprowadziła w lutym 2003 roku szóstą już edycję badania polskich sklepów internetowych. Wyniki badania opracowano w formie raportu "eHandel B2C w Polsce".
Liczba polskich sklepów internetowych

Obecnie w Polsce działa 660 sklepów internetowych. W ostatnim półroczu ich liczba zmalała o 90. Zdaniem analityków I-Metrii zmniejszanie się liczby sklepów internetowych jest spowodowane racjonalizacją nastrojów wokół eBiznesu. Choć tempo spadku liczby sklepów zwiększyło się w ostatnich sześciu miesiącach, analitycy uważają, że nie należy spodziewać się „dramatycznego spadku ich liczebności w najbliższych latach”.


Wykres nr 1. Liczba sklepów internetowych w Polsce

Polskie sklepy internetowe "od środka"

Najczęściej wybieranymi przez sklepy sposobami reklamy są: rejestracja w wyszukiwarkach i katalogach internetowych (53 proc. badanych sklepów) oraz zamieszczanie informacji na zaprzyjaźnionych stronach (45,5 proc. badanych sklepów).

Najczęściej oferowaną przez sklepy internetowe grupą asortymentową pozostają książki i wydawnictwa (22 proc.), na kolejnych miejscach plasują się: sprzęt komputerowy, oprogramowanie, multimedia, gry komputerowe, elektronika, artykuły biurowe, ubrania iobuwie, sprzęt sportowy oraz artykuły erotyczne.


Wykres 2. Top-10 najpopularniejszych kategorii asortymentowych w sklepach internetowych

Dla 79,5 proc. sklepów Internet jest dodatkowym kanałem sprzedaży, dla 20,5 proc. – stanowi jedyny kanał sprzedaży.

70 proc. badanych sklepów obsługuje również klientów instytucjonalnych, 30 proc. – tylko klientów indywidualnych.

26 proc. badanych sklepów sprzedaje w Internecie po niższych cenach niż w swoich oddziałach offline.


Wykres 3. Różnica cen w sklepach internetowych i ich oddziałach offline

 

1 2 3

następna

oprac. : I-Metria I-Metria

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: