eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Aplikacje mobilne piętą achillesową ubezpieczeń

Aplikacje mobilne piętą achillesową ubezpieczeń

2016-07-04 13:37

Aplikacje mobilne piętą achillesową ubezpieczeń

Aplikacje mobilne otwierają nowe możliwości dla branży ubezpieczeniowej © jeffy1139 - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Aplikacje mobilne niemal szturmem zdobywają serca miłośników urządzeń przenośnych. Tym bardziej dziwić może fakt, że niektóre branże z dość dużą rezerwą lub też opieszale podchodzą do rozwiązań mobile. Tak jest np. w przypadku firm ubezpieczeniowych. Obecnie jedynie 4 na 10 z nich oferuje swoim klientom aplikacje mobilne, a do tego żadna z nich nie daje użytkownikowi dostępu do konta online. Tymczasem przeszło 60% konsumentów życzyłoby sobie, aby zakupioną polisę można było obsługiwać poprzez aplikację mobilną.
Polska bankowość to jeden z europejskich liderów wdrażania nowoczesnych technologii, w tym również rozwiązań działających w oparciu o aplikacje mobilne. Daleko w tyle za sektorem bankowym plasuje się branża ubezpieczeniowa, która w kwestii mobile ma do zrobienia bardzo wiele.

Aplikacje mobilne w ubezpieczeniach to rzadkość


Konto online oraz powiązana z nim aplikacja mobilna to standard polskiej bankowości – takie rozwiązanie proponuje już wszystkie 10 największych banków w naszym kraju. A jak jest w ubezpieczeniach? Badanie zrealizowane przez KPMG wyraźnie dowodzi, że ta branża z cyfryzacją jeszcze nie jest za pan brat. Okazuje się bowiem, że zaledwie 2 z 10 największych towarzystw ubezpieczeniowych w Polsce oferuje swoim klientom konto online do obsługi ubezpieczeń komunikacyjnych, przy czym żadne z nich nie jest dostępne z poziomu aplikacji mobilnej. Tę ostatnią ma w swojej ofercie 4 z 10 ubezpieczycieli, ale jej funkcjonalność w każdym z tych przypadków pozostawia bardzo wiele do życzenia.
Ubezpieczenia są jedną z tych branż, w których technologia umożliwia nowe formy prowadzenia działalności biznesowej i operacyjnej, co w konsekwencji może zupełnie zmienić reguły gry konkurencyjnej na rynku ubezpieczeń. Zmiana działalności poprzez wprowadzenie rozwiązań opartych na aplikacjach mobilnych może być sporym wyzwaniem technologicznym i organizacyjnym dla ubezpieczycieli obecnych w Polsce. Przykładowo 5 lat zajęło wdrożenie obecnej formy mobilnych aplikacji bankowych przez wszystkie 10 największych banków w Polsce. Były one jednak lepiej przygotowane do tego procesu niż branża ubezpieczeniowa – mówi Leszek Wroński, partner, szef działu usług doradczych w KPMG w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej.

fot. mat. prasowe

Porównanie pod kątem wprowadzenia aplikacji mobilnych

Zaledwie 4 z 10 największych ubezpieczycieli udostępnia aplikacje mobilne.


Dobrym przykładem adaptacji aplikacji mobilnych do działalności ubezpieczeniowej jest rynek francuski.
Z 10 największych francuskich ubezpieczycieli oferujących ubezpieczenia komunikacyjne 9 posiada aplikację mobilną i wszystkie z nich umożliwiają dostęp do internetowego konta klienta dostępnego na portalu ubezpieczyciela. Zapewne miała na to wpływ przynależność największych ubezpieczycieli do grup bankowych – sektora który jest uważany za lepiej rozwinięty technologicznie niż ubezpieczenia. Banki w Polsce są podawane za przykład innowacyjności w Europie, w zakresie wdrożenia obsługi online i aplikacji mobilnych. Jest wielce prawdopodobne, iż wybrane z nich wykorzystają swoje kompetencje w celu poszerzenia działalności na rynku ubezpieczeń – mówi Piotr Siciak, dyrektor w dziale usług doradczych dla sektora usług finansowych w KPMG w Polsce.

84% konsumentów cyfrowych chce mieć możliwość zgłoszenia szkody przez aplikację mobilną


W Polsce konsumenci cyfrowi postrzegają aplikacje mobilne w kategoriach gadżetu – zaledwie dla 6% z nich aplikacja jest preferowaną metodą zgłoszenia szkody, ale jednocześnie taką możliwość chciałoby mieć aż 84% konsumentów. Tymczasem zgłoszenie szkody i oględziny przez aplikację mobilną klienta umożliwia znaczną optymalizację procesu po stronie ubezpieczyciela.

Jedynie dla wąskiej grupy klientów aplikacje mobilne na smartfonie są preferowanym kanałem obsługi ubezpieczeń, ale dla wielu będzie to mieć znaczenie przy zakupie. 61% respondentów badania KPMG deklaruje, że w przypadku ofert ubezpieczeń o takich samych parametrach, wybrałoby produkt oferujący dodatkowo możliwość obsługi polisy przez aplikację mobilną.

fot. mat. prasowe

Kontakt klientów z ubezpieczycielem poprzez aplikacje mobilne

86% respondentów chętnie kupiłoby ubezpieczenie poprzez aplikację mobilną.

 

1 2

następna

oprac. : eGospodarka.pl

Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

REKLAMA

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo:

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.