eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTelekomunikacja › Mobilna TV szansą dla GSM

Mobilna TV szansą dla GSM

2006-02-21 01:02

Na III Światowym Kongresie GSM w Barcelonie spotkali się przedstawiciele mediów, rozrywki, telekomunikacji i techniki. Kiedy przedstawiciele branży telefonii komórkowej i ich dostawcy przyjechali do Barcelony, dołączyły do nich takie firmy jak Sony BMG, wydawca gier komputerowych, Electronic Arts i Disney.

Przeczytaj także: Technologia GSM ma 20 lat

Spotkanie, które wcześniej było znane przede wszystkim z prezentowania najnowszych aparatów telefonicznych i dyskusji na temat złożonych standardów sieciowych, zostało otwarte przez dyrektora kreatywnego firmy Endemol, produkującej programy telewizyjne. Trzydniowy „szczyt” rozrywkowy odbywał się równolegle do głównego wydarzenia, uczestniczyło w nim 80 różnych firm. Głównym przedmiotem rozmów była telewizja „mobilna”.

Uzyskiwane przez operatorów komórkowych dochody z usług głosowych są coraz mniejsze, zwłaszcza na rozwiniętych rynkach. Dlatego chcą oni oferować klientom usługi multimedialne. Także dostawcy treści dostrzegają niepewne perspektywy tradycyjnych kanałów dystrybucji, wspieranych przez reklamę i opłaty za użytkowanie. Szukają dodatkowych kanałów dystrybucji, jakich może im dostarczyć platforma mobilna.

Przemysł muzyczny, utrzymujący się na powierzchni dzięki sukcesowi opłat za dzwonki i rozbity przez nielegalne ściąganie plików, poszukuje teraz nowych sposobów na biznes. Na Konferencji GSM dyrektor zarządzający China Mobile Wang Jianzhou zwrócił uwagę zgromadzonych na potencjał wytwórni płytowych. Powiedział on, że najpopularniejszy serwis do ściągania plików sprzedaje ich 15 milionów w miesiącu. To można porównać z 1 milionem fizycznej sprzedaży tych samych utworów.

Obojętne, czy treść, która jest dostarczana to muzyka, video, gry czy inne hybrydy, operatorzy komórkowi muszą zmierzyć się z konkurencją, w szczególności dostarczającą takie urządzenia jak Apple’ iPod.

Największe pozostawione bez odpowiedzi pytanie postawione na Konferencji GSM dotyczy tego, jak wielu konsumentów będzie chciało płacić za treści mobilne i w jakiej wysokości opłaty powinny być pobierane.

Ostatnie badanie przeprowadzone przez Olswang, firmę prawniczą specjalizującą się w technice i mediach, pokazało, że konsumenci w Wielkiej Brytanii byli mniej zainteresowani treściami w telefonach komórkowych, niż innymi innowacjami, takim jak na przykład telewizja dostarczana przez Internet.

Przeczytaj także: Polski rynek GSM 2004/2005 Polski rynek GSM 2004/2005

oprac. : Marta Kamińska / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: