eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › 9 wniosków, które nasuwa ewolucja marketingu

9 wniosków, które nasuwa ewolucja marketingu

2016-06-14 12:17

Przeczytaj także: Salesforce: siłą marketingu będą dane i innowacje


  • Z roku na rok w ogóle wydatków marketingowych rośnie udział inwestycji w kanały cyfrowe. Obecnie 70% wydatków marketingowych pochłaniają działania w obszarze digital marketingu – 30% w tradycyjnych kanałach. Do roku 2021 relacja ta ma się pogłębić do poziomu 75% / 25%.
  • Największy wzrost planowanych wydatków w digital marketingu w 2016 r. przypada na kanał social media: od 65% na różne formy reklamy do 67% na komunikację i angażowanie klientów.
  • Najskuteczniejsze firmy 10-krotnie częściej (61% firm z grupy High performers) tworzą mapy customers journey w porównaniu do firm o wynikach poniżej średniej (6% Underperformers). Ponadto, 8-krotnie częściej wdrażają cyfrową transformację w firmie pod kątem zapewnienia klientom jak najlepszych doświadczeń z kontaktu z firmą/marką (customer experience).
  • Najlepsze firmy 17-krotnie częściej od grupy Underperformers deklarują, iż ich wewnętrzne struktury i działy współpracują ze sobą (zintegrowane działania, przepływ informacji) w celu zapewnienia klientom jak najlepszych doświadczeń (customer experience) i aż 34-krotnie częściej potwierdzają, że są w stanie zapewnić personalizowaną komunikację z klientami bez względu na sposób ich kontaktu z firmą.
  • Najlepsze firmy w porównaniu z pozostałymi firmami od 2 do 3-krotnie częściej wykorzystują rozwiązania CRM (wspomagające zarządzanie relacjami z klientami).
  • Połowa firm z grupy High performers wykorzystuje narzędzia predyktywne (m.in. do przewidywania zdarzeń i zachowania klientów) – w grupie Moderate performers narzędzia te wykorzystuje 18% firm, a w grupie Underperformers – 5%. Podobne proporcje widać w stopniu wykorzystania narzędzi wspomagających personalizowaną komunikację w sieci (m.in. dzięki zbieraniu on-line danych o klientach) – 55%, 27% i 8%.
  • Blisko połowa (48%) najskuteczniejszych firm planuje istotnie zwiększyć wydatki na nowe narzędzia i technologie wspomagające marketing, podczas gdy w pozostałych grupach odsetek ten wynosi 21 i 17%.
  • Szefowie marketingu najskuteczniejszych firm blisko 8-krotnie częściej (53%) od szefów marketingu z grupy Underperformers (7%) określają się mianem tych, którzy szybko adaptują nowe technologie.
  • Najskuteczniejsze firmy nie tylko częściej wykorzystują najnowsze technologie cyfrowe, ale wielokrotnie częściej od grupy Underperformers (kilkanaście razy częściej) i Moderate performers (od 3 do 4 razy częściej) przyznają, że są one bardzo efektywne w realizacji strategii marketingowej.
  • Zarządy firm z grupy High performers częściej wspierają i angażują się w realizacji strategii marketingowej – 2 krotnie częściej w porównaniu z grupą Moderate performers i 3-krotnie częściej w porównaniu z Underperformers.
  • 77% ogółu firm przyznaje, że inwestycje w marketing mobilny dają zwrot (ROI). W 2015 r. odsetek ten wynosił tylko 31%. Marketing mobilny to obszar, w którym w ostatnim roku firmy odnotowały największy wzrost wydatków – od 98% na aplikację mobilne do 145 i 149% na marketing związany z generowaniem komunikatów typu push oraz geolokalizowaniem klientów.
  • 80% ogółu firm twierdzi, że personalizowane e-maile przynoszą zwrot z inwestycji. W 2015 r. odsetek ten wynosił 53%.
  • Najskuteczniejsze firmy 11-krotnie częściej (65%) od Underperformers (6%) i ponad 3-krtonie częściej od Moderate performers (21%) twierdzą, że są w stanie błyskawicznie obsługiwać interakcje w społecznościach internetowych.

fot. mat. prasowe

Jak customer journey wpływa na klientów

73% szefów marketingu potwierdza, że działania w obszarze customer journey pozytywnie wpłynęły na zaangażowanie klientów

fot. mat. prasowe

Najlepsi są biegli w mediach społecznościowych

Firmy z grupy High performers 11-krotnie częściej od Underperformers potrafią szybko wchodzić w interakcje z klientami w mediach społecznościowych


Informacje o badaniu
Badanie zrealizowane przez Salesforce objęło firmy działające zarówno w segmencie B2C, jak i B2B.

poprzednia  

1 2 3

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Inflacja V 2016

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: