eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Seks, seks i ciągle ten seks

Seks, seks i ciągle ten seks

2016-06-10 13:01

Seks, seks i ciągle ten seks

Pół miliona wpisów o seksie w social media © Photographee.eu - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Czasy, w których intymność należała do tematów tabu, minęły zdaje się bezpowrotnie. Wyraźnie obrazuje to monitoring współczesnych mediów. Tylko od początku tego roku internauci wspomnieli o seksie niemal pół miliona razy.

Przeczytaj także: Robert Lewandowski wart tyle co cała reprezentacja

Kiedyś rozmowy o życiu intymnym stanowiły tabu. Obecnie ten temat często dominuje przekaz medialny. Od początku roku internauci napisali prawie pół miliona wpisów nawiązujących do seksu – wynika z danych „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

Z analizy przeprowadzonej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wynika, że Polacy zdecydowanie nie unikają tematów związanych z erotyką i miłością. Zagadnienia te najczęściej poruszane są w mediach społecznościowych. Facebook, Twitter, Wykop, YouTube, Instagram oraz fora i blogi generują codziennie około 2,5 tysiąca wpisów z nawiązaniem do seksu. Liderem jest tutaj Facebook odpowiadający za 84 proc. tych treści. Drugie miejsce przypada Twitterowi. Intensywny rozwój social mediów wywarł pokaźny wpływ na rozwój społeczeństwa, w tym na zmianę komunikacji i przedstawienia zagadnień dotyczących seksualności. Nowe środki masowego przekazu przyspieszają proces seksualizacji kultury.

fot. mat. prasowe

Liczba publikacji w prasie, RTV i na portalach internetowych oraz w social media

Na temat seksu częściej niż media tradycyjne mówią social media.


Media tradycyjne także ewoluowały. W prasie, radiu, telewizji i na portalach internetowych opublikowano 74 tys. materiałów na tematu seksu. Najczęściej tematyka ta była poruszana przez źródła internetowe – 84 proc. przekazu. 13 proc. to publikacje prasowe, natomiast 4 proc. to RTV.

fot. mat. prasowe

Liczba publikacji w podziale na media w dniach 1.01-6.06.2016 r.

O seksie najczęściej mówi się w telewizji.



- Zagadnienie seksualności stało się wszechobecne w mediach. Wysoki jest ciągle odsetek reklam o podtekście erotycznym. Wykorzystanie aluzji erotycznych to nieskomplikowany, ale jednocześnie bardzo skuteczny sposób na promocję marki, choć trzeba pamiętać, że skierowany do określonej grupy docelowej – tłumaczy Katarzyna Popławska, kierownik działu marketingu i PR „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

Informacje o badaniu
Badanie zostało przygotowane na podstawie informacji opublikowanych w dniach 1 stycznia – 6 czerwca 2016 r. i uwzględniło 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej, 100 stacji radiowych i telewizyjnych, blisko 5 mln źródeł internetowych oraz media społecznościowe.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: