eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Robert Lewandowski wart tyle co cała reprezentacja

Robert Lewandowski wart tyle co cała reprezentacja

2016-06-01 10:56

Robert Lewandowski wart tyle co cała reprezentacja

Lewy wart tyle co cała reprezentacja © pressmaster - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Euro 2016 coraz bliżej, znamy już ostateczną kadrę, a przygotowania reprezentacji Polski stają się numerem jeden w prasie, RTV i internecie. „Czarnym koniem” na boisku i w mediach jest Robert Lewandowski. Czy pod względem liczby publikacji i promocji udało mu się pokonać cały skład?

Przeczytaj także: Robert Lewandowski i Angelique Kerber: w lutym media należały do nich

„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” w cyklicznym raporcie podsumował medialność Roberta Lewandowskiego. W kwietniu na jego temat ukazało się 5,7 tys. materiałów w prasie, radiu, telewizji i na portalach internetowych. Analitycy zestawili piłkarza z pozostałymi 10 zawodnikami reprezentacji. W nawiązaniu do nich w analizowanych okresie opublikowano 6,7 tys. informacji. Tym samym RL9 przegrał z narodowym teamem o 1 tys. publikacji.

- To pierwszy raport, w którym Robert Lewandowski przegrał pod względem liczby publikacji. Dotychczas zestawialiśmy piłkarza z popularną Agnieszką Radwańską, Angelique Kerber czy Arturem Szpilką. Lewy nie miał sobie równych. Zawsze wygrywał ze znaczną przewagą – komentuje Alicja Dahlke-Jurgowiak, specjalista ds. marketingu i PR „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. - Jednak gdyby patrzeć na tę sytuację jednostkowo i podzielić ogólną liczbę publikacji przez 10 piłkarzy, to okazuje się, że średnio o każdym sportowcu z reprezentacji dziennikarze w kwietniu napisali zaledwie 670 materiałów. To daje z kolei różnicę 5 tys. informacji na korzyść Lewandowskiego – dodaje Dahlke-Jurgowiak.

fot. mat. prasowe

Liczba publikacji na temat Roberta Lewandowskiego i pozostałych 10 piłkarzy reprezentacji

W kwietniu na temat Roberta Lewandowskiego ukazało się 5,7 tys. materiałów w prasie, radiu, telewizji i na portalach internetowych.


Robert Lewandowski w kwietniu był popularniejszy w radiu i telewizji. Natomiast o reprezentacji dziennikarze częściej pisali w internecie i prasie.

Doniesienia medialne związane z RL9 mogły dotrzeć do 5 mld kontaktów, natomiast materiały nawiązujące do reprezentacji - do 6,3 mld odbiorców.

Media informowały o działaniach kadry i RL9 przez cały miesiąc. Zwiększony wolumen publikacji o Lewandowskim odnotowano 20 i 27 kwietnia w związku z doniesieniami angielskiego „Daily Mirror” odnośnie transferu Lewego - piłkarz ma być głównym celem Liverpoolu FC w letnim oknie transferowym oraz meczem Atletico Madryt - Bayern Monachium.

fot. mat. prasowe

Zmiany w czasie ukazywania się publikacji na temat Roberta Lewandowskiego i pozostałych 10 piłkarzy

Zwiększony wolumen publikacji o Lewandowskim odnotowano 20 i 27 kwietnia w związku z doniesieniami angielskiego „Daily Mirror” odnośnie transferu Lewego.


Lewy i reprezentacja z taką samą promocją


Sukcesy Lewandowskiego i naszych piłkarzy mają także swoje odzwierciedlenie w promocji medialnej, a dokładnie w ekwiwalencie reklamowym – wskaźniku, który obrazuje, ile musieliby wydać sponsorzy, gdyby publikacje w prasie, radiu i TV były reklamą. Materiały RL9 zostały wycenione na 43 mln złotych, a 10 piłkarzy - na 42,5 mln złotych.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: