eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Najpopularniejsze marki odzieżowe

Najpopularniejsze marki odzieżowe

2006-02-16 01:02

Najpopularniejsze marki odzieżowe

© fot. mat. prasowe

Jak wynika z rankingu popularności marek odzieżowych, stworzonego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych (IIBR) w ramach badania Fashion Trend, najpopularniejszymi markami wśród młodych ludzi są Adidas, Puma i Nike.
Marki znane, popularne i kupowane

Zgodnie z wynikami styczniowego badania Fashion Trend realizowanego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych, najbardziej popularnymi markami odzieżowymi wśród młodych ludzi są marki sportowe. W rankingu popularności marek odzieżowych (Brand Popularity Index), powstałym na podstawie wskaźników znajomości i zakupów marek, na pierwszym miejscu znalazły się Adidas, Puma i Nike. Ich znajomość deklaruje ponad 90 proc. badanych, a ponad 60 proc. przyznaje, że kupiła przynajmniej raz jakikolwiek produkt tych marek.

Na zakupach

Dla młodych osób strój to element umożliwiający wyróżnienie się z otoczenia - ponad połowa badanych osób przyznaje, że ma swój własny, oryginalny styl ubierania się. Nie dziwi zatem fakt, że młodzi Polacy kupują odzież stosunkowo często. Jak wynika z raportu Fashion Trend, połowa badanych w wieku 15-35 lat kupuje ubrania przynajmniej raz w miesiącu. Na zakupy młodzi Polacy wybierają najczęściej centra handlowe oraz znajdujące się poza nimi sklepy firmowe. Na zakup ubrań w internecie decyduje się wciąż niewiele osób (15,2 proc.), co zapewne związane jest z niemożnością sprawdzenia jakości produktu oraz jego przymierzenia.

fot. mat. prasowe

W szafie

Kupując ubrania, młodzi ludzie zwracają uwagę przede wszystkim na ich wygodę. Jednak i w tym przypadku można zaobserwować pewne różnice ze względu na płeć badanych - dla kobiet ważne jest również to, aby ich ubrania były modne oraz pomagały im wyróżniać się z otoczenia. Z kolei mężczyźni częściej niż kobiety wybierają rzeczy trwałe i wysokiej jakości. Względy praktyczne przeważają również w kwestii kolorystyki stroju. Na topie wciąż pozostaje czerń - ubrania w tym kolorze nosiło w ostatnim czasie niemal 70 proc. kobiet i mężczyzn. Natomiast hit sezonu jesienno-zimowego, brąz, jest kolorem obecnym w garderobie co drugiej badanej kobiety.

Stylowo

Preferencje dotyczące odzieży sprowadzają się do czterech podstawowych wymiarów. Są to oprócz wygody również trwałość połączona z wysoką jakością, progresywność rozumiana jako zgodność z najnowszymi trendami oraz elegancja. Wymiary te określają style ubioru młodych ludzi oraz jednocześnie pozwalają na wyodrębnienie segmentów marek odzieżowych dostępnych na rynku. "Oferta rynkowa producentów odzieży odzwierciedla gusta i preferencje nabywców - mówi Maciej Milewski z Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych - Fakt, że w rankingu popularności marek prowadzą marki odzieży sportowej jest jednocześnie potwierdzeniem, że młodzi ludzie cenią sobie przede wszystkim wygodę."

O badaniu
Badanie Fashion Trend realizowane jest metodą CAWI na kwotowo-losowej próbie osób w wieku 15-35 lat. Każdego dnia w badaniu bierze udział co najmniej 120 respondentów, dzięki czemu możliwe jest ciągłe monitorowanie znajomości i wizerunku marek, sprzedaży oraz zmian w modzie. Nowością jest sposób pomiaru znajomości i wizerunku marek – w badaniu zamiast nazw marek wykorzystywane są ich wizualizacje w postaci logo. Przedstawione dane pochodzą z rozszerzonej fali badania zrealizowanej między 5 a 10 stycznia 2006 roku na próbie 5401 osób.


oprac. : eGospodarka.pl

Oszczędne tankowanie

REKLAMA

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Najnowsze w serwisie

Kodeksy

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo:

Na skróty

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.