eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTelekomunikacja › Kampania SMS: jak mierzyć jej efektywność?

Kampania SMS: jak mierzyć jej efektywność?

2016-05-27 13:10

Kampania SMS: jak mierzyć jej efektywność?

Kampania SMS: jak mierzyć jej efektywność? © fot. mat. prasowe

Aby kampanie SMS były skuteczne należy monitorować i mierzyć ich efekty. W ten sposób można optymalizować kolejne działania w kanale mobilnym i pozyskiwać wiedzę na temat tego, jak na nasze komunikaty reagują odbiorcy. O sposobach mierzenia efektywności kampanii SMS pisze Marcin Papiński, dyrektor ds. Rozwoju w firmie Infobip.

Przeczytaj także: 6 sposobów na udaną kampanię SMS

Kwestię monitorowania skuteczności marketingu SMS warto rozważyć już na etapie planowania kampanii. Należy zastanowić się, jakiej reakcji oczekujemy od odbiorów wiadomości? Czy kampania ma za zadanie wspierać nasze działania sprzedażowe? A może jej celem jest budowanie wizerunku w określonej grupie odbiorców? Każda wysyłka może mieć inny cel. Właśnie dlatego jeszcze przed dystrybucją wiadomości warto ocenić, jakie są kryteria sukcesu danej kampanii.

Panel klienta, czy wszystkie statystki w jednym miejscu


Realizując wysyłkę SMS korzystając z panelu klienta marketer ma do dyspozycji narzędzie, które dostarcza szczegółowe statystyki dotyczące generowanego ruchu. Istnieje możliwość wygenerowania raportu, który zawiera dane m.in. na temat liczby dostarczonych wiadomości oraz informację na temat tego, ilu odbiorców odczytało komunikat. Wszystkie dane przedstawione są w formie graficznej, ale wystarczy kilka kliknięć, aby na potrzeby analizy wyeksportować plik CSV, który można przetwarzać np. w programie Excel. Taki raport to cenne źródło wiedzy o wysyłce, ale niestety nie powie nam wiele na temat zachowań odbiorców komunikatu.

Kasa prawdę Ci powie


Jeśli wysyłane przez nas SMS-y zawierają kod rabatowy to odpowiedzi na pytanie, jak klienci zareagowali na naszą wiadomość musimy poszukać w innym miejscu. Gdzie? Niezależnie do tego, czy prowadzimy sklep stacjonarny, czy internetowy takim źródłem jest kasa. To właśnie tam możemy sprawdzić, czy odbiorcy wykorzystali przysługującą im zniżkę podając kod z SMS-a w punkcie sprzedaży, lub wpisując odpowiedni ciąg znaków w dedykowanym polu przy składaniu zamówienia na stronie internetowej. Dzięki temu możemy określić, jak wygląda procentowy odzew ze strony klientów. Warto zadać sobie trud i każdemu odbiorcy dostarczyć indywidualny kod rabatowy. Otworzy to drogę do zaawansowanej funkcji monitorowania aktywności danego klienta i pozwoli wyodrębnić grupę najaktywniejszych klientów, którzy wyróżniają się największą podatnością na nasze promocje.

fot. mat. prasowe

Kampania SMS: jak mierzyć jej efektywność?

Efekty wysyłki SMS-ów można zweryfikować zaglądając do narzędzi monitorujących ruch na naszej stronie internetowej.


Śledź ruch na stronie internetowej


Poszukując informacji o efektach wysyłki SMS-ów warto zajrzeć również do narzędzi monitorujących ruch na naszej stronie internetowej. Nagły wzrost liczby odwiedzin niedługo po przeprowadzeniu dystrybucji wiadomości do klientów może być wyraźnym znakiem zainteresowania klientów naszą ofertą przedstawioną w SMS-ach. Aby nabrać większej pewności, że to efekt kampanii i zapewnić klientom większy komfort korzystania z oferty przedstawionej w wiadomości warto stworzyć dedykowany landing page, którego adres pojawi się wyłącznie w treści SMS-ów. Wtedy sytuacja jest jasna, każde wejście na stronę możemy zaliczyć jako reakcja na dostarczony komunikat.

 

1 2

następna

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Smartfon ARCHOS 50 Power

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: