eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Nowe technologie w podróży, czyli jak planujemy wakacje

Nowe technologie w podróży, czyli jak planujemy wakacje

2016-05-25 14:41

Nowe technologie w podróży, czyli jak planujemy wakacje

Zdaniem ponad 1/3 Polaków technologie przyspieszają planowanie podróży ©  daviles - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Nowe technologie sprzyjają szybszemu zaplanowaniu wakacji? Najwyraźniej tak. Z najnowszego raportu na temat podróży i technologii mobilnych autorstwa KAYAK wynika, że takiego zdania jest już 34% Polaków. Co więcej, już połowa młodszego pokolenia nie wyobraża sobie podróży i wakacji bez telefonu komórkowego.

Przeczytaj także: Nadchodzi internet rzeczy. Cyberprzestępcy zacierają ręce

W skrócie


  • Niemal połowa Polaków (49%) to tradycjonaliści, chętniej szukający pomysłów na podróż u rodziny i znajomych niż na portalach społecznościowych.
  • Zdaniem ponad 1/3 Polaków technologie przyspieszają planowanie podróży.
  • Drugim najpopularniejszym sposobem rezerwowania wycieczek jest bezpośredni kontakt z biurem podróży (29%).
  • Już połowa reprezentantów generacji Y stale korzysta z telefonu w czasie wakacji.
  • Komputer to dla większości z nas (53%) główne urządzenie do dzielenia się wrażeniami z podróży, przy czym pokolenie Y częściej korzysta ze smartfonów (62%).

Jeszcze przed dekadą ponad połowa Polaków (54%) inspiracji do wyjazdów poszukiwała wśród członków rodziny i znajomych, a co trzeci (33%) – w przewodnikach turystycznych. Od lat ważnym źródłem pomysłów (49%) pozostają najbliżsi, jednak obecnie czerpiemy je również z internetu. W tym celu 44% podróżników z Polski odwiedza internetowe biura podróży. Aby rozbudzić swoje podróżnicze ambicje, 33% badanych sprawdza portale społecznościowe, a 19% czyta blogi. Wśród osób poniżej 35. roku życia odsetek ten jest jeszcze wyższy – z pomocy mediów społecznościowych korzysta 48%, a z blogów 32% ankietowanych. Ogółem komputer nadal jest ulubionym urządzeniem do poszukiwania inspiracji wyjazdowych, a tylko 8% ankietowanych wykorzystuje w tym celu smartfony.

Internet i nowe technologie pozwoliły Polakom przyspieszyć planowanie podróży – 34% z nich twierdzi, że obecnie ta czynność zabiera im mniej czasu niż dziesięć lat temu.Takie przekonanie panuje zwłaszcza wśród osób w wieku od 50 do 64 lat (42%). Z drugiej strony młodsze pokolenie (od 18. do 24. roku życia) uważa inaczej: 55% twierdzi, że planowanie podróży zajmuje im więcej czasu w związku z różnorodnością dostępnych źródeł inspiracji, które dostarczają większej ilości informacji, co nie ułatwia szybkiego podjęcia decyzji i zaplanowania wyjazdu.

Spadek popularności tradycyjnych biur podróży i infolinii


Badanie wykazało, że w dzisiejszym cyfrowym świecie większość Polaków (59%) rezerwuje podróż przez internet, z czego blisko połowa (41%) dokonuje rezerwacji w internetowym biurze podróży, a 28% bezpośrednio na stronie linii lotniczej lub hotelu. Tymczasem niegdyś popularne metody, takie jak odwiedziny w lokalnym oddziale biura podróży (52%) i telefon na infolinię (23%) są teraz stosowane przez mniej niż jedną piątą Polaków. Sugeruje to, że doświadczeni podróżnicy wolą wziąć sprawy w swoje ręce, szukając i porównując ceny samodzielnie, najchętniej na komputerze (75%). Dzieje się tak najprawdopodobniej dlatego że to urządzenie wydaje się łatwiejsze w obsłudze i bezpieczniejsze. Urządzenia mobilne, takie jak smartfony, nie są jeszcze tak popularne (10%).

fot. mat. prasowe

Polacy lubią szukać inspiracji w gronie znajomych

Polacy, podobnie jak przed dekadą, wciąż chętnie polegają na doświadczeniach swoich znajomych, rodziny i współpracowników (49 proc.) oraz rekomendacjach przewodników (28 proc.).


Polacy nie korzystają z mobilnych kart pokładowych


Dziesięć lat temu połowa ogółu Polaków (50%) wolała odprawić się na lotnisku i otrzymać wydrukowaną kartę pokładową na miejscu. W miarę rozwoju serwisów internetowych ten sposób stał się znacznie mniej popularny i obecnie tylko 17% osób korzysta z odprawy bezpośrednio na lotnisku. Dzisiaj Polacy wolą skorzystać z możliwości odprawy i wydrukowania karty pokładowej w domu (43%), natomiast 11% wybiera odprawę za pośrednictwem smartfona i mobilną kartę pokładową. Po bardziej wnikliwej analizie okazuje się, że ta ostatnia cieszy się popularnością głównie wśród mężczyzn (13% w porównaniu z 10% kobiet) i młodych ludzi w wieku od 18 do 24 lat (20%). Mobilne karty pokładowe stają się coraz bardziej popularne, ponieważ aplikacje linii lotniczych i wirtualne portfele podróżne ułatwiają ich przechowywanie i organizację, najwyraźniej jednak Polacy potrzebują jeszcze czasu, zanim zupełnie zrezygnują z drukowanych biletów na rzecz ich elektronicznych odpowiedników.

 

1 2

następna

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: