eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Jak nazwać sklep internetowy?

Jak nazwać sklep internetowy?

2016-05-24 10:32

Jak nazwać sklep internetowy?

Jak nazwać sklep internetowy? © marog-pixcells - Fotolia.com

Nazwa to pierwszy i najważniejszy komunikat kierowany do klientów, więc od początku może mieć kluczowe znaczenie dla powodzenia e-biznesu. Blue Media, po analizie kilku tysięcy nazw polskich e-sklepów obsługiwanych w ramach usługi płatności online, podpowiada czym się kierować przy wyborze nazwy.
Przepis na idealną nazwę sklepu internetowego z pozoru jest nieskomplikowany – ma być chwytliwa, prosta do zapamiętania i wpisania w przeglądarce, a jednocześnie wyróżniająca się na tle konkurencji. Problem w tym, że, jak się wydaje, prawie wszystkie najlepsze domeny internetowe są już zajęte.

Wybór dobrej nazwy dla e-sklepu ma duże znaczenie w procesie budowania wizerunku marki, trzeba więc szukać szans na wtórnym rynku domen albo mocno pogłówkować nad oryginalną nazwą. Na początek trochę inspiracji, wśród sklepów, które start swojej przygody z elektronicznym handlem mają za sobą:
  1. Korytamiesne.pl – zupełnie na przekór nazwie, oferuje profesjonalny grillowany, pieczony catering mięsny,
  2. Polenastole.pl – gdzie kupisz naturalne i pełnowartościowe produkty spożywcze,
  3. Marchewkowepole.pl – sklep, w którym znajdziesz wszystko dla wegetarian.

To tylko niektóre przykłady oryginalnych i kreatywnych nazw domen, a tym samym marek sklepów internetowych. Od czego zacząć?

1) Przegląd konkurencji


Jedną z dróg jest sprawdzenie jak to robi konkurencja, chociażby dlatego, aby odpowiedzieć sobie na pytanie, jakimi nazwami posługują się sklepy handlujące podobnymi produktami. Pozwoli to uniknąć sytuacji, gdy nazwa naszego sklepu będzie zbliżona lub bardzo podobna do innej, już istniejącej. Albo pozwoli celowo przyjąć ryzykowną strategię na podobną nazwę. Poprzez takie podobieństwo automatycznie można zyskać mniej spostrzegawczych Klientów.

fot. marog-pixcells - Fotolia.com

Jak nazwać sklep internetowy?

Wybór dobrej nazwy dla e-sklepu ma duże znaczenie w procesie budowania wizerunku marki, trzeba więc szukać szans na wtórnym rynku domen albo mocno pogłówkować nad oryginalną nazwą.


2) Nazwa na… 9 znaków


Jeżeli to możliwe, warto użyć minimalnej liczby znaków, wystarczającej do opisu marki lub oferowanego w sklepie asortymentu. Nazwa nie musi być przesadnie krótka, ale koniecznie powinna być łatwa do zapamiętania przez klientów. Jak wynika ze statystyk zebranych przez serwis gaebler.com, przeciętna długość nazwy domenowej większości spośród 100 tys. najpopularniejszych stron WWW wynosi dziewięć znaków.
- Można to łatwo przećwiczyć – jeżeli masz pomysł na to, co chcesz przekazać nazwą e-sklepu, zapisz to w formie jednego zdania. Następnie spróbuj skrócić to zdanie, aż uzyskasz jedno czy dwa słowa kluczowe – podpowiada Krystian Wesołowski z firmy Blue Media, operatora Płatności Online BM.
Wśród przeanalizowanych polskich e-sklepów dwuczłonowe nazwy mają bardzo silną reprezentację (lazienkajutra.pl, szklanewazony.pl, modakorkowa.pl). Z racji naturalnych ograniczeń, nazw składających się tylko z jednego słowa rodzajowego (jak zabawka.pl) jest na polskim rynku znacznie mniej.

3) Z zagranicznym potencjałem


Każdemu właścicielowi e-sklepu marzy się globalna ekspansja i dotarcie do klientów zagranicznych. Dlatego łatwość zapisu to nie wszystko – nazwa powinna być też łatwa do wymówienia, szczególnie przez klientów z innych regionów geograficznych. Lepiej uniknąć sytuacji, gdy obcokrajowiec łamie sobie język przez zawiłości polszczyzny.

4) Celowe literówki


Oprócz tradycyjnych wyrazów można zastosować słowa zawierające celowe literówki (bookids.pl) czy błędy ortograficzne albo rozważyć nazwę domenową, która ciekawie łączy się z rozszerzeniem lub jest efektownie uzupełniana przez sufiks.

5) Generator domen


Gdy wszystkie sposoby zawiodą, warto skorzystać z generatorów nazw domenowych. To internetowe narzędzia, umożliwiające kreatywne podejście do wyboru nazwy domeny. Wystarczy określić podstawowe kryteria, np. słowo kluczowe czy pożądany przedrostek lub przyrostek, a serwis zaproponuje listę nazw, zarejestrowanych lub wolnych.
- Nazwa domeny internetowej powinna oczywiście odpowiadać nazwie sklepu lub sprzedawanego produktu. Nie należy jednak z góry zakładać, jak klienci zareagują na dany zwrot czy sformułowanie. Dlatego warto testować wybrane rozwiązania, np. za pomocą ankiety online zbadać grupę osób reprezentatywną dla grupy docelowej naszego sklepu – ich opinie mogą okazać się bardzo pomocne – podpowiada Krystian Wesołowski z Blue Media.

oprac. : eGospodarka.pl

Zobacz także


Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo:

Ok, rozumiem Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych, marketingowych i społecznościowych. Szczegóły znajdują się w Polityce Prywatności. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane w pamięci Twojego urządzenia, możesz to zmienić za pomocą ustawień przeglądarki.