eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Dane i content marketing napędzają reklamę w sieci

Dane i content marketing napędzają reklamę w sieci

2016-05-20 11:13

Dane i content marketing napędzają reklamę w sieci

Content marketing © Marek - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (5)

W bieżącym roku wydatki na reklamę w sieciach content marketingowych mają wzrosnąć o ponad 41% - szacuje Netsprint. Reklama w sieciach kontekstowych ma zanotować z kolei ponad 10-procentowy wzrost. Coraz ważniejszą rolę w kampaniach online odgrywać będą również dane o użytkownikach - już przeszło 2/3 agencji i domów mediowych przyznaje, że wpływają one pozytywnie na skuteczność reklamy.

Przeczytaj także: Marketing cyfrowy nie trafia w potrzeby klientów

Bieżąca edycja badania Netsprint - lidera marketingu technologicznego w Polsce i twórcy polskiego ekosystemu reklamowego - jest już szóstą w historii. Jego autorzy poddali analizie rynek reklamy, uwzględniając w szczególności kontekst i content marketing. W wyniku tych działań powstał raport “Rynek reklamy internetowej w Polsce - kontekst i content marketing 2015/2016” - opracowanie zawierające przegląd rynkowych tendencji, najpopularniejszych form reklamy oraz zestawienie wartości polskich budżetów reklamowych.

Dane w centrum uwagi


Opracowany przez Netsprint raport wskazuje, że w tym roku najistotniejszą rolę w kampaniach reklamowych online odegrają dane o użytkownikach. Chodzi tu o tzw. audience targeting, czyli takie ukierunkowanie kampanii reklamowych, aby odpowiadała zainteresowaniom użytkowników, ich intencjom zakupowym, profilowi zawodowemu czy demografii.

Netsprint w swoim badaniu ujawnia m.in.:
  • Już ponad połowa badanych marketerów korzysta z audience targetingu kierując przekaz reklamowy w sieciach kontekstowych i content marketingowych (52,6% odpowiedzi)
  • Audience targeting jest używany w co trzeciej kampanii reklamowej przez te podmioty (35,8% odpowiedzi)
  • Ponad 2/3 zbadanych agencji i domów mediowych uważa, że dane o użytkownikach poprawiają skuteczność działań reklamowych (68,4% odpowiedzi)

Content marketing: jakość i szeroki zasięg


Marketing treści, popularny w Polsce już od kilku lat, w 2016 roku jeszcze mocnej dojdzie do głosu. 81,4% badanych uważa, że budżety na content marketing wzrosną, z czego 44,4% twierdzi, że wzrosną zdecydowanie.

Zbadane przez Netsprinta agencje i domy mediowe zadeklarowały wzrost wydatków na kampanie z wykorzystaniem sieci content marketingowych średnio o 41,1% w 2016 roku w porównaniu do roku 2015.

W sieciach content marketingowych marketerzy doceniają przede wszystkim możliwość komunikacji z grupą docelową za pomocą nieinwazyjnych formatów natywnych, a także ruch wysokiej jakości, szeroki zasięg i możliwość zamieszczenia reklamy w atrakcyjnych miejscach na stronie, bezpośrednio pod artykułami.

Badanie Netsprinta potwierdza, że reklamodawcy poszukują takich form przekazu, dzięki którym mogą docierać do użytkowników w ich naturalnym środowisku, poprzez nienachalną formę reklamową. Wśród formatów reklamowych wykorzystywanych w content marketingu główną rolę odgrywają linki sponsorowane emitowane w boksach rekomendacji treści (“czytaj także”) oraz artykuły sponsorowane publikowane w serwisach zewnętrznych. Korzystanie z tych form zadeklarowało 47,4% badanych.

fot. mat. prasowe

Najpopularniejsze metody targetowania

Najpopularniejszą metodą targetowania jest audience buying.


Co przyniesie 2016?


Dodatkowo w badaniu rynku reklamowego Netsprint zebrał m.in. opinie marketerów:
  • Najwyższe priorytety w reklamie online: optymalizacja konwersji (57,9%), content marketing (47,4%) oraz targetowanie i personalizacja (42,1%).
  • Wykorzystanie nowych produktów: reklamy targetowane w oparciu o dane (63,2%), reklamy mobilne (57,9%), reklamy kupowane za pomocą systemów RTB (52,6%), linki content marketingowe (47,4%).
  • Najpopularniejsze metody targetowania: audience targeting/buying (68,4%), targetowanie na urządzenia mobilne (63,2%), geotargetowanie i retargeting statyczny (po 52,6%).

fot. mat. prasowe

Najwyższe priorytety w reklamie online

Za najwyższy priorytet w reklamie online uważana jest optymalizacja konwersji

 

1 2

następna

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: