eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Jak social media wpływają na rynek nieruchomości?

Jak social media wpływają na rynek nieruchomości?

2016-05-16 15:01

Przeczytaj także: Portale społecznościowe: ranking stworzony przez Polki


Jak często dyskutuje się w sieci o pośrednictwie?


Internauci najczęściej próbują być samodzielni. Wzmianki sugerujące, że w rozwiązaniu swoich problemów związanych z mieszkaniem biorą pod uwagę pomoc pośrednika, znajdziemy w zaledwie 3,5% wszystkich pytań zadawanych przez internautów na temat nieruchomości.

Jeżeli pod uwagę weźmiemy jednak wszystkie publikowane w mediach społecznościowych wzmianki na temat pośrednictwa (w tym popularne słowa i zwroty, a także nazwy największych agencji mieszkaniowych), okaże się, że są one tematem średnio od 100 do 200 rozmów i wpisów dziennie. To również świadczy o dużym potencjale, który z powodzeniem może zostać wykorzystany przez biura nieruchomości, w celu prowadzenia komunikacji nakierowanej na pomoc i przedstawienie oferty. Agencje szczególnie chętnie wykorzystują kanały wideo, a w przypadku wielu pośredników, serwis YouTube wykorzystywany jest w komunikacji i promocji częściej niż Facebook.

fot. mat. prasowe

Post Rafała Jonkisza

Na wpis Jonkisza zareagowało blisko 5,5 tysiąca osób na Facebooku i 13 tysięcy na Instagramie.


Jak wykorzystać tę wiedzę?


Social media, oprócz tego że przejęły rolę forów dyskusyjnych i służą do rozwiązywania problemów, są także nieograniczoną studnią cyfrowych śladów, z których każda marka powinna nieustannie czerpać - zauważa Michał Dziermański, specjalista ds. PR i mediów społecznościowych we Freedom Nieruchomości. Dzięki nim, możemy szybko i sprawnie reagować na zmieniające się trendy oraz dostosowywać swoją ofertę do oczekiwań klientów. Poznawać prawdziwe problemy i ich skalę, zmieniać sposób działania. Media społecznościowe skróciły niemalże do minimum dystans dzielący marki od konsumentów, co szczególnie w branży nieruchomości ma wyjątkowe znaczenie. Ciągłe monitorowanie internetu pozwala nie tylko być we właściwym miejscu i czasie, ale przede wszystkim realnie i skutecznie sposób pomagać sprzedającym i kupującym w spełnianiu ich marzeń o własnej nieruchomości.

Metodologia:
Monitoring mediów społecznościowych w IMM z dni 01.01.2016 – 20.04.2016. Monitorowano ogólnodostępne publikacje zamieszczone w serwisach społecznościowych, forach, blogach, serwisach foto i wideo, a także w komentarzach zamieszczanych pod artykułami w portalach i serwisach internetowych. Monitorowano wpisy, w których treści znalazły się frazy związane z rynkiem nieruchomości i popularnymi formami zadawania pytań.

Łukasz Jadaś, i Michał Dziermański,

poprzednia  

1 2

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: