eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Efektywność zmian w e-commerce można mierzyć. Zobacz, jak to zrobić

Efektywność zmian w e-commerce można mierzyć. Zobacz, jak to zrobić

2016-04-30 00:40

Przeczytaj także: Personalizacja w marketingu kluczem do wzrostu konwersji

Najpopularniejszym narzędziem do analizy ruchu na stronie jest rzecz jasna Google Analytics, ale warto przyjrzeć się również innym, mniej popularnym, ale bardziej przejrzystym i przyjaznym dla użytkownika rozwiązaniom lub skorzystać z narzędzi, które nie tylko zmierzą postępy ale pomogą też w ich realizacji oferując gotowe rozwiązania z dziedziny marketing automation.

Testowanie


Wiedząc już co chcemy osiągnąć i jak będziemy to mierzyć możemy zacząć wprowadzać zmiany. Należy jednak poprzedzić je testami – mogą być to testy A/B czyli udostępnienie dwóch różnych wersji strony wybranej grupie użytkowników różniących się jednym elementem (tak by było wiadomo co wpływa na wynik). Wprowadzając zmiany stopniowo, testując każdą z nich, a następnie mierząc jej wpływ na wszystkich użytkowników można na bieżąco udoskonalać stronę. Dobrym sposobem na sprawdzenie oczekiwań konsumentów są również badania fokusowe. By je przeprowadzić należy zebrać grupę potencjalnych klientów e-sklepu i przeprowadzić moderowaną dyskusję opartą o ich opinie, oczekiwania i pomysły. Wnioski wyciągnięte z takiego panelu pomogą w lepszej realizacji potrzeb konsumentów.

Jak ułatwić sobie zadanie?


Prowadząc e-sklep warto skorzystać z narzędzi automatyzacji marketingu. To istotne, ale proste do wprowadzenia ulepszenie. Według danych SalesBee odpowiednie wykorzystanie ich potencjału może przełożyć się na 25 proc. wzrost sprzedaży. Automatyczne narzędzia pomagają nie tylko zwiększać sprzedaż, ale również monitorować wiele aspektów, które na nią wpływają. Można ich również użyć do wprowadzenia zmian na stronę e-sklepu i w firmowym newsletterze. Wszystkie postępy są automatycznie analizowane przez program i przedstawiane w formie przejrzystych analiz i wizualizacji. To proste narzędzie pozwala szybko zobaczyć czy nasze działania są właściwe. Niektóre narzędzia można również kontrolować za pomocą aplikacji na urządzenia mobilne i monitorować skuteczność działań na bieżąco.

Co ważne, narzędzia marketing automation wykorzystują algorytmy pozwalające na opracowanie i wyświetlanie klientom oferty, która najlepiej dopasuje się do ich potrzeb, a jednocześnie w sposób nienachalny będzie skłaniać klienta do zakupu. W ten sposób potencjalny klient może zobaczyć bestsellery sklepu lub produkty powiązane, wybierane przez innych klientów. Co więcej, narzędzia śledzące aktywność klienta na stronie mogą zareagować na przykład na to, że chce opuścić stronę lub porzucić koszyk – na przykład proponując rabat jeśli sfinalizuje transakcję. Jeśli klient pozostawi swój adres mailowy może także automatycznie otrzymać wiadomość ze szczegółami oglądanych produktów lub ofertę towarów komplementarnych czy też ze zwykłym przypomnieniem o niedokończonych zakupach. Z danych SalesBee wynika, że liczba osób, które po przejściu do koszyka nie finalizuje transakcji to aż 74 proc. O tych klientów powalczą dla nas automatyczne narzędzia.

Agata Lejman, ekspert

poprzednia  

1 2

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: