Jak Rich Kids of Instagram zabijają marki luksusowe
2016-04-26 14:05
Instagram Dana Bilzeriana © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Rosną wydatki na dobra luksusowe
Niezależnie od czasów i kultury, dla najbogatszych dobór odpowiedniego symbolu statusu jest nie lada wyzwaniem. O ile kiedyś rywalizowali między sobą lokalnie, walka zaostrzyła się w globalnych mediach społecznościowych. Ulubionym miejscem do chwalenia się pieniędzmi stał się Instagram, serwis do dzielenia się zdjęciami, który wystartował sześć lat temu.Bijący rekordy popularności blog Rich Kids of Instagram, prezentuje codziennie „najlepsze” zdjęcia na tle odrzutowców, willi i Bentleyów. Jego bohaterowie są w co najmniej równym stopniu przedmiotem zazdrości, co drwin. Niedawno amerykańska telewizja E! Network zrealizowała nawet serial „#RichKids of Beverly Hills”, wpisujący się w medialny trend hate-watching, bazujący na tym, że widzowie często chętniej oglądają dany program, gdy żywią pogardę dla jego bohaterów.
- Pożądane symbole statusu z definicji muszą być wyjątkowe i charakterystyczne dla grupy, do której chcemy należeć. Jeśli stają się zbyt popularne, szczególnie wśród osób, z którymi nie chcemy być kojarzeni, tracą swoją nadzwyczajną wartość – mówi Beata Majewska, dyrektor Departamentu Private Banking w Deutsche Bank. – Co ciekawe, im wyższy status danej grupy, tym bardziej wyszukane symbole, niekoniecznie oparte na przedmiotach, np. przynależność do klubu, obecność na elitarnych imprezach, działalność charytatywna czy też mecenat kultury. Ostatnio w społeczeństwach zachodnich taką rolę znów zaczyna pełnić liczna rodzina – dodaje.
Niepożądane towarzystwo
Kim są bogate gwiazdy Instagrama? Jednym z najpopularniejszych jest Dan Bilzerian, 34-letni amerykański pokerzysta, aktor i celebryta ormiańskiego pochodzenia. Majątek zawdzięcza w dużym stopniu ojcu, inwestorowi giełdowemu. Na Instagramie pozuje z dziewczętami, bronią palną albo w prywatnym odrzutowcu.
fot. mat. prasowe
Instagram Dana Bilzeriana
W Stanach Zjednoczonych jest wzorem dla wielu studentów. Jego majątek szacuje się na około 150 milionów dolarów. Największa wygrana w pokera to 36 tys. dolarów. Poza tym zarabia od czasu do czasu ścigając się w rajdach albo jako aktor. W 2015 roku wystartował nawet z prześmiewczą kampanią jako kandydat w wyborach prezydenckich 2016 roku. Spotkania z wyborcami odbywał przede wszystkim w klubach. Jego popularność jest tak duża, że wystarczyło jej, by wypromować także jego kota – profil smushballa obserwuje niemal 860 tys. użytkowników Instagrama.
fot. mat. prasowe
Instagramowy profil kota Bilzeriana
Dwudziestosiedmioletnia Dorothy Wang jest córką Rogera Wanga właściciela Golden Eagle International Group, chińskiej spółki zajmującej się handlem detalicznym, którego majątek wycenia się na 4 miliardy dolarów. Jeszcze większą popularność zyskała dzięki programowi telewizyjnemu #RichKids. Jest właścicielką własnej linii biżuterii. Earvin „EJ” Johnson III jest synem legendarnego koszykarza NBA. Mimo 23 lat, na Instagramie ma 470 tys. obserwujących, niemal dwa razy więcej niż jego sławny ojciec „Magic”. Jako celebryta zajmuje się modą.
fot. mat. prasowe
Instagram Dorothy Wang
fot. mat. prasowe
Popularność Instagrama vs dochody rodziców
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Dobra luksusowe: Louis Vuitton ponownie na czele
-
Dobra luksusowe odporne na wojny i kryzysy
-
Luksusowe marki: czy klasyka i prestiż potrzebują nowych technologii?
-
Dobra luksusowe: polski rynek notuje rekordową wartość
-
Dobra luksusowe łapią oddech po pandemii. Przychody wzrosły o 21 proc.
-
Moda i dobra luksusowe: imponujący wzrost wartości fuzji i przejęć
-
Dobra luksusowe: czas na strategię cyfrową i zrównoważony rozwój
-
Najcenniejsze marki luksusowe świata 2022
-
Rynek dóbr luksusowych odrabia straty po pandemii
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)