eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Jak Rich Kids of Instagram zabijają marki luksusowe

Jak Rich Kids of Instagram zabijają marki luksusowe

2016-04-26 14:05

Jak Rich Kids of Instagram zabijają marki luksusowe

Instagram Dana Bilzeriana © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (7)

Ubranie, towarzystwo, samochód, telefon, torebka, mieszkanie, sztuka, styl życia. Zamożni od zawsze potrzebowali wyraźnie pokazać swój status. Mody przemijają, jednak wszystkie te emblematy łączy jedno: są wyjątkowe i trudno dostępne. Tę rolę do niedawna z powodzeniem spełniały luksusowe marki tylko dla bogatych. Jednak „bogate dzieciaki Instagrama” i bagażniki wypchane torebkami Louis Vuitton podważyły ich rolę i skłoniły zamożnych do szukania nowych symboli statusu.

Przeczytaj także: Rosną wydatki na dobra luksusowe

Niezależnie od czasów i kultury, dla najbogatszych dobór odpowiedniego symbolu statusu jest nie lada wyzwaniem. O ile kiedyś rywalizowali między sobą lokalnie, walka zaostrzyła się w globalnych mediach społecznościowych. Ulubionym miejscem do chwalenia się pieniędzmi stał się Instagram, serwis do dzielenia się zdjęciami, który wystartował sześć lat temu.

Bijący rekordy popularności blog Rich Kids of Instagram, prezentuje codziennie „najlepsze” zdjęcia na tle odrzutowców, willi i Bentleyów. Jego bohaterowie są w co najmniej równym stopniu przedmiotem zazdrości, co drwin. Niedawno amerykańska telewizja E! Network zrealizowała nawet serial „#RichKids of Beverly Hills”, wpisujący się w medialny trend hate-watching, bazujący na tym, że widzowie często chętniej oglądają dany program, gdy żywią pogardę dla jego bohaterów.
- Pożądane symbole statusu z definicji muszą być wyjątkowe i charakterystyczne dla grupy, do której chcemy należeć. Jeśli stają się zbyt popularne, szczególnie wśród osób, z którymi nie chcemy być kojarzeni, tracą swoją nadzwyczajną wartość – mówi Beata Majewska, dyrektor Departamentu Private Banking w Deutsche Bank. – Co ciekawe, im wyższy status danej grupy, tym bardziej wyszukane symbole, niekoniecznie oparte na przedmiotach, np. przynależność do klubu, obecność na elitarnych imprezach, działalność charytatywna czy też mecenat kultury. Ostatnio w społeczeństwach zachodnich taką rolę znów zaczyna pełnić liczna rodzina – dodaje.

Niepożądane towarzystwo


Kim są bogate gwiazdy Instagrama? Jednym z najpopularniejszych jest Dan Bilzerian, 34-letni amerykański pokerzysta, aktor i celebryta ormiańskiego pochodzenia. Majątek zawdzięcza w dużym stopniu ojcu, inwestorowi giełdowemu. Na Instagramie pozuje z dziewczętami, bronią palną albo w prywatnym odrzutowcu.

fot. mat. prasowe

Instagram Dana Bilzeriana

Dan Bilzerian jest jedną z najpopularniejszych postaci wśród bogatych gwiazd Instagrama


W Stanach Zjednoczonych jest wzorem dla wielu studentów. Jego majątek szacuje się na około 150 milionów dolarów. Największa wygrana w pokera to 36 tys. dolarów. Poza tym zarabia od czasu do czasu ścigając się w rajdach albo jako aktor. W 2015 roku wystartował nawet z prześmiewczą kampanią jako kandydat w wyborach prezydenckich 2016 roku. Spotkania z wyborcami odbywał przede wszystkim w klubach. Jego popularność jest tak duża, że wystarczyło jej, by wypromować także jego kota – profil smushballa obserwuje niemal 860 tys. użytkowników Instagrama.

fot. mat. prasowe

Instagramowy profil kota Bilzeriana

Profil smushballa obserwuje niemal 860 tys.


Dwudziestosiedmioletnia Dorothy Wang jest córką Rogera Wanga właściciela Golden Eagle International Group, chińskiej spółki zajmującej się handlem detalicznym, którego majątek wycenia się na 4 miliardy dolarów. Jeszcze większą popularność zyskała dzięki programowi telewizyjnemu #RichKids. Jest właścicielką własnej linii biżuterii. Earvin „EJ” Johnson III jest synem legendarnego koszykarza NBA. Mimo 23 lat, na Instagramie ma 470 tys. obserwujących, niemal dwa razy więcej niż jego sławny ojciec „Magic”. Jako celebryta zajmuje się modą.

fot. mat. prasowe

Instagram Dorothy Wang

Dorotha Wang to córka właściciela Golden Eagle International Group

fot. mat. prasowe

Popularność Instagrama vs dochody rodziców

Popularność Instagrama rośnie wraz z dochodami rodziców

Przeczytaj także: Luksus kocha dzieci Luksus kocha dzieci

 

1 2 3

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: