eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Paweł Kukiz i Ryszard Petru podbili marcowe media

Paweł Kukiz i Ryszard Petru podbili marcowe media

2016-04-08 14:56

Paweł Kukiz i Ryszard Petru podbili marcowe media

Kukiz i Petru na świeczniku mediów © Andrey Popov - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Jak wynika z badania „Scena Polityczna”, przygotowanego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”, w marcu najpopularniejszym politykiem niezmiennie pozostawał Jarosław Kaczyński. Na uwagę zasługują jednak Paweł Kukiz i Ryszard Petru, w odniesieniu do których wzrost publikacji wyniósł odpowiednio 209 proc. i 137 proc.

Przeczytaj także: Jarosław Kaczyński ulubieńcem mediów w 2015 r.

Liderem zestawienia po raz kolejny został Jarosław Kaczyński. W marcu na jego temat ukazało się 12,3 tys. materiałów. Nieco mniej pisano o Ryszardzie Petru (10,5 tys. publikacji). W pierwszej trójce zestawienia najpopularniejszych polityków w mediach znalazł się także Paweł Kukiz z wynikiem prawie 6 tys. doniesień. Lider ugrupowania Kukiz’15 wyprzedził Grzegorza Schetynę (3,5 tys.). Na kolejnych miejscach uplasowali się Władysław Kosiniak-Kamysz (1,5 tys.) i Ryszard Galla (41).

Ryszard Petru w telewizji i radiu


O politykach zdecydowanie najczęściej informacje można było znaleźć w internecie. Na drugim miejscu znalazła się telewizja.

W sieci oraz w prasie prym wiódł lider zestawienia – Jarosław Kaczyński. Na jego temat opublikowano 7,3 tys. doniesień na portalach internetowych oraz 1,3 tys. materiałów w gazetach. Natomiast w programach telewizyjnych i radiowych królował lider Nowoczesnej – Ryszard Petru. W marcu polityk pojawił się w aż 3,5 tys. doniesień z tv oraz 1,1 tys. doniesień z rozgłośni radiowych.

Dziennikarze zainteresowani działaniami PSL


W marcu największy wzrost doniesień medialnych dotyczył PSL – przyrost o 15 proc. Więcej materiałów pojawiło się także na temat PiS, PO oraz Nowoczesnej. Bolesny, bo aż 90-procentowy, spadek w porównaniu do lutego odnotowały Kukiz’15 i Mniejszość Niemiecka.

W analizowanym miesiącu największe zainteresowanie partiami politycznymi przypadło na 9 marca i dotyczyło głównie Prawa i Sprawiedliwości. Tylko tego dnia na temat ugrupowania pojawiło się przeszło 3,5 tys. materiałów. Tak duża popularność to wynik badania zgodności z konstytucją grudniowej ustawy o TK autorstwa PiS.

fot. mat. prasowe

Liczba publikacji na temat liderów partii politycznych w poszczególnych mediach w marcu 2016 r.

W marcu ulubionym telewizyjnym i radiowym politykiem był Ryszard Petru


fot. mat. prasowe

Zmiany w czasie ukazywania się publikacji na temat partii politycznych w marcu 2016 r.

W marcowych mediach dominowały informacje o PiS, jednak zdecydowanie głośniej niż w lutym zrobiło się o PSL


oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: