eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Jak firmy dbają o work-life balance?

Jak firmy dbają o work-life balance?

2016-04-04 13:22

Jak firmy dbają o work-life balance?

Jak firmy dbają o work-life balance? © Jakub Jirsák - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Pracownicy coraz częściej zdają sobie sprawę, że istotą dobrego samopoczucia jest zachowanie równowagi pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym. Szczęśliwie świadomi tego zaczynają być również i pracodawcy - już ponad połowa rodzimych przedsiębiorstw wprowadza świadczenia, dzięki którym osiągnięcie work-life balance staje się o wiele łatwiejsze.
Pracodawca, który poważnie myśli o zdrowiu i dobrym samopoczuciu swoich podwładnych, wie dobrze, że to własnie te czynniki są fundamentem przyjaznego i efektywnego środowiska pracy. Za poprawę jakości życia pracowników odpowiadają m.in. coraz częściej wdrażane przez firmy programy well-being oraz work-life balance. Badanie opracowane przez Millward Brown na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services „Drogowskaz Motywacyjny 2016” dowodzi, że już ponad połowa funkcjonujących na rodzimym rynku firm i instytucji dba o zdrowie i dobrą kondycję zatrudnionych oferując im m.in. dofinansowanie kultury, rekreacji i sportu, a także posiłków.

Równowaga to podstawa


Badanie pokazuje, że najczęściej oferowanym przez pracodawców benefitem jest dofinansowanie kultury, czyli świadczenie umożliwiające uczestnictwo w wydarzeniach kulturalnych po obniżonych kosztach. W 2014 roku oferowało je 29 proc. firm, a rok później odsetek ten podskoczył do 37 proc.

Firny zdają sobie również sprawę, że kluczem do dobrego samopoczucia bywa w wielu przypadkach utrzymywanie dobrej kondycji fizycznej. 31 proc. pracodawców proponuje pracownikom dofinansowanie sportu lub rekreacji, to o 4 p.p. więcej niż w 2014 roku i 14 p.p. niż w 2013 roku. O dobre samopoczucie pracowników i równowagę między życiem zawodowym i prywatnym najlepiej dbają duże firmy zatrudniające powyżej 250 pracowników. 79 proc. z nich oferuje zatrudnionym świadczenia związane z poprawą ich samopoczucia. Duże firmy również najchętniej inwestują w zdrowie zatrudnionych – 70 proc. tych pracodawców dofinansowuje sport lub rekreację. Najczęściej świadczenia dofinansowania kultury oraz sportu lub rekreacji są łączone i to od pracownika zależy czy częściej będzie uczestniczył w wydarzeniach kulturalnych czy skorzysta z zajęć sportowych. Takie rozwiązanie sprawia, że pracownik niezależnie od wieku, płci czy kondycji, zawsze znajdzie coś dla siebie, a odpoczynek po pracy może połączyć z czasem spędzonym z rodziną.
Coraz więcej firm dba o zdrowie i dobre samopoczucie swoich pracowników. Nasi klienci coraz częściej sięgają po rozwiązania z obszaru well-being i work life balance. To kolejny dowód na to, że mamy do czynienia z rynkiem pracownika, a pracodawcy, aby utrzymać i zatrudniać najlepszych, muszą traktować ich w sposób odpowiedzialny i dbać o zdrowie i samopoczucie zatrudnionych. Warto również pamiętać, że od tego w jakiej kondycji są pracownicy, zależy ich podejście do pracy oraz poziom zaangażowania – powiedziała Magdalena Słomczewska-Klimiuk, Kierownik Kategorii Motywacja Pracowników, Sodexo Benefits and Rewards Services.

Głodny pracownik to zły pracownik


Na dobre samopoczucie zatrudnionych wpływ ma także odpowiednie odżywianie. Według raportu „Drogowskaz Motywacyjny 2016” 12 proc. wszystkich pracodawców oraz aż 36 proc. dużych firm w największych miastach w Polsce dofinansowuje posiłki swoim pracownikom, np. za pomocą nowoczesnych kart żywieniowych, takich jak Karta Lunch Pass oferowana przez Sodexo. Nie bez znaczenia jest fakt, że dzięki posiłkowi w środku dnia efektywność pracowników podczas kolejnych godzin jest wyższa, a czas, w teorii stracony na przerwę, przekłada się na lepsze wykonywanie służbowych obowiązków. Wiele badań potwierdza bowiem, że regularne przerwy w pracy zwiększają produktywność i koncentrację, zapobiegają także zmęczeniu i wypaleniu zawodowemu.

fot. mat. prasowe

Oferowane świadczenia pozapłacowe

31 procent pracodawców dofinansowuje aktywność sportową pracowników


Zdrowie i dobre samopoczucie zatrudnionych to kapitał każdego przedsiębiorstwa, opłaca się zatem w nie inwestować. 60 proc. pracowników przyznaje, że jeżeli czują się zadowoleni z pracy, są bardziej wydajni, a ponad połowa jest bardziej skoncentrowana. Jak pokazują wyniki badań, troska o dobre samopoczucie w miejscu pracy, a także równowagę między życiem prywatnym, a zawodowym, powinna być jednym z kluczowych zadań pracodawcy. Wszystko po to, by zatrudnieni dobrze czuli się w firmie, mniej chorowali, bardziej angażowali się w realizację swoich zadań, a także lepiej funkcjonowali w codziennym życiu zawodowym i prywatnym.

oprac. : eGospodarka.pl

Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: