eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Martyna Wojciechowska - wzór dla internautów, ale nie wszystkich

Martyna Wojciechowska - wzór dla internautów, ale nie wszystkich

2016-02-29 11:17

Martyna Wojciechowska - wzór dla internautów, ale nie wszystkich

Młodszych bardziej przekonują influencerzy wywodzący się ze świata online © vadymvdrobot - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Wśród 10 znanych osób, które wywierają największy wpływ na konsumentów pomiędzy 15 a 25 rokiem życia, aż 8 to reprezentanci świata online. Sytuacja przedstawia się zgoła inaczej w przypadku starszych Polaków - dla osób powyżej 35 roku życia influencerzy online zdają się w ogóle nie istnieć. To główne wnioski z badania zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia oraz Dentsu Aegis Network Polska.

Przeczytaj także: Cebra 2011: znane osobistości + marki

Analiza zasięgu influencerów offlinowych i onlinowych w połączeniu z emocjami, jakie są oni w stanie wzbudzić wśród odbiorców, oraz stopniem wpływowości na nich, dość jasno dowodzi, że młodszych badanych zdecydowanie bardziej przekonują influencerzy wywodzący się ze świata online.

Ranking influencerów


Wprawdzie w głównym zestawieniu influencerów palma pierwszeństwa należy do osób z offline’u, to już w podziale kategorie wiekowe zasada ta przestaje mieć zastosowanie. Wyraźnie bowiem widać, że młodsi Polacy (15-25 lat) doceniają głównie influencerów online’owych i tych celebrytów, którzy są bezpośredni, przez co również zyskują na wiarygodności.
Nasze badanie pokazuje, jak duże są różnice w rankingu influencerów w poszczególnych kategoriach wiekowych. W naszych rankingach wyraźnie widać, że najmłodsi konsumenci ściśle wzorują się na postaciach z online’u. Są dla nich bardziej wiarygodne, niezależne, mają ciekawsze treści do przekazania niż znane gwiazdy. Może to wynikać z faktu, że młodzież z mniejszą uwagą i zainteresowaniem śledzi programy czy seriale telewizyjne, a częściej wyszukuje odpowiadający jej rodzaj rozrywki i najczęściej znajduje go w Internecie. Warto też zwrócić uwagę, że pojawiające się w rankingu najmłodszych odbiorców postaci ze świata offline to sportowcy, którzy w swojej komunikacji są bezpośredni, którym nie towarzyszy blichtr i otoczka gwiazdy. Zarówno Piotr Żyła jak i Mariusz Pudzianowski mają opinię „swoich chłopaków”, którzy mówią to co myślą i robią swoje. To przekonuje do nich młodych ludzi – mówi dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

fot. mat. prasowe

Ranking influencerów w grupie wiekowej 15-25 lat (TOP 10), wg HI Index

Na pierwszym miejscu uplasował się Red Lipstick Monster


Biorąc pod uwagę oba wymiary – docieralność i wpływowość – celebryci plasują się wyżej niż gwiazdy Internetu, lecz dystans nie jest duży: wskaźnik HI Index wynosi 31% dla celebrytów, 20% dla vlogerów i 21% dla blogerów. Oznacza to, że influencerzy online’owi „depczą po piętach” tradycyjnym celebrytom i należy się z nimi poważnie liczyć. Influencerzy mogą być lepszymi kandydatami do udziału w kampaniach, zwłaszcza w tych kategoriach, gdzie liczy się zaufanie, wiarygodność, potencjał opiniotwórczy, czyli w przypadku mniej masowych produktów i usług, za to w większym stopniu dedykowanych określonym grupom, czyli wszędzie tam, gdzie zasięg ma mniejsze znaczenie, a ważna jest siła oddziaływania, więź zbudowana na linii influencer-odbiorca – mówi Michał Piechocki z ARC Rynek i Opinia.

fot. mat. prasowe

Ranking influencerów w grupie wiekowej 26-35 lat (TOP 10), wg HI Index

1 miejsce Martyny Wojciechowskiej to dowód na to, że spośród celebrytów liczą się ci, którzy są bezpośredni i przez to wiarygodni.

 

1 2

następna

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: idol, celebryci, celebrytki, influencer

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: