eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Monitoring mediów: cytowania I 2016

Monitoring mediów: cytowania I 2016

2016-02-26 10:07

Przeczytaj także: Monitoring mediów: cytowania XII 2015


RANKING CYTOWAŃ I INFORMACJI


Dzienniki ogólnopolskie


Wśród dzienników ogólnopolskich najczęściej pisano o Gazecie Wyborczej (374). Na drugim miejscu znalazła się Rzeczpospolita (164), a na trzecim Przegląd Sportowy (90). Najwięcej informacji tradycyjnie pojawiło się na temat Gazety Wyborczej (154).

Dzienniki regionalne


Wśród dzienników regionalnych na pierwszym miejscu znalazła się Polska Gazeta Krakowska (21), na drugim Polska Głos Wielkopolski (20), a na trzecim Polska Dziennik Bałtycki (18). Najwięcej informacji pojawiło się na temat Echa Dnia (8).

Tygodniki ogólnopolskie


Wśród tygodników ogólnopolskich na pierwszym miejscu znalazł się Newsweek Polska (130), na drugim Polityka (108), a na trzecim Do Rzeczy (90). Najwięcej informacji pojawiło się na temat tygodnika Newsweek Polska (52).

fot. mat. prasowe

Liczba cytowań i informacji na temat dzienników ogólnopolskich

Wśród dzienników ogólnopolskich tradycyjnie najczęściej pisano o Gazecie Wyborczej


fot. mat. prasowe

Liczba cytowań i informacji na temat dzienników regionalnych

Wśród dzienników regionalnych liderem została Polska Gazeta Krakowska


fot. mat. prasowe

Liczba cytowań i informacji na temat tygodników ogólnopolskich

Wśród tygodników ogólnopolskich zwyciężył Newsweek Polska


Informacje o badaniu


Badanie przeprowadzono na podstawie dzienników i tygodników ogólnopolskich oraz dzienników regionalnych. Uwzględniono wszystkie artykuły, które ukazały się w mediach w okresie od 1 do 31 stycznia 2016 r., w których cytuje się i powołuje na badane media.

Wyszukiwano tytuł pozycji uwzględniając pełną deklinację. Uwzględniono również nazwy potoczne, np. Rzepa (zamiast: Rzeczpospolita) czy Polska (zamiast: Polska The Times), jak i regionalne tytuły gazet z Grupy Polskapresse, o których często pisze się skrótowo (używając wcześniejszej nazwy), np. Głos Wielkopolski (zamiast: Polska Głos Wielkopolski).

Każdy artykuł został przeczytany i sklasyfikowany jako cytowanie bądź informacja. Suma cytowań i informacji oddaje rzeczywistą liczbę artykułów, w których pojawił się choć raz tytuł badanego medium. Pojawienie się tytułu kilkukrotnie w jednym artykule jest traktowane jako jedna wzmianka. Jako cytowanie zaliczono wszystkie artykuły, które bezpośrednio cytowały i odwoływały się do artykułów umieszczonych w badanych mediach.

Jako informację potraktowano wszystkie inne wzmianki, w których była mowa o badanym źródle, m.in. rankingi sprzedaży.


poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: