eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Politycy i partie w mediach I 2016

Politycy i partie w mediach I 2016

2016-02-18 15:17

Politycy i partie w mediach I 2016

Politycy i partie w mediach I 2016 © sebra - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

"PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przeanalizował medialną popularność polityków i partii politycznych w styczniu 2016 r. Okazuje się, że choć Jarosław Kaczyński nadal bezsprzecznie prowadzi w tym zestawieniu, jego popularność w stosunku do grudnia dość znacząco spadła - z 12,7 tys. materiałów do 10,1 tys.

Przeczytaj także: Politycy i partie w mediach IV 2016

Tendencja spadkowa dotyczy także pozostałych liderów ugrupowań. Drugie miejsce pod względem liczby publikacji zajął Ryszard Petru (spadek o 21 proc.), a na kolejnych ulokowali się Ewa Kopacz (8 proc.), Paweł Kukiz (33 proc.), Władysław Kosiniak-Kamysz (39 proc.) i Ryszard Galla (11 proc.).

Jarosław Kaczyński jest politykiem, który w styczniu najczęściej pojawiał się na pierwszych stronach gazet (154 razy) oraz w tytułach informacji (1,7 tys. wzmianek). Doniesienia na jego temat ukazywały się głównie w Tvn24, PolsatNews i SuperStacji. Ekwiwalent materiałów o liderze PiS wyniósł 169,8 mln złotych. Na tak wysokie AVE wpływ miała przede wszystkim prasa. Publikacje z tego medium były warte aż 72 mln złotych.

Media społecznościowe należą do Petru


O liderze Nowoczesnej najgłośniej mówiło się w social media. W nawiązaniu do jego osoby ukazało się 82,8 tys. wzmianek i komentarzy. Pozostali liderzy uzyskali znacznie mniejsze wyniki. Drugie miejsce należało do Kaczyńskiego (31,7 tys. materiałów). Na podium uplasował się także Paweł Kukiz (13,7 tys.).

PiS na medialnym piedestale


W zestawieniu partii politycznych w dalszym ciągu prowadzi Prawo i Sprawiedliwość (60,8 tys.), które znacznie wyprzedziło Platformę Obywatelską (19,2 tys.). Na trzecim miejscu znalazło się PSL (12,6 tys.), a dalej Nowoczesna (8,9 tys.) i Kukiz (6,2 tys.). Zestawienie zamknęła Mniejszość Niemiecka z wynikiem 0,3 tys. publikacji.

65 proc. przekazu na temat partii rządzącej pochodziło z sieci. Zaledwie 13 proc. materiałów to publikacje z prasy. Natomiast pod względem ekwiwalentu reklamowego informacje z czasopism i gazet osiągnęły większą wartość promocyjną (184,5 mln złotych) niż te z internetu (183,6 mln złotych).

fot. mat. prasowe

Liczba publikacji, w których wystąpili liderzy partii politycznych – styczeń 2016 r.

Jarosław Kaczyński najczęściej gościł w mediach - przed Ryszardem Petru i Ewą Kopacz


fot. mat. prasowe

Liczba publikacji, w których wystąpili liderzy partii politycznych w social media – styczeń 2016 r.

W mediach społecznościowych to o Ryszardzie Petru dyskutowano najczęściej


fot. mat. prasowe

Liczba publikacji, w których wystąpiły partie polityczne w podziale na media – styczeń 2016 r.

Najwięcej informacji na temat partii politycznych pojawiło się w Internecie, jednak ich ekwiwalent reklamowy był mniejszy niż informacji zamieszczonych w gazetach


Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: