eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościMedia › Najlepsi polscy blogerzy 2015

Najlepsi polscy blogerzy 2015

2016-01-25 13:52

Najlepsi polscy blogerzy 2015

Najlepsi polscy blogerzy 2015 © viperagp - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

JasonHunt opublikował wyniki 8. edycji rankingu najbardziej wpływowych polskich blogerów. Aż 18 gwiazd blogosfery znalazło się ponownie w podsumowaniu. Jednak nie zabrakło też gorących debiutów – Ekskluzywnego Menela, What Anna Wears czy My Pink Plum. Kto z nich najlepiej radzi sobie w mediach?
Raport JasonHunta uznawany jest za jedno z najtrafniejszych zestawień na temat polskiej blogosfery. Autor ocenia w nim m.in. osobowość każdego blogera, treści umieszczane przez niego w serwisach społecznościowych, działalność wokół własnej marki, umiejętność kreowania opinii, a także zasięg jego bloga. „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” sprawdził, w jakim stopniu laureaci złotej, srebrnej i brązowej dziesiątki są popularni w internecie, prasie i RTV. Badanie dotyczyło publikacji, które ukazały się w 2015 r.

W zestawieniu pod względem liczby informacji liderki są dwie – Maffashion i Jemerced. To one brylowały najczęściej na medialnych salonach. I choć blog Julii Kuczyńskiej pojawił się w 4,9 tys. publikacji, a internetowy serwis Jessiki Mercedes Kirschner w 4 tys., to zyskały one znaczną przewagę nad pozostałymi blogerami. Na trzecim miejscu uplasowała się Marta Dymek – autorka bloga Jadłonomia z wynikiem 2 tys. materiałów. W TOP 5 znalazły się także blogi debiutującego Kamila Pawelskiego (1,4 tys. doniesień) oraz Michała Szafrańskiego (1 tys.). Próg tysiąca materiałów przekroczył także Spiders Web. Kolejne miejsca zajęli: Antyweb, Jest Kultura, Rodzina bez granic. Pierwszą dziesiątkę zamyka What Anna Wears.

Ile zyskali blogerzy na popularności?


141 mln złotych to wynik ekwiwalentu reklamowego dla 30 najbardziej wpływowych gwiazd polskiej blogosfery, wytypowanych przez JasonHunta. Tyle musieliby wydać blogerzy albo marki z nimi współpracujące, gdyby chcieli uzyskać taki sam poziom ekspozycji bloga, jak w przypadku opublikowanych materiałów. Największy wpływ na tak wysoki wynik miały trzy pierwsze pozycje, których suma stanowiła 65 proc. całkowitej wielkości AVE.

fot. viperagp - Fotolia.com

Najlepsi polscy blogerzy 2015

W zestawieniu pod względem liczby informacji liderki są dwie – Maffashion i Jemerced.


Rekordzistką pod względem promocji została ponownie Julia Kuczyńska – analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring” wycenili ekwiwalent reklamowy materiałów na jej temat na 39 mln złotych. Tuż za nią w zestawieniu uplasowała się Jessica Mercedes Kirschner z wynikiem 37 mln złotych. AVE publikacji nawiązujących do bloga Ekskluzywny Menel wyniosło 17 mln złotych. W pierwszej dziesiątce znalazła się też strona Anny Skury, która zyskała promocję wartą 4,7 mln złotych, oraz Mr Vintage – 2,6 mln złotych.

Blogerzy coraz popularniejsi


Autorzy blogów mają coraz większą siłę przebicia w mediach. Z roku na rok dziennikarze poświęcają im coraz więcej uwagi. Jeszcze w 2014 r. na temat bloga Julii Kuczyńskiej opublikowano 3,2 tys. materiałów. Rok później blogerka osiągnęła wynik 4,9 tys. publikacji. To wzrost o 53 proc. Podobna tendencja dotyczy także Jemerced. W 2014 r. codziennie czytelnicy mogli się spotkać z około 7 nowymi publikacjami, w których pojawiła się Kirschner. W 2015 r. każdego dnia ukazywało się 11 takich materiałów.
Blogerzy budzą wielkie emocje, bo często przedstawiają wyidealizowany, czasami wręcz perfekcyjny świat. Dla wielu czytelników ich wpisy są codzienną dawką motywacji, inspiracji. Stanowią też ogromne źródło wiedzy. Autorzy blogów postrzegani są jako eksperci. I co najważniejsze – mają rzeszę czytelników, często bardzo lojalnych. Z ich wiedzy często korzystają dziennikarze, zapraszając do współpracy. Medialna siła blogosfery ciągle zyskuje na znaczeniu – tłumaczy Alicja Dahlke-Jurgowiak, specjalista ds. marketingu i PR „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

fot. mat. prasowe

Ranking wg liczby publikacji w mediach

Na temat Maffashion, która jest zdecydowaną liderką rankingu, w minionym roku pojawiło się blisko 4,9 tys. materiałów


fot. mat. prasowe

Ranking wg sumy ekwiwalentu reklamowego

30 najbardziej wpływowych polskich blogerów uzyskało ekwiwalent reklamowy w wysokości 141 mln zł


oprac. : eGospodarka.pl

Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

REKLAMA

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo:

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.