Cyberprzestępcy niszczą wizerunek frmy
2016-01-11 11:49
Cyberprzestępca © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Agencje ratingowe ukażą za niskie bezpieczeństwo IT
Wydajność przedsiębiorstwa oraz wysoka jakość produktów i usług z pewnością przekładają się na sukces firmy. Jednak w wysoce konkurencyjnym środowisku te czynniki nie wystarczają. Liczy się zaufanie kontrahentów, w którego pozyskiwaniu kluczową rolę odgrywa nieskazitelna reputacja przedsiębiorstwa. Z drugiej strony utrata zaufania klienta do firmy może prowadzić do uszczuplenia zysków, a w ekstremalnych przypadkach nawet do bankructwa.Uszczerbek na reputacji jest uzależniony w głównej mierze od tego, czy wiadomość o incydencie przedostanie się na zewnątrz firmy. A tak dzieje się dość często - więcej niż co piąty (22%) respondent badania przyznał, że informacje o incydencie w jego firmie wyciekły do mediów i stały się publiczne.
Wielkość uszczerbku na reputacji mierzy się kwotą, jaką firma musi wydać, aby przywrócić swoje dobre imię. Co czwarta firma (24%) musiała zwrócić się w tym celu o pomoc do zewnętrznych konsultantów. Co ciekawe, w ciągu ostatnich trzech lat firmy zaczęły zwracać większą uwagę na pozytywną reputację. W porównaniu z 2013 r. liczba firm zgłaszających się po pomoc do zewnętrznych konsultantów ds. komunikacji kryzysowej wzrosła o ponad 5%.
„Niezależnie od rozmiaru firmy uszczerbek na reputacji może przynieść szkody każdemu biznesowi w równym stopniu” – powiedział Konstantin Woronkow, szef działu odpowiedzialnego za produkty bezpieczeństwa dla punktów końcowych, Kaspersky Lab. „W takiej sytuacji należy podjąć wszelkie możliwe działania w celu zapewnienia bezpieczeństwa informacji. Złożona, wielowarstwowa ochrona każdego elementu korporacyjnej infrastruktury IT pomoże zabezpieczyć firmę zarówno przed wewnętrznymi wyciekami informacji, jak i zdalnym wniknięciem cyberprzestępców do sieci”.
fot. mat. prasowe
Cyberprzestępca
W celu zapewnienia wielopoziomowego bezpieczeństwa informacji Kaspersky Lab oferuje wachlarz rozwiązań i usług przeznaczonych dla każdego elementu infrastruktury firmowej. Obejmuje on zintegrowane rozwiązania, takie jak Kaspersky Endpoint Security oraz Kaspersky Small Office Security, jak również wyspecjalizowane produkty, w tym Kaspersky Security for Mobile, Kaspersky Fraud Prevention oraz Kaspersky Security for Virtualization, natomiast rozszerzone usługi wsparcia dodatkowo wzmacniają ochronę.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Meaningful Brands 2021: konsumenci poszukują marek, które zmienią ich życie
-
7 błędów w nazwie firmy, marki lub bloga
-
9 kroków, które uratują wizerunek firmy
-
Ktoś rujnuje twój wizerunek w sieci? Nie lekceważ tego!
-
Skąd się biorą złe opinie o firmach?
-
Pracodawcy! Dbajcie o wizerunek firmy
-
Strategia marketingowa sposobem na pokonanie kryzysu w firmie
-
Wi-Fi - pięta achillesowa bezpieczeństwa IT
-
Ktoś psuje wizerunek twojej firmy? Nie jesteś bezsilny
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)