eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Sprzedaż bezpośrednia okiem sprzedawcy

Sprzedaż bezpośrednia okiem sprzedawcy

2015-12-12 00:22

Sprzedaż bezpośrednia okiem sprzedawcy

Sprzedawcy © Luis Louro - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Jakie zalety wiążą się z pracą w charakterze konsultanta sprzedaży bezpośredniej? Bez wątpienia kluczową kwestią jest tu zarobkowanie, ale zdaniem osób wykonujących ten zawód liczą się również inne aspekty, jak np. spotykanie nowych ludzi, możliwość tańszego zakupu produktów na własny użytek, niezależność czy też rozwijanie umiejętności interpersonalnych.

Przeczytaj także: Sprzedaż bezpośrednia: Avon najbardziej rozpoznawalny

Z badania zrealizowanego przez Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej wynika, że myśląc o sprzedaży bezpośredniej najczęściej przywołujemy takie skojarzenia, jak:
  • kontakt z ludźmi (53,6%),
  • wygoda (21%),
  • prezentacja produktu (16,1%),
  • bezpośredniość (13,3%)

Nieco mniej popularne, ale również kojarzone ze sprzedażą bezpośrednią są: doradztwo, kosmetyki, klient, zakupy w domu, Avon i Oriflame.

Praca konsultanta sprzedaży bezpośredniej to interesujące rozwiązanie zarówno dla pełnoetatowców, którzy chcą dorobić, jak również dla tych, którzy poszukują nowych wyzwań i chcą zmierzyć się z prowadzeniem własnego biznesu. Każdy zawód ma jednak swoje zalety i wady. Jak to jest w tym przypadku? Jak postrzegają swoją pracę sami konsultanci?

W przeprowadzonych badaniach większość wskazań respondentów ma nacechowanie pozytywne lub neutralne. Sprzedawcy bezpośredni za największe zalety swojego zawodu uznali: bezpośredni kontakt z klientem (62,8%), możliwość przetestowania produktów (44%) i poznawanie nowych ludzi (24,9%). Tylko niewiele ponad 1% konsultantów uznało, że praca w charakterze konsultanta bezpośredniego nie ma żadnych zalet.

fot. Luis Louro - Fotolia.com

Sprzedawcy

Praca konsultanta sprzedaży bezpośredniej to interesujące rozwiązanie zarówno dla pełnoetatowców, którzy chcą dorobić, jak również dla tych, którzy poszukują nowych wyzwań i chcą zmierzyć się z prowadzeniem własnego biznesu.


Jako dodatkowy atut swojej pracy sprzedawcy najczęściej wskazują na zakup produktów po niższej cenie na użytek własny. Wartością dodaną jest dla prawie 87% respondentów możliwość spotkania nowych ludzi. 47,3% ankietowanych traktuje sprzedaż bezpośrednią jako możliwość spróbowania sił w prowadzeniu własnego biznesu. Badani doceniają też wartość dodaną tego zawodu w postaci rozwoju umiejętności interpersonalnych i biznesowych (69,4%). Osoby, które sprawdzają się w sprzedaży bezpośredniej, z reguły posiadają predyspozycje osobowościowe, ułatwiające kontakt z klientami. Zawód konsultanta bezpośredniego jest przez badanych oceniany jako trudniejszy niż łatwiejszy i zdecydowanie dla ambitnych.

Zauważalną bolączką konsultantów są złe konotacje z zawodem sprzedawcy bezpośredniego, które występują w społeczeństwie. Rzetelne firmy sprzedaży bezpośredniej walczą z nieuczciwymi przedsiębiorstwami i sprzedawcami w branży, nastawionymi na szybki zysk, wykorzystującymi niewiedzę czy podeszły wiek klientów. Nie dziwi więc, że w badaniach, sprzedawcy za największy minus zawodu uznali złe traktowanie ich przez ludzi (28,3%). Zdaniem co piątego badanego istotną wadą jest także czasochłonność tej pracy. Należy zwrócić uwagę, że większość respondentów taktuje zajęcie sprzedawcy bezpośredniego jako dodatkowe źródło dochodów, co jest związane z dzieleniem obowiązków zawodowych pomiędzy kilka zajęć. Prawie 15% respondentów jako aspekt negatywny zawodu wskazało, że praca w zawodzie jest trudna, natomiast niespełna 10%, że trudni są klienci.

fot. mat. prasowe

Atuty sprzedaży bezpośredniej

Wśród zalet sprzedaży bezpośredniej sprzedawcy wymieniają m.in. możliwość zakupu produktów na własny użytek w niższej cenie.


O badaniu
Czas realizacji badania: lipiec-sierpień 2015 rok; Miejsce realizacji: badanie ogólnopolskie; Metoda: CAWI (ComputerAssisted Web Interview); Próba: osoby pracujące w systemie sprzedaży bezpośredniej, współpracujące z firmami zrzeszonymi w Polskim Stowarzyszeniu Sprzedaży Bezpośredniej; Wielkość próby: N=2712/

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: