Automatyzacja w outsourcingu. Dlaczego boimy się robotów?
2015-12-11 08:59
Przeczytaj także: Polski sektor BPO liderem regionu
Drogi czytelniku, myślę, że się ze mną zgodzisz, że w przypadku przejmowania procesów z wielu lokalizacji każdy z systemów był pisany pod dany kraj bądź co gorsza pod daną jednostkę. To komplikuje automatyzację i wymaga wielkiej wiedzy w organizacji i determinacji zespołu projektowego, aby temu zaradzić.
Automatyzacja i wskazanie Ci potencjału systemu SAP nie ma na celu eliminację wszystkich Twoich problemów ale często pozwala kopiować jedno dobre rozwiązanie do wielu instancji lub mandantów i zgodnie z zasadą Pareto rozwiązać 80% przypadków.
fot. mat. prasowe
Rys. 4. Kluczowe aspekty systemu ERP
Szansa... czy zagrożenie???
Automatyzacja niesie również za sobą wiele zagrożeń takich jak: koszt wdrożenia wielu rozwiązań, który często znacząco przewyższają korzyści, poziom skomplikowania rozwiązania dla użytkownika końcowego lub nie do końca sprecyzowane wymagania Klienta.
Wszystko to może spowodować w najlepszym przypadku stworzenie doskonałego nikomu nie potrzebnego narzędzia a w przypadku gorszym (czego nikomu nie życzę) nawet powrót do epoki kamienia łupanego. Nie tak dawno słyszałem przerażającą historię o kilkutygodniowej przerwie w dostępie do systemu SAP z powodu wadliwego ładowania danych. O zgrozo…
Henry Ford powiedział: „Każdy, kto przestaje się uczyć jest stary, bez względu na to, czy ma 20 czy 80 lat. Kto kontynuuje naukę pozostaje młody. Najwspanialszą rzeczą w życiu jest utrzymywanie swojego umysłu młodym.”
Chciałbym zakończyć artykuł parafrazą w odniesieniu do organizacji: „Organizacja, która przestaje się uczyć jest przestarzała, bez względu na to ile lat już istnieje na rynku. Organizacja ucząca się jest nowoczesna i będzie w stanie reagować na zmiany. Najwspanialsze w biznesie jest utrzymywanie wysokiego poziomu innowacyjnego myślenia i rozwoju”.
Krzysztof Gabrych, ACMA, CGMA
CEO, Training Center Club,
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Biurowce magnesem w rekrutacji do sektora BPO/SSC
-
7 mitów na temat pracy w branży Business Support Services
-
Outsourcing usług w długach. Zadłużenie firm to ponad 155 mln zł
-
Usługi dla biznesu: 5 kroków do udanych tranzycji biznesowych
-
Outsourcing na polskim rynku. 20 lat doświadczeń, dobre prognozy na przyszłość
-
Outsourcing w sprzedaży coraz szerzej znany
-
Rynek pracownika wzmacnia outsourcing
-
Polska w czołówce dojrzałych rynków BPO
-
Czy sektor BPO/SSC będzie się bił o biura?
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)