eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Świąteczne zakupy przez Internet: Polacy na czele stawki

Świąteczne zakupy przez Internet: Polacy na czele stawki

2015-12-08 13:37

Świąteczne zakupy przez Internet: Polacy na czele stawki

Świąteczne zakupy przez Internet © petunyia - Fotolia.com

Grudniowe zakupy planuje w tym roku niemal 3/4 Polaków. Spora rzesza z nich nie zamierza jednak wychodzić z domu - okazuje się bowiem, że coraz chętniej korzystamy z oferty sklepów internetowych. W zamiłowaniu do zakupów online wyprzedzają nas jedynie Brytyjczycy i Niemcy. Przez internet kupować będziemy głównie elektronikę, gry oraz filmy, a w sklepach stacjonarnych - artykuły spożywcze, perfumy oraz kosmetyki. To niektóre z wniosków, jakie nasuwają się po lekturze raportu z najnowszego badania Deloitte - „Zakupy Świąteczne 2015”.

Przeczytaj także: W e-sklepie na prezenty świąteczne wydajemy 190 zł

Zrealizowane przez Deloitte badanie objęło swoim zasięgiem respondentów reprezentujących 14 krajów. Jego autorzy pytali m.in. o wagę internetowych zakupów w tegorocznym świątecznym koszyku. Jego wyniki wskazują, że jednymi z liderów wśród e-kupujących są Polacy.

„Okazuje się, że w Polsce aż 40 proc. zakupów świątecznych nabędziemy za pośrednictwem Internetu. Lepsze wyniki odnotowano tylko w Wielkiej Brytanii i Niemczech, gdzie wskaźniki te wyniosły odpowiednio 48 proc. i 46 proc. Na drugim końcu stawki znalazła się, m.in.: Bułgaria, Belgia, Rosja czy Słowenia. Średnia dla wszystkich badanych europejskich krajów wynosi 37 proc.” – mówi Magdalena Jończak, Dyrektor w Dziale Konsultingu Deloitte.

W Internecie szukamy pomysłów na prezenty, ale także porównujemy ich ceny i kupujemy je. Wpływ kanałów cyfrowych na sprzedaż w tych tradycyjnych rośnie z roku na rok. Jak wynika z raportu Deloitte Digital „Navigating the New Digital Divide”, do końca 2015 roku, nawet 64 proc. obrotów generowanych przez tradycyjne sklepy w USA (czyli 2,2 biliona dolarów) będzie pochodziło od klientów korzystających przy robieniu zakupów z najnowszych rozwiązań technologicznych i cyfrowych źródeł wiedzy.

fot. petunyia - Fotolia.com

Świąteczne zakupy przez Internet

Polacy są na 3. miejscu w Europie pod względem zakupów świątecznych przez Internet.


“Współcześni konsumenci, wchodząc do sklepu są myśliwymi, nie zbieraczami - 8 na 10 z nich jest po interakcjach z marką lub produktami przed przybyciem do sklepu i wie co zamierza kupić. Przychodzą po z góry upatrzone rzeczy, o których zdobyli już wcześniej informacje na portalach czy w mediach społecznościowych. Oczekują, że sklep w łatwy i intuicyjny sposób umożliwi im zakupy online” – mówi Justyna Skorupska, lider e-commerce w Deloitte Digital.

Jeżeli chodzi o szukanie upominków, to sieć służy nam przede wszystkim pomocą w przypadku sprzętu elektronicznego (53 proc.) oraz gier wideo (53 proc.). Z kolei w tradycyjnych sklepach wciąż szukamy inspiracji jeżeli chodzi o jedzenie i picie (45 proc.). Podobnie jest z porównywaniem cen: sześciu na dziesięciu ankietowanych w Internecie porównuje ceny sprzętu elektronicznego. Z kolei połowa nas ceny artykułów spożywczych woli sprawdzić w sklepach. A gdzie kupujemy? Połowa respondentów, kupując sprzęt elektroniczny, gry wideo oraz filmy, wybiera sklepy internetowe. Z kolei do sklepów tradycyjnych wybiera się 76 proc. respondentów kupujących jedzenie i 66 proc. produkty kosmetyczne i zdrowotne.

 

1 2

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: