Świąteczne zakupy przez Internet: Polacy na czele stawki
2015-12-08 13:37
Świąteczne zakupy przez Internet © petunyia - Fotolia.com
Przeczytaj także: W e-sklepie na prezenty świąteczne wydajemy 190 zł
Zrealizowane przez Deloitte badanie objęło swoim zasięgiem respondentów reprezentujących 14 krajów. Jego autorzy pytali m.in. o wagę internetowych zakupów w tegorocznym świątecznym koszyku. Jego wyniki wskazują, że jednymi z liderów wśród e-kupujących są Polacy.„Okazuje się, że w Polsce aż 40 proc. zakupów świątecznych nabędziemy za pośrednictwem Internetu. Lepsze wyniki odnotowano tylko w Wielkiej Brytanii i Niemczech, gdzie wskaźniki te wyniosły odpowiednio 48 proc. i 46 proc. Na drugim końcu stawki znalazła się, m.in.: Bułgaria, Belgia, Rosja czy Słowenia. Średnia dla wszystkich badanych europejskich krajów wynosi 37 proc.” – mówi Magdalena Jończak, Dyrektor w Dziale Konsultingu Deloitte.
W Internecie szukamy pomysłów na prezenty, ale także porównujemy ich ceny i kupujemy je. Wpływ kanałów cyfrowych na sprzedaż w tych tradycyjnych rośnie z roku na rok. Jak wynika z raportu Deloitte Digital „Navigating the New Digital Divide”, do końca 2015 roku, nawet 64 proc. obrotów generowanych przez tradycyjne sklepy w USA (czyli 2,2 biliona dolarów) będzie pochodziło od klientów korzystających przy robieniu zakupów z najnowszych rozwiązań technologicznych i cyfrowych źródeł wiedzy.
fot. petunyia - Fotolia.com
Świąteczne zakupy przez Internet
“Współcześni konsumenci, wchodząc do sklepu są myśliwymi, nie zbieraczami - 8 na 10 z nich jest po interakcjach z marką lub produktami przed przybyciem do sklepu i wie co zamierza kupić. Przychodzą po z góry upatrzone rzeczy, o których zdobyli już wcześniej informacje na portalach czy w mediach społecznościowych. Oczekują, że sklep w łatwy i intuicyjny sposób umożliwi im zakupy online” – mówi Justyna Skorupska, lider e-commerce w Deloitte Digital.
Jeżeli chodzi o szukanie upominków, to sieć służy nam przede wszystkim pomocą w przypadku sprzętu elektronicznego (53 proc.) oraz gier wideo (53 proc.). Z kolei w tradycyjnych sklepach wciąż szukamy inspiracji jeżeli chodzi o jedzenie i picie (45 proc.). Podobnie jest z porównywaniem cen: sześciu na dziesięciu ankietowanych w Internecie porównuje ceny sprzętu elektronicznego. Z kolei połowa nas ceny artykułów spożywczych woli sprawdzić w sklepach. A gdzie kupujemy? Połowa respondentów, kupując sprzęt elektroniczny, gry wideo oraz filmy, wybiera sklepy internetowe. Z kolei do sklepów tradycyjnych wybiera się 76 proc. respondentów kupujących jedzenie i 66 proc. produkty kosmetyczne i zdrowotne.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Branża e-commerce a Gwiazdka 2012
-
Świątecznie prezenty: poradnik dla spóźnialskich
-
Na Boże Narodzenie 2023 wydamy 1441 zł na osobę
-
Boże Narodzenie 2023: kiedy, ile i na co wydajemy?
-
Na prezenty świąteczne średnio wydamy niemal 750 zł
-
Kameralne Boże Narodzenie 2023?
-
Boże Narodzenie 2022 skromniejsze dla prawie połowy Polaków
-
Na prezenty świąteczne wydamy mniej. Nie tylko z powodu inflacji
-
Boże Narodzenie 2022: chudsze święta w czasach inflacji?
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)