eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Zakupy online za granicą: jak robi to Kowalski?

Zakupy online za granicą: jak robi to Kowalski?

2015-12-03 10:13

Przeczytaj także: Blisko 50% Polaków robi zakupy online za granicą


Co przyciąga nas do zagranicznych sklepów?


Jeśli chodzi o to, co mogłoby nas skłonić do zakupów na zagranicznych stronach, 44% Polaków kupujących online wskazało dostępność dóbr trudnych do znalezienia lokalnie, a także obsługę klienta w we własnym języku (43%). Pozostałe czynniki obejmują także darmową przesyłkę (43%) oraz darmową przesyłkę zwrotną (34%). PayPal wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom z pilotażowymi programami darmowej wysyłki oraz zwrotem kosztów odesłania przedmiotu.

Dzięki zwrotowi kosztów odesłania przedmiotu, nawet jeśli cokolwiek pójdzie nie tak, użytkownicy, którzy zamówili produkt i zapłacili za niego za pośrednictwem PayPal, mogą dokonać zwrotu i otrzymać zwrot kosztów odesłania, ciesząc się jeszcze wygodniejszym i bezpieczniejszym doświadczeniem zakupowym podczas kupowania produktów u lokalnych oraz zagranicznych sprzedawców z całego świata.

Zapytani o powody używania preferowanych metod płatności online w zagranicznych sklepach, 39% polskich konsumentów transgranicznych wskazało wygodę jako główny czynnik. Inne motywacje uwzględniają szybki proces płatności (wybrane przez 38%), akceptowalności wśród większości sprzedawców (37%), szybszą finalizację transakcji (35%) oraz bardziej bezpieczny sposób płatności (34%).

Wciąż jest jeszcze wiele do zrobienia


Polscy konsumenci online mogliby kupować transgranicznie jeszcze więcej, gdyby nie pewne przeszkody, które powstrzymują ich przed robieniem tego częściej – a czasem nawet wcale. Mowa tu przede wszystkim wysokich kosztach dostawy – to właśnie one są oceniane jako największa bariera wobec kupowania na zagranicznych stronach, zarówno dla kupujących transgranicznie (49% wybrało to jakie przeszkodę), jak i tych, którzy jeszcze się na to nie zdecydowali (56% tych zaznaczyli ten czynnik jako przeszkodę).

Ponad 1/3 (35%) kupujących online, którzy porzucili koszyk w ramach transgranicznych zakupów, zrobiło tak ponieważ koszty przesyłki były za wysokie. Pozostałe przyczyny porzucenia koszyka w trakcie zakupów na zagranicznej stronie internetowej wybrane przez Polaków kupujących online obejmują także długi czas dostawy oraz płatność w obcej walucie.

Informacje o badaniu
Badanie Ipsos na zlecenie PayPal, przeprowadzone na reprezentatywnej próbie 800 (23,354 łącznie) dorosłych (w wieku 18+), którzy posiadają/korzystają z urządzenia z dostępem do internetu w każdym z 29 krajów (Wielka Brytania, Irlandia, Francja, Niemcy, Austria, Szwajcaria, Włochy, Hiszpania, Holandia, Szwecja, Polska, Turcja, Rosja, Izrael, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Stany Zjednoczone, Kanada, Brazylia, Meks, Argentyna, Indie, Chiny, Japonia, Korea Południowa, Singapur, Australia, Południowa Africa, Nigeria, Egipt. Wywiady zostały przeprowadzone internetowo, w dniach 17 września – 28 października 2015. Wywiady w Polsce zostały przeprowadzone internetowo, w dniach 29 września – 14 października 2015, pośród 811 osób.Dane zostały zważone pod kątem znanej częstotliwości zakupów kupujących online we wszystkich krajach i pod kątem profile demograficznego użytkowników internet w 4 krajach (SK, SG, EG & UAE).

poprzednia  

1 2

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: